فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

امروزه بیشتر آشپزخانه‌ها به صورت اپن طراحی می‌شوند. همین امر باعث شده بسیاری از افراد از انواع صندلی اپن استفاده کنند. این صندلی‌ها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، نسبت به میز و صندلی ناهارخوری جای کمتری را هم اشغال می‌کنند، زیرا از پیشخوان آشپزخانه به جای میز استفاده می‌کنند. برای این منظور صندلی بار یا صندلی اپن طراحی شده است. این صندلی‌ها علاوه بر زیبایی خاص، کارایی مناسب هم دارند و برای خوردن غذا و … می‌توان از این صندلی‌ها استفاده کرد. صندلی اپن یا بار انواع مختلفی دارند و افراد در انتخاب صندلی اپن تنوع بیشتری را در اختیار دارند. همچنین به صورت سلیقه‌ای می‌توانند آنها را انتخاب کنند. در زمان خرید صندلی اپن به جنس آن توجه کنید چرا که جنس این صندلی‌ها چوبی و فلزی است. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که راحتی را برای افراد ایجاد کرده و افراد می‌توانند پای خود را روی سکویی که پایین صندلی ایجاد شده است قرار دهند. علاوه بر این، صندلی‌ها در انواع مختلف بدون تکیه‌گاه و یا با تکیه‌گاه طراحی می‌شوند که انتخاب آن‌ها بستگی به سلیقه افراد دارد. صندلی‌هایی که از جنس فلزی هستند را می‌توان طبق قد افراد تنظیم کرد.

فهرست مطالب

عوامل مختلف در انتخاب صندلی اپن

عوامل زیادی در انتخاب صندلی اپن مهم هستند:

  • توجه به اندازه و متراژ خانه در انتخاب صندلی اپن

اندازه و متراژ خانه در انتخاب صندلی اپن نقش موثری دارد و یکی از عوامل انتخاب به شمار می‌رود.

  • توجه به جنس پارچه صندلی و کیفیت در انتخاب صندلی اپن

همچنین باید به جنس پارچه صندلی و کیفیت آن دقت کرد، زیرا این صندلی‌ها در آشپزخانه استفاده می‌شوند و به همین دلیل باید با کیفیت و مرغوب باشند.

  • توجه به ارتفاع صندلی در انتخاب صندلی اپن

عامل مهم دیگر این است که باید به ارتفاع صندلی هم دقت کرد، زیرا پیشخوان‌ها و اپن‌ها دارای ارتفاع متفاوتی هستند. برای دانستن ارتفاع مناسب این مدل صندلی‌ها باید نشیمن‌گاه صندلی ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از سطح اپن یا پیشخوان پایین‌تر باشد. انواع مختلف صندلی‌ها دارای ارتفاع گوناگونی هستند که صندلی اپن معمولا بین ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و این اندازه در بعضی از صندلی‌های بار بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر است.

  • انتخاب رنگ درست صندلی اپن

یکی دیگر از عوامل مهم، انتخاب درست رنگ این صندلی‌ها است و اصولا برای به نمایش گذاشتن بهتر، باید رنگ این صندلی‌ها با محیط سازگاری و هماهنگی داشته باشد و با توجه به نوع مبلمان، می‌تواند کلاسیک یا مدرن انتخاب شود.

امروزه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سایت‌های اینترنتی مختلفی وجود دارند که می‌توان با توجه به سلیقه خود آنها را انتخاب کرد. 

  • توجه به پشتی

معمولا برای خانه‌هایی که دارای راهرو باریک و یا آشپزخانه‌هایی هستند که نمی‌خواهند جلوی دید کابینت‌ها گرفته شود اصولا از صندلی‌های بدون پشتی استفاده می‌شود. اما این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده و بعضی از افراد به دلیل ایجاد تنوع از صندلی‌هایی با پشت پهن استفاده می‌کنند. باید این نکته را هم در نظر گرفت که اگر اغز این صندلی‌ها می‌خواهیم برای غذاخوری استفاده کنیم و یا در محیطی باشد که زیاد از آن استفاده می‌کنید باید به جنس آن توجه کرد و اگر از جنس میکروفیبر باشد به راحتی تمیز می‌شود. برای انتخاب مناسب صندلی باید به طراحی کلی خانه توجه کرد، البته اگر فاصله آشپزخانه تا محل نشیمن زیاد باشد نیاز به هماهنگی بین صندلی و مبلمان نشیمن نیست.

انواع صندلی اپن و ویژگی‌های آن

صندلی‌های اپن دارای ویژگی و کاربرد خاص است. همچنین هر فردی طبق سلیقه خود می‌تواند از صندلی‌های اپن استفاده کند.صندلی‌های اپن داری مدل‌های متفاوت جک‌دار و بدون جک می‌باشد که براساس ارتفاع‌های مختلف در مکان‌های مختلف به کار می‎رود.

1-صندلی اپن حصیری

مدل دیگر از این صندلی‌ها، صندلی اپن حصیری است که این صندلی‌ها در محل نشیمن خود از چوب استفاده کرده و در منازلی که طراحی خاصی دارند و یا در فضای باز کاربرد ارند.

2-صندلی اپن پلاستیکی

صندلی اپن پلاستیکی، یک مدل دیگر از این صندلی‌ها محسوب می‌شود. این مدل به دلیل وزن سبکی که دارد باعث شده جابجایی آن آسان شود و نکته مهم دیگر این صندلی‌ها قیمت آن بوده که نسبت به صندلی‌های دیگر ارزان‌تر است. در کنار تمام این مزایا باید این نکته را مدنظر قرار دارد که این صندلی ثابت است و قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارد، بنابراین باید صندلی را طبق استاندارد اپن تهیه کرد.

3-صندلی‌های اپن پشتی‌دار و یا بودن پشتی

مدل دیگر این صندلی‌ها، صندلی‌های اپن پشتی‌دار و یا بودن پشتی هستند، هر کدام از این مدل‌ها دارای کاربرد خاصی هستند. برای مثال از مدل پشتی دارد برای کارهای روزانه و یا به عنوان میز کار بهره گرفته می‌شود و چون دارای پشتی هستند احساس خستگی کمتری می‌کنند. مدل‌های بدون پشتی، فانتزی هستند و اصولا کافه‌ها و بعضی افراد در منزل از این مدل استفاده می‌کنند.

مزیت استفاده از انواع صندلی‌ اپن

انواع صندلی‌ اپن، نیازی به میز ندارند و به همین دلیل هزینه کمتر می‌شود و همچنین جای کمتری را اشغال می‌کنند. به جای استفاده از میز برای قرارگیری صندلی‌ها، اپن آشپزخانه به عنوان میز استفاده می‌شود و کاربرد دارد. نکته دیگر این است که صندلی‌های اپن دارای قابلیت تغییر ارتفاع هستند و افراد می‌توانند طبق سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنند. صندلی‌های اپن دارای تنوع بالایی هستند و افراد در انتخاب صندلی اپن موردنظر خود دچار مشکل نمی‌شوند. صندلی‌های اپن نوعی صندلی با پایه‌های بلند هستند که اغلب برای استراحت پا طراحی شده‌اند. آن‌ها را برای استفاده میزهای بلند مانند اپن در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند.

پایه‌های صندلی اغلب از چوب یا فلز ساخته شده است. صندلی‌های اپن از طرح‌های ساده چوبی تا طرح‌های پیچیده‌تر با ارتفاع قابل تنظیم متغیر است. صندلی‌های فوق‎العاده بلند و کوتاه از ویژگی‌های متداول و همچنین صندلی برای کافه در فضای باز است.

به توجه به رسد زیاد صندلی‌های اپن، خرید آنلاین این صندلی‌ها در حال افزایش است. به منظور سفارش مشتریان می‌توانند طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها و مدل‌ها را مشخص کنند و همچنین گزینه‌های دیگری مانند ارتفاع و استراحت پای سفارشی را مشخص کنند. هر دو نوع صندلی بار چوبی و فلزی، از جمله سبک‌های ضدزنگ و کروم و ویژگی‌های ارتفاع قابل تنظیم، وجود دارد.

تنها تفاوتی که بین صندلی اپن و صندلی بار وجود دارد ارتفاع آن‌ها می‌باشد که اصولا صندلی بار بلندتر از صندلی اپن است. نکته مهم این است که باید افراد قبل از خرید ارتفاع و مدل اپن یا پیشخوان خود را بررسی کنند. برای ارتفاع این فرمول استفاده می‌شود که معمولا قسمت بالای صندلی تا زیر سطح پیشخوان باید ۹ تا ۱۳ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. البته این فرمول ممکن است برای صندلی‌هایی که محلی برای استراحت پا دارند درست نباشد که البته برای بسیاری از افراد مهم نیست اما برای برخی که از صندلی استفاده زیادی می‌کنند قرار گرفتن و استراحت پا، نکته مهمی ‌محسوب می‌شود.

صندلی‌های اپن باید قابلیت چرخش هم داشته باشند که البته این ویژگی در صندلی‌های فلزی وجود دارد. هنگام انتخاب رنگ برای صندلی‌های خود، باید هم قاب و هم رنگ صندلی را در نظر بگیرید، بنابراین معمولاً افرادی که به دنبال انواع مختلف رنگ صندلی توجه دارند، واقعاً به رنگ صندلی دقت می‌کنند.

 

واحد تحقیق و توسعه فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *