فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

تفاوت اسفنج (ابر) و فوم سرد و گرم در صنعت مبلمان اداری

تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری

هنگام خرید مبلمان اداری در کنار زیبایی و راحتی مبلمان باید به جنس مواد به کار رفته و کیفیت ساخت آن دقت بسیار زیادی شود. جنس فومی که در ساخت مبلمان اداری به کار برده می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه وقت زیادی در روز از مبلمان اداری استفاده می‌شود باید به کیفیت فوم استفاده شده در قسمت‌های مختلف مبلمان و صندلی اداری مانند نشیمنگاه و تکیه گاه آن توجه بسیاری شود تا بعد طول عمر بیشتری داشته باشد. اینجاست که باید از کیفیت و نوع فوم و تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری مطلع باشید.

فهرست مطالب

ما در ادامه یک راهنمای کامل در مورد فوم سرد و گرم و تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری، نحوه تشخیص فوم سرد و گرم و دو راهکار برای تشخیص آن و کاربرد فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری خواهیم پرداخت. بنابراین با تمامی راهنمایی‌های ارائه شده می‌توانید برای خرید صندلی اداری مناسب اقدام کنید.

فوم در صندلی و مبلمان اداری چیست؟

فوم ترکیبی خاص از مواد شیمیایی است که معمولا از جنس پلی اتیلن و یا پلی استایلن هستند که در کوره ساخته می‌شود. فوم‌ها انواع مختلفی دارند ولی در مبلمان اداری بیشتر از فوم سرد و فوم گرم استفاده می‌شود. فوم یکی از اجزای اصلی در هنگام ساخت صندلی اداری و مبلمان اداری است.

در قسمت‌هایی از صندلی و مبلمان مانند نشیمنگاه، تکیه گاه، کوسن‌ها و غیره از فوم برای راحتی و نرم استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد دو نوع فوم سرد و فوم گرم برای استفاده در مبلمان اداری رایج می‌باشد که انتخاب نوع آن برای یک مبلمان اداری نقش زیادی در دوام و راحتی آن دارد.

بنابراین انتخاب نوع مبلمان اداری با توجه به نوع فوم سرد و فوم گرمی که در آن به کار برده شده است بسیار مهم است، زیرا تجربه کاربری متفاوتی را به شما ارائه می‌دهد. برای دستیابی به این منظور و یک انتخاب دقیق باید از تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری و راه های تشخیص آن آگاه باشید.

کاربرد فوم سرد و فوم گرم در صندلی و مبلمان اداری

تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری باعث تفاوت در ساختار مبلمان اداری می‌شود و بنابراین با درک ویژگی‌های فوم سرد و گرم و کاربرد آن در صندلی و مبلمان اداری می‌توان با دیدی بازتر و آگاهی بیشتر نیست به خرید مبلمان اداری اقدام کرد.
فوم سرد یک جز مهم در طراحی صندلی و مبلمان اداری است که به منظور افزایش راحتی کاربران برای نشستن طولانی مدت استفاده می‌شود. این نوع فوم به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی‌اش شناخته شده است و به کاربران احساس راحتی و خنکی می دهد.
فوم گرم در طراحی صندلی و مبلمان اداری برای ایجاد حس نرمی و دلنشینی بیشتر به کار می‌رود. از طرفی دیگر فوم گرم در کنار راحتی که برای نشستن بر روی صندلی و مبلمان اداری را به وجود می‌آورد از دوام و تحمل وزن بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی ظاهر آن تغییر نخواهد کرد.

فوم سرد در مبلمان اداری

فوم سرد به دلیل ساختار سلول باز آن که باعث گردش بیشتر و بهتر هوا می‌شود و به عنوان عاملی برای جلوگیری از تجمع گرما و رطوبت عمل می‌کند یک گزینه مناسب برای ساخت صندلی اداری است که قرار است مدت زمان زیادی در طول روز از آن استفاده شود.

استفاده از فوم سرد در ساخت صندلی اداری یک تجربه دلنشین از نشستن بر روی یک صندلی راحت، با تنفس مناسب و ارگونومیک را به ارمغان می‌آورد.

از دیگر کاربردهای فوم سرد در طراحی و ساخت مبلمان اداری استفاده از آن به عنوان پدهای مختلف مبلمان اداری مانند مبل‌ها و صندلی‌های استراحت می‌باشد.
ساختار فوم سرد علاوه بر ایجاد فضایی برای گردش هوا و تهویه مناسب در عین حال از دوام بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از سازندگان و طراحان مبلمان اداری برای ایجاد زیبایی و همچنین دوام از فوم سرد استفاده می‌کنند.

فوم سرد چیست؟

فوم سرد یکی از انواع فوم‌های پلی یورتان می‌باشد که در ساخت انواع مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار فوم سرد به صورت سلول باز می‌باشد و بنابراین ویژگی فوم سرد جلوگیری از ایجاد گرما و بهبود تهویه هوا و ایجاد حس و تجربه خنکی در هنگام استفاده از آن در ساخت انواع مبلمان و صندلی اداری می‌باشد.

از تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری باید به ساختار سلول باز فوم سرد اشاره کرد. این ساختار سلول باز اجازه تنفس می‌دهد و همچنین شرایطی را فراهم می‌کند که هوا به خوبی از طریق فوم به گردش در بیاید. به همین دلیل استفاده از فوم سرد در مبلمان اداری، آن را به یک گزینه برای نشستن‌های طولانی مدت بدون احساس گرما و خستگی می‌کند و همچنین فوم سرد با تقسیم وزن بر روی خود نقاط فشار را کاهش می‌دهد.

در کنار ویژگی تنفس و گردش هوا در فوم سرد، دوام و طول عمر بسیار بالا از ویژگی های دیگر این فوم است که آن را تبدیل به یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در صندلی اداری که قرار است طولانی مدت از آن استفاده شود، می‌کند. صندلی اداری که با فوم سرد ساخته می‌شود بسیار ارگونومیک است و تجربه دلنشینی را در طول استفاده به کاربر می‌دهد.

فوم گرم در مبلمان اداری

فوم گرم بر خلاف فوم سرد از ساختار سلول بسته بهره می‌برد که باعث انعطاف پذیری بیشتر این نوع فوم می‌شود. بنابراین این ویژگی فوم گرم آن را به یک گزینه مناسب برای به کار برده شدن در قسمت‌هایی از مبلمان اداری مانند تکیه گاه، چارچوب و پشتی صندلی اداری می‌باشد که نیاز به دوام و پشتیبانی ساختاری دارد.
همانطور که گفته شد فوم گرم از ویژگی و قابلیت سلول بسته در ساختار خود بهره می‌برد که باعث می‌شود اندازه فوم سرد در گردش هوا عملکرد خوبی نداشته باشد و قابلیت تنفس آن به اندازه فوم سرد نباشد اما به دلیل ساختاری که دارد به مدت بسیار زیادی شکل خود را حفظ می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌ها و تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری این می‌باشد که فوم گرم از تحمل وزن بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که در ساخت صندلی اداری از فوم گرم استفاده شده باشد جای نگرانی برای دوام آن وجود ندارد.

فوم گرم چیست؟

تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری برای فوم گرم ساختار سلول بسته آن می‌باشد. فوم گرم در قیاس با فوم سرد به دلیل این ساختار بسته، متراکم تر است و تنفس کمتری دارد. این ویژگی متراکم و چگال بودن فوم گرم آن را به یک فوم خاص با کاربردهای خاص برای انواع مبلمان اداری تبدیل می‌کند.
همانطور گفته شد ساختار سلولی فوم گرم از نوع بسته است به همین دلیل بر خلاف فوم سرد توانایی تنفس چندان بالایی را ندارد، اما ویژگی که فوم گرم را به یک گزینه خاص تبدیل کرده است انعطاف پذیری و توانایی حفظ شکل خود در طول زمان است. این ویژگی فوم گرم باعث شده است که از آن در قسمت‌هایی از مبلمان و صندلی اداری استفاده شود که نیاز به پشتیبانی و دوام زیادی دارد. قسمت‌هایی مانند تکیه گاه و نشیمنگاه صندلی از این نوع فوم در ساختار آن استفاده شده است.

دوام و استحکام فوم گرم آن را به یکی از تفاوت های فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری تبدیل کرده است. بنابراین طراحان و سازندگان مبلمان اداری در هنگام ساخت یک صندلی اداری از فوم گرم در قسمت هایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارد استفاده می‌کنند.

تفاوت بین فوم سرد و فوم گرم چیست؟

آشنایی و درک تفاوت بین فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری بسیار مهم است. زیرا با توجه به تفاوت‌های ساختاری و کاربردی که دارند شما را برای انتخاب نوع مبلمان و فوم به کار برده شده در آن راهنمایی می‌کند. در ادامه به بررسی تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری خواهیم پرداخت.

مبلمان اداری یک نفره اطلس لیدوما
  • ساختار

اولین و مشهودترین تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری ساختار آن‌ها می‌باشد. ساختار فوم سرد از نوع سلول باز می‌باشد که خاصیت گردش هوا و تنفس بهتر را فراهم می‌کند. اما ساختار فوم گرم از نوع سلول بسته است، هرچند که تنفس و گردش هوا در آن کمتر اتفاق می‌افتد اما از دوام و استحکام بالایی برخوردار است.

  • راحتی

فوم سرد با توجه به ساختاری که دارد، راحتی و انطباق بیشتری با ساختار بدن دارد و نشمین راحتی را ارائه می‌دهد. فوم گرم هر چند که ساختار محکمی دارد اما به مرور زمان استفاده از آن راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

  • دوام

مهمترین ویژگی فوم گرم دوام و طول عمر بالای آن می‌باشد. فوم گرم حتی با استفاده طولانی مدت شکل و ظاهر خود را حفظ می‌کند. فوم سرد نیز از لحاظ دوام شرایط خوبی دارد؛ اما به مراتب دوام فوم گرم از فوم سرد بیشتر می‌باشد.

  • کاربرد

فوم سرد معمولا در مبلمان و صندلی‌های اداری استفاده می‌شود که نشستن طولانی مدت بر روی آن‌ها مد نظر می‌باشد، زیرا راحتی و تنفس در هنگام استفاده از آن تجربه می‌شود. اما از فوم گرم در قسمت‌هایی مانند تکیه گاه مبلمان اداری استفاده می‌شود که نیاز به دوام بیشتری دارد.

نحوه تشخیص فوم سرد از فوم گرم

تشخیص تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری در نگاه اول به دلیل شباهت ظاهری که دارند کار بسیار چالش برانگیزی می باشد. اما چندین روش وجود دارد که برای تشخیص فوم سرد از فوم گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

1-چگالی فوم

در اولین اقدام کمی فوم را فشار دهید، فوم سرد به دلیل ساختار سلول بازی که دارد نرم‌تر و واکنش پذیرتر می‌باشد. اما فوم گرم متراکم‌تر است و نرمی کمتری را حس می‌کنید.

2-برچسب تولید کننده

شرکت‌های تولید کننده فوم بر روی بسته یا خود محصول برچسب هایی می‌زنند که تمامی اطلاعات مربوط به محصول و نوع آن را نشان می دهد. بر روی مبلمان و صندلی اداری نیز برچسب وجود دارد که نوع فوم استفاده شده در آن را نشان می‌دهد.

3-دفترچه راهنما

برخی از صندلی‌های اداری دارای دفترچه راهنما و نحوه صحیح استفاده می‌باشد که می‌توان با مراجعه به آن از نوع فوم استفاده شده در آن اطلاعات به دست آورد.

4-انجام تحقیقات

اگر شما یک صندلی و مبلمان اداری خریداری کرده اید و در برچسب موجود بر روی آن از نوع فوم استفاده شده صحبتی نشده است می‌توانید با توجه به اطلاعات صندلی در اینترنت سرچ کنید تا نوع فوم استفاده شده را پیدا کنید.

5-از سازنده بپرسید

برای کسب اطلاعات دست اول و اطمینان از نوع فوم استفاده شده در مبلمان و صندلی اداری بهترین کار تماس با فروشنده و یا سازنده می‌باشد.

6-تست فشار دستی

یکی از راه‌های تشخیص فوم سرد و فوم گرم و پیدا کردن تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری استفاده از روش فشار دستی است. این روش به عنوان ساده ترین روش برای تشخیص فوم سرد از گرم است به این صورت که دست خود را به آرامی بر روی فوم فشار دهید و سپس آن را بردارید. اگر جای دست شما به سرعت به حالت اولیه آن برگشت و هیچ نشانی از جای دست شما بر روی فوم باقی نماند، نشان می‌دهد که فومی که استفاده شده است از نوع فوم سرد است. اگر جای دست شما باقی ماند و یا مدت زمان بیشتری برای برگشتن به حالت اول زمان برد نشان می‌دهد فوم گرم است.

7- تست فرورفتگی انگشتان

روش دیگری که برای نشان دادن تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری استفاده می‌شود، تست فرورفتگی انگشتان می‌باشد. برای این منظور به آرامی انگشتان خود را در فوم فرو کنید و سپس آن را بردارید. در صورتی که جای انگشتان شما به صورت فرورفتگی در فوم باقی بماند و فوم سریعا به حالت اولیه خود برنگردد، نشان می‌دهد که این فوم گرم است.

فوم سرد همانطور که از اسم آن پیدا است در دمای پایین و با حرارت غیر مستقیم ساخته شده است، به همین منظور است که سلول های فوم سرد باز می‌باشند. به همین دلیل فوم سرد در دماهای پایین به سرعت سفت می‌شوند. اگر شما یک مبلمان اداری دارید که در ساختار آن از فوم سرد استفاده شده است متوجه خواهید شد که در فصل‌های سرد سال احساس خواهید کرد که فوم صندلی اداری بسیار سفت‌تر شده است. با در نظر داشتن این نکته نسبت به خرید مبلمان اداری و خرید صندلی اداری با توجه به ویژگی‌های مد نظر و نوع فوم اقدام کنید.

ما تمامی راه‌های تشخیص فوم سرد و فوم گرم و تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری را برای شما توضیح داده ایم. بنابراین انتخاب یک مبلمان و صندلی اداری با توجه به نیازهای شما صورت می‌گیرد.

تعویض و تعمیر فوم صندلی

با گذشت زمان و استفاده زیاد، هر صندلی و مبلمان اداری و با توجه به هر نوع فومی که در ساختار آن استفاده شده است نیاز به تعمیر و تعویض فوم پیدا خواهد کرد. تعویض و تعمیر فوم صندلی شرایط خاصی دارد که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکته ای که باید برای تعویض فوم صندلی در نظر بگیرید این است که در صورتی که صندلی و مبلمان اداری شما راحتی و یا تکیه گاه خود را به کلی از دست داده است، شما باید گزینه تعویض فوم صندلی را مد نظر خود قرار دهید.

اما اگر آسیب وارد شده به صندلی و مبلمان اداری بسیار جزئی باشد، نیاز به تعویض کامل فوم وجود ندارد و می‌توان با تعمیر آن با استفاده از کیت‌ها و همچنین خدمات تعمیر فوم، مشکل فوم مبلمان اداری را برطرف کرد.

استفاده از اسفنج در مبلمان

در ساخت مبلمان اداری از اسفنج نیز به جای فوم استفاده می‌شود. به دلیل ویژگی‌هایی که اسفنج دارد آن را در قسمت هایی از مبلمان اداری به کار می برند که نسبت به فوم ویژگی‌های متفاوتی دارد.

اسفنج نسبت به فوم چه سرد و چه گرم از نرمی بسیار بیشتری برخوردار است و استفاده از آن در مبلمان اداری حس راحتی بسیاری را به همراه خود دارد. اما ذکر این نکته بسیار مهم است که استفاده از اسفنج در ساخت مبلمان اداری بر خلاف فوم گرم بیشتر در قسمت هایی از مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که پشتیبانی و دوام مسئله اصلی نباشد.

و اما فوم، همانطور که ما در این مقاله به طور کامل از تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری صحبت کردیم. فوم سرد با توجه به تنفس و گردش هوای عالی و راحتی بسیار در صندلی‌ها و مبل هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به طور روزانه و طولانی مدت از آن استفاده می‌شوند. اما فوم گرم با توجه به ساختار محکم و چگالی که دارد بیشتر برای قسمت‌هایی از مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که به پشتیبانی و دوام بیشتری نیاز باشد.

فوم‌های مورد استفاده در صندلی و پشتی مبلمان و انواع صندلی

انتخاب نوع فوم برای انواع صندلی اداری و پشتی مبلمان اداری با توجه به فاکتورهایی مانند راحتی و دوام انتخاب می‌شوند. با توجه به تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری نسبت به انتخاب آن اقدام می‌کنیم.

در صندلی اداری بیشتر در قسمت بالشتک صندلی از فوم سرد استفاده می‌شود فوم گرم در قسمت‌های زیر دستی و پشتی صندلی به دلیل دوام بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مبل‌ها و صندلی های راحت به صورت ترکیبی از فوم سرد و فوم گرم استفاده می‌شود. فوم سرد در قسمت‌هایی از مبلمان استفاده می‌شود که راحتی بیشتر و تجربه نشستن بهتری را به فرد بدهد و فوم گرم برای ایجاد ساختار و پشتیبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قسمت بالشتک صندلی‌های ناهار خوری فوم سرد برای راحتی و آسایش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و قسمت پشتی صندلی ناهارخوری برای ایجاد پشتیبانی و استحکام از فوم گرم استفاده می‌شود.

جمع بندی

انتخاب یک مبلمان و صندلی اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا ساعت بسیار زیادی از روز و همچنین در طول هفته افراد از این صندلی‌ها و مبلمان استفاده می‌کنند، بنابراین کیفیت آن‌ها در سلامتی و فیزیک بدنی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد.
ما در این مقاله از تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری برای شما گفتیم و توضیح داده‌ایم که ویژگی‌های فوم سرد و فوم گرم چیست و چه کاربردهایی دارند.
اگر به دنبال داشتن یک صندلی و مبلمان اداری بسیار راحت و دنج هستید به دنبال نمونه ای بروید که در ساختار نشیمن خود از فوم سرد استفاده کرده است. فوم سرد با توجه به ویژگی سلول باز بودنش، گردش هوای عالی را ایجاد می‌کند و نشستن طولانی مدت بر روی صندلی شما را اذیت نخواهد کرد.
همچنین برای بهره بردن از مزایای استحکام و طول عمر بیشتر به دنبال مبلمان اداری باشید که در ساختار تکیه گاه و پشتیبانی خود مانند دسته‌ها از فوم گرم استفاده شده باشد.
در نهایت با توجه به تمامی نکته های گفته شده و اطلاعات به دست آمده از تفاوت فوم سرد و فوم گرم در مبلمان اداری این شما هستید که با توجه به انتظاراتی که از مبلمان اداری دارید، به دنبال انتخاب نوع فوم به کار برده شده در مبلمان اداری باشید. 

 

                                                               واحد تحقیق و توسعه : فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *