فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان خرداد ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان خرداد ماه همراه با ارسال رایگان

پایه صندلی اپن + کدام پایه بهتر است؟

بررسی پایه صندلی اپن

صندلی اپن به دلیل طراحی خاصی که دارد، دارای انواع مختلفی از جمله سبک، سنگین و طرح‌های دیگر می‌باشد که در فضاهای بسیاری از جمله آشپزخانه، کافه، محل کار و پیشخوان مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. در ساخت صندلی‌های اپن معمولا از متریال‌های خاصی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به فلز، پلاستیک و چوب اشاره کرد. همانطور که می‌دانید پایه صندلی اپن نقش بسزایی را  در کیفیت و قیمت نهایی صندلی اپن دارد. حال اگر از جمله افرادی هستید که قصد انتخاب صندلی اپن را دارید و نمی‌دانید که کدام پایه برای صندلی مناسب است؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در این خصوص خدمت شما عزیزان جهت خرید صندلی اپن ارائه کنیم.

فهرست مطالب

هر آنچه باید در مورد پایه صندلی اپن بدانید

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، پایه صندلی یکی از موارد تاثیرگذار در قیمت و کیفیت صندلی اپن می‌باشد. علاوه بر این موارد پایه صندلی اپن بر روی استحکام و نیز طول عمر یک صندلی نیز موثر است. پس با توجه به این مسئله در زمان خرید یک صندلی اپن باید همواره به پایه‌های آن توجه کافی داشته باشید. به بیان ساده در دنیای امروزی پایه صندلی اپن دیگر تنها بر روی استحکام یک صندلی نقش ندارد و بر روی زیبایی آن نیز تاثیرگذار می‌باشد. 

صندلی‌های اپن از نظر پایه دارای تنوع بالایی هستند که از جمله این موارد می‌توان به نوع چوبی، فلزی و… اشاره کرد که هر یک از این موارد معایب و مزایای خود را دارند. در بخش بعد به هر یک از این انواع پایه صندلی اپن اشاره خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید. 

انواع پایه صندلی اپن

همان گونه که در طراحی انواع صندلی اپن تنوع بسیاری وجود دارد در پایه صندلی اپن نیز تنوع وجود دارد و پایه صندلی اپن به دو صورت چوبی و فلزی هست که در این بخش به بررسی آن‌ها و مزایای هر یک خواهیم پرداخت.

  • پایه صندلی چوبی

این نوع پایه صندلی بیشتر برای طراحی‌های کلاسیک و سبک قدیمی مناسب است و حس صمیمت را به منزل خواهد داد. البته در حال حاضر از نوع چوبی آن نیز در طراحی‌های مدرن استفاده می‌شود. به صورت کلی اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال صمیمیت بیشتر در دکوراسیون منزل خود هستید، بهترین گزینه برای شما پایه صندلی اپن چوبی می‎‌باشد. 

پایه چوبی نیز به مانند هر وسیله‌ دیگری دارای مزایا و معایبی می‌باشد که از جمله معایب آن می‌توان به قیمت بیشتر آن نسبت به نوع فلزی اشاره کرد. پس اگر به دنبال یک خرید به صرفه هستید، این گزینه برای شما چندان مناسب نخواهد بود. اما قیمت بالای این جنس بی دلیل نیست و از جمله مزیت‌های این نوع جنس می‌توان به استحکام بالای آن و زیبایی بیشتر آن نسبت به جنس فلزی اشاره کرد. علاوه بر این موارد پایه صندلی اپن چوبی در برابر عوامل محیطی به مانند رطوبت نیز مقاوم می‌باشد و از وزن سبک‌تری نیز برخوردار است. 

  • پایه صندلی فلزی

یکی دیگر از انواع پایه در صندلی‌های اپن نوع فلزی می‌باشد که حس لوکس بودن را به شما خواهد داد و برای دکوراسیون‌های مدرن بهترین گزینه به شمار می‌رود. از آنجایی که فلز انعطاف بالایی در شکل گیری دارد، دارای تنوع پایه بیشتری نسبت به نوع چوبی است و شما در زمان خرید انتخاب‌های بیشتری را خواهید داشت. 

پایه صندلی اپن فلزی نیز به مانند نوع چوبی دارای مزایا و معایبی می‌باشد که از جمله معایب آن می‌توان به حساسیت آن به رطوبت اشاره کرد. برای همین نیز بهتر است که در جاهای مرطوب از این نوع پایه استفاده نکنید. البته این نوع پایه مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به قیمت به صرفه آن نسبت به نوع چوبی، شکل پذیری بیشتر آن و نیز شیک بودن آن اشاره کرد.

بهترین پایه صندلی اپن چیست؟

پایه صندلی اپن علاوه بر این که در جنس دارای تنوع می‌باشد، در طراحی نیز متنوع بوده و در دو نوع پایه صندلی اپن جک دار و ثابت به بازار عرضه می‌شود و بسته به سلیقه خود می‌توانید اقدام به خرید صندلی اپن خود کنید. حال در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هر یک از این موارد و مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم.

  • پایه صندلی اپن ثابت

همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای اصلی در صندلی‌های اپن ارتفاع آن‌ها می‌باشد. اگر ارتفاع یک صندلی اپن استاندارد نباشد، راحتی را برای کاربر به همراه نخواهد داشت. صندلی‌های اپن با پایه ثابت در یک ارتفاع استاندارد تولید و روانه بازار می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که این مدل صندلی در انواع مختلفی از جمله چوبی، فلزی و فایبرگلاس به بازار عرضه می‌شود. شکل ظاهری این مدل صندلی‌های اپن به صورت چهار پایه بوده و نشیمن آن‌ها اکثرا به صورت چرمی می‌باشد. البته ثابت بودن این نوع پایه معایبی نیز دارد.

از جمله معایب ثابت بودن پایه صندلی می‌توان به عدم امکان تنظیم ارتفاع آن اشاره کرد؛ همین مسئله سبب شده است که این نوع صندلی را نتوان برای تمامی سنین استفاده کرد. البته این نوع صندلی مزیت‌هایی را نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت به صرفه آن نسبت به نوع جکدار و نیز طول عمر بیشتر نسبت به صندلی جک دار اشاره کرد. علاوه بر این از آنجایی که این مدل صندلی استحکام بالایی دارد وزن‌های بالا را به خوبی تحمل خواهد کرد.

  • پایه صندلی اپن جکدار

صندلی اپن با پایه جکدار یک انتخاب بسیار عالی برای آن دسته از خانواده‌هایی است که دارای رنج سنی مختلفی در خانواده خود هستند؛ دلیل این سخن نیز این است که به واسطه امکان تنظیمی که به واسطه پایه جکدار برای این صندلی ممکن شده است، تمامی افراد خانواده قادر به استفاده از آن خواهند بود. این مدل صندلی نیز دارای تنوع بالایی است و در انواع فلزی، فایبرگلاس و صندلی‌های اپن MDF خم دار به بازار عرضه می‌شود. البته لازم به ذکر است که این نوع صندلی نیز به مانند نوع چوبی مزایا و معایب خاص خود را دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. 

از جمله معایب این نوع پایه صندلی می‌توان به ثبات کمتر آن و طول عمر پایین نسبت به نوع ثابت اشاره کرد. علاوه بر این قیمت این مدل صندلی به مراتب بیشتر از صندلی با پایه ثابت بوده و از آن نمی‌توان به عنوان یک خرید اقتصادی یاد کرد. البته این مدل پایه صندلی مزیت‌های بسیاری را نیز در پی دارد که از جمله این موارد می‌توان به قابلیت استفاده از آن برای تمامی اعضای خانواده و نیز تنوع بالای آن اشاره کرد که دست شما را در زمان خرید باز خواهد گذاشت.

در ادامه به چند مورد دیگر از خصوصیات پایه جکدار اشاره خواهیم کرد. اشغال فضای کمتر نسبت به سایر انواع صندلی اپن سبب شده است که این نوع صندلی به انتخاب اول مشتریان برای آشپزخانه تبدیل گردد.

از آنجایی که بسیاری از صندلی‌های اپن جکدار به صورت بدون دسته هستند، در زمان استفاده نکردن به راحتی می‌توانید آن را در زیر اپن قرار دهید تا فضای کمی را به خود اختصاص دهد. 

حال با توجه به توضیحاتی که داده شد این شما هستید که تعیین خواهید کرد که کدام نوع بهترین پایه صندلی خواهد بود. به عنوان مثال اگر قصد شما از خرید صندلی اپن این باشد که طول عمر بالایی داشته باشد و قیمت آن نیز به صرفه باشد، بهترین پایه صندلی برای شما پایه صندلی اپن ثابت خواهد بود و اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید از صندلی اپن خود برای تمامی اعضای خانواده استفاده کنید و به دنبال طراحی‌های خاص هستید، بهترین گزینه برای شما صندلی اپنی است که پایه جکدار دارد. 

کدام نوع پایه صندلی اپن برای خانه‌های مدرن و لوکس مناسب است؟

همانطور که به آن اشاره کردیم، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون لوکس، استفاده از پایه صندلی اپن فلزی می‌باشد. البته همواره سعی کنید پایه فلزی اپن خود را به صورت جکدار انتخاب کنید تا همه اعضای خانواده قادر به استفاده از آن باشند. یکی از مزیت‌های استفاده از پایه صندلی اپن فلزی در دکوراسیون لوکس این است که با توجه به جنسی که دارند، هماهنگی خاصی را با فضای مدرن به دست خواهند آورد و دکوراسیون منزل را بسیار شیک و جذاب خواهند کرد. 

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر از برخی از صندلی‌های اپن با پایه چوبی نیز در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود. استفاده از پایه چوبی در دکوراسیون مدرن می‌تواند میزان صمیمیت منزل را بهبود ببخشد. پس با توجه به توضیحاتی که در این بخش به آن پرداختیم می‌توان گفت که بسته به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید از هر دو نوع و یا یکی از دو جنس چوبی یا فلزی در دکوراسیون لوکس و مدرن خود استفاده کنید. البته در زمان خرید هر یک از این انواع صندلی اپن باید به مواردی نیز توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. 

در زمان خرید صندلی اپن، چه به صورت پایه فلزی و چه چوبی باید به این مسئله توجه داشته باشید که طراحی و انسجام صندلی اپن با محیط منزل شما همخوانی داشته باشد؛ زیرا اگر همخوانی لازم میان اجزای خانه برقرار نباشد، بعد از مدتی از خرید خود پشیمان خواهید شد. نکته مهم دیگری نیز که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید جنس و کیفیت ساخت می‌باشد. زیرا اگر کیفیت ساخت مناسب نباشد، صندلی بعد از یک مدت کوتاه کیفیت اولیه خود را از دست خواهد داد و زیبایی ظاهری اولیه خود را نخواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با انواع پایه صندلی اپن آشنا کنیم و خصوصیات هر یک از این انواع را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همانطور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، صندلی اپن یکی از متنوع ترین انواع صندلی به شمار می‌روند که می‌توانید بسته به دکوراسیون منزل خود بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. در طراحی صندلی اپن از دو نوع پایه چوبی و فلزی استفاده می‌شود که بسته به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید از میان این دو بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال استحکام بالا هستید پایه چوبی و اگر به دنبال فضای مدرن هستید نوع فلزی بهترین گزینه برای شماست.

در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که صندلی اپن علاوه بر تنوع در جنس پایه در نوع پایه نیز متفاوت است و در دو نوع جکدار و ثابت به بازار عرضه می‌شود. توصیه ما به شما عزیزان این است که در زمان خرید همواره سعی کنید نوع جکدار آن را خریداری کنید تا که تمامی اعضای خانواده قادر به استفاده از صندلی اپن باشند. البته اگر ملاک شما برای خرید یک صندلی طول عمر بالا است، گزینه پایه ثابت برایتان انتخاب معقول‌تری خواهد بود. 

سوالات متداول

پایه صندلی اپن فلزی و چوبی هر یک مزایا و معایب خود را دارند و بسته به نیاز خود این شما هستید که تعیین خواهید کرد کدام گزینه برای شما مناسب‌تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر برای دکوراسیون منزل خود به دنبال یک صندلی اپن هستید پایه چوبی مناسب شما خواهد بود و اگر برای دکوراسیون مدرن به دنبال صندلی اپن هستید پایه فلزی بهترین گزینه می‌باشد.

از آنجایی که افراد مختلف با رنج سنی متفاوت در یک خانواده وجود دارند، بهترین گزینه برای شما صندلی اپن جکدار خواهد بود؛ زیرا این امکان را به شما خواهد داد که تمامی اعضای خانواده قادر به استفاده از آن باشند. این مسئله در حالی است که با خرید صندلی اپن پایه ثابت این امکان برای شما میسر نخواهد بود و افراد مختلف خانواده قادر به استفاده از صندلی نخواهند بود.

از آنجایی که چوب حس صمیمت را به ما القا می‌کند؛ از این نوع جنس می‌توانید برای دکوراسیون‌های سنتی و یا کلاسیک خود استفاده کنید. از طرفی نیز پایه فلزی این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید آن را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون لوکس به شمار می‌رود.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *