فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

انواع تجهیزات اداری + لیست کامل تجهیزات لازم دفتر کار

لیست انواع تجهیزات اداری

امروزه چیدمان اداری به یکی از عوامل تبلیغ و موثر در کسب و کار تبدیل شده است. به عنوان مثال به واسطه چیدمان اداری افراد بهتر کار خود را انجام می‌دهند و از طرفی هم دفتر کار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. چیدمان اداری از موارد متعددی تشکیل شده است که از جمله آنان می‌توان به مبلمان اداری و میزهای اداری اشاره کرد. حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع تجهیزات اداری و کاربرد هر یک از آنان و نکات خرید تجهیزات اداری آشنا کنیم. 

فهرست مطالب

تجهیزات اداری چیست؟

تجهیزات اداری به صورت کلی به وسایلی گفته می‌شود که برای انجام کار در ادارات به آن نیاز است و هر یک نقش خاصی را دارند. از طرفی نیز تجهیزات اداری به تسهیل کار و جلو افتادن کارها کمک می‌کند. در صورتی که تجهیزات اداری به خوبی انتخاب شوند، فضایی دلنشین را به وجود می‌آورند که برای کارمندان کار را دلنشین‌تر خواهد کرد و به نوعی فضای کار حرفه‌ای تری به وجود خواهد آمد. تجهیزات اداری به صورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از لوازم تجهیزات اداری مصرف شدنی، تجهیزات اداری ماندگار و چسب‌ها که به آنان اشاره خواهیم کرد. 

انواع تجهیزات اداری

همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم انواع تجهیزات اداری به صورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می‌شدند که در ادامه به آنان اشاره خواهیم کرد. لیست تجهیزات مصرفی عبارتند از لوازمی که روند کار را آسوده‌تر می‌کنند و تنها یک بار می‌توان از آنان استفاده کرد. لوازم اداری ماندگار نیز به آن دسته از تجهیزاتی گفته می‌شود که در دوره‌های طولانی مدت از آنان استفاده می‌شود و فرم اولیه آنان بعد از مدت‌ها استفاده دچار تغییر نمی‌شود.

از جمله این موارد می‌توان به مبلمان اداری اشاره کرد. دسته سوم نیز چسب‌ها هستند که برای ثابت نگه داشتن و چسباندن وسایل ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله این موارد نیز می‌توان به چسب‌های مایع و نواری اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع تجهیزات اداری بپردازیم و هر یک را به صورت مفصل توضیح دهیم.

1. پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از انواع تجهیزات اداری است که بیشتر برای اداره‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فضای باز بسیار زیادی دارند و از این تجهیزات برای بالا بردن راندمان کار افراد استفاده می‌شود. برای بهبود فضای کاری بیشتر از پارتیشن اداری شیشه‌ای و ام دی اف استفاده می‌شود. همچنین در صورتی که فضای کاری کوچک است؛ به واسطه پارتیشن اداری می‌توانید اقدام به جداسازی کنید.

عملکرد پارتیشن اداری بدین صورت است که به راندمان کاری کارمندان کمک خواهد کرد و به واسطه فضای خاصی که ایجاد می‌کند از سر و صدای زیاد هم جلوگیری می‌شود. همچنین به واسطه فضای خصوصی که برای هر فرد به کمک پارتیشن اداری ایجاد می‌شود افراد می‌توانند با راحتی بیشتری به فعالیت خود در اداره بپردازند. به صورت کلی از پارتیشن بندی برای جدا سازی ورودی‌ها، پنهان کردن قسمت‌هایی از محیط و نیز تقسیم بندی فضا استفاده می‌شود.

پارتیشن بندی خصوصیات بسیاری دارد که از جمله مهمترین آنان می‌توان به هزینه کم و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از پارتیشن در مکان‌های با متراژ کم ممکن است سبب کوچک شدن فضا گردد؛ پس همواره پیش از استفاده از پارتیشن اداری از متخصصان این زمینه کمک بگیرید.

2. کتابخانه اداری

به صورت کلی استفاده از تجهیزاتی که شما را منظم‌تر نشان دهند یک امر ضروری به شمار می‌روند. این مسئله کاملا درست است که پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که کمتر شاهد اسناد و مدارک به صورت کاغذی باشیم؛ اما همواره شاهد بسیاری از اسناد مدارک در اکثر ادارات هستیم. جمع آوری و طبقه بندی کردن این اسناد بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

یکی از تجهیزاتی که می‌تواند در این امر به افراد کمک کند؛ کتابخانه اداری می‌باشد. به واسطه استفاده از کتابخانه اداری می‌توانید اسناد و مدارک را به صورت دسته بندی شده و منظم در یک جا نگه دارید و از آشفتگی در محل کار خود جلوگیری کنید. از این رو می‌توان گفت که کتابخانه یکی از مهم‌ترین انواع تجهیزات اداری به شمار می‌رود. در ادامه به انواع کتابخانه اشاره خواهیم کرد.

کتابخانه اداری بلند

کتابخانه اداری بلند به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر ظاهر شیک و جذابی که دارد، فضای مناسبی را نیز برای قرار دادن اسناد در اختیار افراد بگذارد. از جمله مواردی که می‌توانید در این نوع کتابخانه قرار دهید؛ کاتالوگ‌ها، مجلات و نیز اسناد مختلف را می‌توان نام برد.

کتابخانه اداری دو طرفه

این نوع از کتابخانه به نوعی طراحی شده است، که بتوان از هر دو سمت آن استفاده کرد. از این نوع کتابخانه در موارد کمی در ادارات استفاده می‌شود و بیشتر در مدارس و دانشگاه‌ها شاهد استفاده از این نوع کتابخانه هستیم. بیشتر در مواردی از این نوع کتابخانه در ادارات استفاده می‌شود که فضای کمی برای کتابخانه وجود داشته باشد.

استند‌های اداری

استندهای اداری برای مواردی که بخواهیم کتاب‌ها و اسناد را به صورت جداگانه در اختیار داشته باشیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها از این نوع کتابخانه برای اداره خود استفاده می‌کنند.

فایلینگ اداری

استفاده از فایلینگ اداری در ادارات جستجو و یافتن اطلاعات را برای افراد آسان خواهد کرد. به واسطه استفاده از این نوع تجهیزات دیگر نیازی نیست زمان طولانی را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود تلف کنید. به دلیل خصوصیاتی که فایلینگ اداری دارد، در بسیاری از ادارات شاهد استفاده آن هستیم.
کمدهای زونکن خور اداری: این نوع از کمد‌ها به صورت اختصاصی در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای انواع متنوعی هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید هر یک از آنان کنید. این نوع کمد بیشتر برای بایگانی مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. مبل و نیم ست اداری

یکی دیگر از انواع تجهیزات اداری که کاربرد بسیار زیادی نیز دارد، مبل و نیم ست اداری می‌باشد. از نیم ست اداری در ادارات بیشتر در مواقع استراحت استفاده می‌شود و کارایی آن در زمان کار نیست. در زمان خرید مبلمان اداری به خصوص نیم ست اداری همواره باید توجه داشته باشید که بهترین جنس و متریال را برای راحتی خود خریداری کنید. نیم ست اداری علاوه بر این که برای استراحت کارمندان کاربرد دارد، از طرفی به دلیل ظاهر شیک و جذابی که دارد؛ زیبایی دو چندانی را به محیط کار خواهد بخشید.

در زمان خرید مبل و نیم ست اداری همواره باید به نکاتی توجه داشته باشید که از جمله آنان می‌توان به مقاومت بالای مبل اشاره کرد. از طرفی مبل اداری باید فضای کمتری را اشغال کند و فضای کاری را کوچک جلوه ندهد. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که انتخاب یک نیم ست اداری بستگی به سلیقه شخصی فرد دارد و هیچ اصول و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. در ادامه به انواع نیم ست اداری اشاره خواهیم کرد.

  • نیم ست اداری مدرن

این دسته از نیم ست‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند، بسیار شیک و مدرن هستند و در میان خریدارن بیشترین محبوبیت را دارند. به منظور ساخت این دسته از مبلمان از جنس‌های مختلفی از جمله چوب و فلز استفاده می‌شود. با توجه به کارایی بالایی که این تجهیزات در محیط اداری دارند می‌توان گفت که یکی از مهمترین انواع تجهیزات اداری به شمار می‌روند.

  • نیم ست اداری کلاسیک

از خصوصیات منحصر به فرد این نوع مبل می‌توان به ظرافت آن اشاره کرد. البته ظرافت به این معنی نیست که این نوع نیم ست شکننده می‌باشد؛ بلکه به معنی هماهنگی میان اجزای آن می‌باشد. در ساخت و تولید مبل‌های کلاسیک اغلب از چوب استفاده می‌شود و همواره از کیفیت و طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند. البته یکی از موارد مهم در کیفیت نیز برندی است که از آن خرید خود را انجام می‌دهید؛ پس همواره به این موضوع توجه داشته باشید. به عنوان مثال برخی از شرکت‌های نامعتبر در زمینه تولید مبلمان از چوب مصنوعی در ساخت مبلمان استفاده می‌کنند که کیفیت بسیار پایینی دارند.

4. میزهای اداری

میز اداری از جمله انواع تجهیزات اداری به شمار می‌رود که کاربرد بسیاری را در محیط کار دارد و کارمندان همه روزه با آن در ارتباط هستند. همواره سعی کنید میز اداری خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که بهترین کاربرد و راحتی را برای شما داشته باشد و از استانداردهای لازم نیز برخوردار باشد. در صورتی که در زمان خرید میز اداری اقدام به انتخاب گزینه غیر استاندارد کنید، به کار و نیز بدن کارمندان آسیب‌های جدی وارد خواهد شد.

از بدی‌های میز غیراستاندارد می‌توان به درد در ناحیه کمر و درد ناحیه آرنج اشاره کرد؛ پس همواره سعی کنید از خرید میزهای غیراستاندارد به دلیل قیمت پایین‌ آنان خودداری کنید. میز اداری مناسب می‌تواند به مانند یک صندلی ارگونومیک راحتی را برای کارمندان به همراه آورد و روی روند کاری آنان بسیار تاثیرگذار است.

میز اداری دارای انواع مختلفی است که از جمله آنان می‎توان به میز مدیریت و کارشناس اشاره کرد. به صورت کلی میز مدیریت دارای خصوصیات منحصر به فردی نسبت به سایر انواع میز است که از جمله آنان می‌توان به سایز بزرگتر آن اشاره کرد. همچنین جنس میزهای مدیریت اغلب به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که در زمان نشستن طولانی مدت پشت میز خستگی را برای فرد به همراه نداشته باشند. از طرفی میزهای کارشناسی نسبت به میز اداری مدیریت دارای کشوی کمتری است و سایز آن نیز کوچکتر می‌باشد.

به صورت کلی برای این که بتوانید یک میز اداری و یا هر نوع میز استانداردی را خریداری کنید؛ لازم است که خرید خود را از نمایندگی‌های رسمی انجام دهید. یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارد و همواره بهترین کیفیت را ارائه کرده است شرکت لیدوما می‌باشد.

5. فایل و کمد‌های اداری

کمد و فایل اداری یکی از انواع تجهیزات اداری است که کاربردی به مانند کتابخانه اداری دارد و بیشتر به منظور نظم دادن به اداره از آنان استفاده می‌شود. فایل و یا کمد اداری به دسته بندی پرونده‌ها و اسناد کمک می‌کند تا که بتوانید با یک جست و جوی ساده به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. با توجه به انواع مختلفی که فایل و کمد اداری دارد؛ می‌توانید بسته به سلیقه خود اقدام به خرید فایل و کمدهای اداری کنید.

مهمترین نکته‌ای که در زمان خرید یک فایل و یا کمد اداری باید به آن توجه داشته باشید، جنس و کیفیت فایل است. با توجه به این مسئله که برخی از اسناد و پرونده‌های اداری دارای وزن زیادی هستند؛ همواره در زمان خرید فایل باید به جنس و کیفیت آن توجه کافی داشته باشید. از طرفی نیز در زمان خرید همواره سعی کنید رنگ فایل و کمد اداری را به گونه‌ای انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با محیط کاری داشته باشد.

یکی از بهترین انواع فایل و کمد اداری را می‌توان نوع ایستاده آن دانست که بر روی زمین و در کنار میز کار قرار می‌گیرد. از این مدل فایل می‌توانید برای نگه داری مدارک سنگین و پرونده‌های حجیم استفاده کنید. تعداد کشوهای این مدل از فایل همواره بیشتر از سه کشو می‌باشد. یکی دیگر از انواع فایل و کمد اداری، مدل رومیزی آن می‌باشد که فضای کمتری را در مقایسه با نوع ایستاده اشغال می‌کند. این مدل فایل به دلیل دسترسی راحتی که دارد، یکی از بهترین انواع فایل و کمد اداری به شمار می‌رود.

هر یک از این فایل‌ها و یا کمدهای اداری دارای خصوصیت منحصر به فردی هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید هر یک از این موارد کنید. به عنوان مثال در صورتی که در محیط کاری خود فضای کمی دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از فایل‌های رو میزی می‌باشد و در صورتی که قصد دارید پرونده‌های سنگین خود را داخل فایل قرار دهید، بهترین نوع فایل برای شما فایل ایستاده می‌باشد.

6. انواع صندلی‌های اداری

یکی دیگر از انواع تجهیزات اداری، صندلی اداری می‌باشد که دارای انواع مختلفی است و هر یک از آنان دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند برای خرید صندلی اداری بهتر است با انواع آن آشنا باشید. حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی هر یک از این موارد بپردازیم.

  • صندلی مدیریت

یکی از صندلی‌هایی که در هر اداره‌ای یافت می‌شود، صندلی مدیریتی می‌باشد. همان طور که از نام این صندلی پیداست، بیشتر برای مدیریت از آن استفاده می‌شود. این صندلی از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آنان می‌توان به ارگونومی بودن صندلی اشاره کرد. این نوع از صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که راحتی را برای افراد به همراه می‌آورد.

علاوه بر این صندلی مدیریتی دارای یک جک تنظیم ارتفاع می‌باشد. برای همین نیز به راحتی می‌توانید اقدام به تنظیم کردن صندلی کنید و راحتی را برای خود به ارمغان آورید. یکی دیگر از خصوصیاتی که صندلی مدیریتی دارد، پشتی صندلی می‌باشد که برای استراحت گردن استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که تمامی صندلی‌های مدیریتی دارای قسمت پشتی گردن نیستند. در حال حاضر صندلی میریتی پشت توری جدیدترین مدل این نوع از صندلی می‌باشد.

  • صندلی کارشناسی

صندلی کارشناسی یکی از انواع تجهیزات اداری در دسته صندلی به شمار می‌رود که در مقایسه با صندلی مدیریت از خصوصیات و ویژگی‌های کمتری برخوردار است. این نوع صندلی دارای قیمت بسیار کمتری نسبت به صندلی مدیریت است و همان گونه که از نامش پیداست، بیشتر برای کارشناسان استفاده می‌شود.

  • صندلی کارمندی

صندلی کارمندی نوعی از صندلی است که بیشتر برای کارمندان ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت این نوع از صندلی از اصولی استفاده شده است که کارمندان در صورت نشستن طولانی مدت بر روی آن احساس خستگی نکنند. البته میزان راحتی این نوع صندلی به اندازه صندلی کارشناس و مدیریت نیست؛ اما از نظر قیمت به مراتب ارزان‌تر از سایر موارد می‌باشد.

  • صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس یکی از انواع تجهیزات اداری به شمار می‌رود که برای هر شرکت و یا اداره‌ای ضروری می‌باشد. صندلی کنفرانس بیشتر برای جلسات مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا به صورت ساده طراحی می‌شوند. این نوع صندلی ویژگی‌هایی نظیر اهرم تنظیم ارتفاع و یا تغییر زاویه نشستن را ندارد.

  • صندلی انتظار

صندلی انتظار یکی از انواع تجهیزات اداری به شمار می‎رود که وجود آن در اداره بسیار ضروری می‌باشد. این نوع صندلی‌ها برای مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل به آن صندلی انتظار گفته می‌شود. صندلی‌های انتظار بسیار ساده هستند و قیمت آن از تمامی انواع صندلی کمتر است.

7. ملزومات آموزشی

در میان لیست ملزومات آموزشی شاهد موارد هستیم که برای راحتی کار بر روی میز کارمندان قرار داده می‌شوند. دسترسی آسان به این وسایل در محل کار بسیار ضروری است و باعث افزایش عملکرد کارمندان در زمان کار می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به ست وسایل رو میزی، دستگاه منگنه، پایه چسب و جامدادی رو میزی اشاره کرد. برای بالا بردن راندمان کار همواره سعی کنید در خرید این دسته از انواع تجهیزات اداری کوشا باشید.

نکات مهم در خرید انواع تجهیزات اداری

یکی از مواردی که در زمان خرید انواع تجهیزات اداری باید به آن توجه داشته باشید، هارمونی و تناسب لوازم می‌باشد. در زمان خرید انواع تجهیزات اداری باید به این مسئله توجه داشته باشید که خریدهای خود را به گونه‌ای انجام دهید که به نوعی با یکدیگر هماهنگ باشند و دکوراسیون شیک و جذابی را به وجود آورند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید انواع تجهیزات اداری را باید متناسب با فضای کار و کارمندان انجام دهید. به عنوان مثال برای یک فضای اداری کوچک، استفاده از مبلمان بزرگ و شیک کار درستی نیست و باید از مبلمان نیم ست و مدرن استفاده شود. در صورتی که به این مسئله توجه نکنید، فضای کافی برای رفت و آمد و نیز قراردادن وسایل در اختیار نخواهید داشت.

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید انواع تجهیزات اداری باید به آن توجه داشته باشید کاربرد آنان می‌باشد. به عنوان مثال تنها در صورتی که نیاز دارید وسایل را به صورت منظم بایگانی کنید، اقدام به خرید فایل و یا کمد اداری کنید و در صورت عدم نیاز از صرف هزینه‌های اضافی برای خرید انواع تجهیزات اداری خودداری کنید. زیرا علاوه بر بالا رفتن هزینه، فضای زیادی را از محیط کاری شما اشغال خواهد کرد.

علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم، یکی از مهمترین موارد قیمت انواع تجهیزات اداری می‌باشد که بسته به نیاز باید خریدهای خود را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال یکی از مهمترین تجهیزات اداری که در اداره به آن نیاز خواهید داشت، میز و صندلی اداری می‌باشد. همیشه در زمان خرید ابتدا سعی کنید ضروری‌ترین اقلام را خریداری کنید و سپس رفته رفته اقدام به تکمیل تجهیزات مورد نیاز اداره خود کنید.

از کجا با کیفیت‌ترین تجهیزات اداری را بخریم؟

در حال حاضر شرکت‌ها و برندهای بسیاری در زمینه تولید انواع تجهیزات اداری فعالیت دارند که یکی از بهترین موارد آنان، شرکت لیدوما می‌باشد. لیدوما یک فروشگاه معتبر می‌باشد که محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به عرضه می‌کند و با خرید از این مجموعه خیالتان از بابت خرید خود آسوده خواهد بود. مبلمان و محصولات اداری این شرکت همگی دارای گارانتی می‌باشند و در ساخت آنان از بهترین جنس‌ها استفاده شده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با انواع تجهیزات اداری آشنا کنیم و به بررسی هر یک از این موارد به صورت مفصل بپردازیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، تجهیزات اداری یکی از مهمترین موارد در محیط کار هستند که بر روی راندمان کاری کارمندان بیشترین تاثیر را دارند. از این رو همواره سعی کنید انواع تجهیزات اداری مورد نیاز را برای شرکت و یا اداره خود خریداری کنید تا که بتوانید فضایی مناسب را جهت کار کارمندان خود با بالاترین راندمان کاری را فراهم کنید.

در پایان جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که همواره سعی کنید انواع تجهیزات اداری خود را از یک برند معتبر تهیه کنید تا که بتوانید از هزینه‌های اضافی و تعمیر به دور باشید. یکی از بهترین برندهایی که می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات اداری از آن استفاده کنید، فروشگاه لیدوما می‌باشد. از طرفی نیز لازم به ذکر است که همیشه سعی کنید مواردی را در اولویت خرید خود قرار دهید که بیشترین کاربرد را دارند؛ از جمله این موارد نیز می‌توان به میز اداری و صندلی اداری اشاره کرد؛ سپس مابقی تجهیزات اداری را رفته رفته تکمیل کنید.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *