فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی

تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی

امروزه در بازار انواع مختلفی از صندلی‌ها تحت عنوان صندلی‌های اداری وجود دارند که در صورت عدم آشنایی با مدل آنها و کاربردشان ممکن است دچار سردرگمی در خرید صندلی اداری بشوید. حتی شاید برای شما نیز پیش آمده که وقتی به یک اداره یا شرکت رفتید متوجه شده‌اید در آنجا از صندلی‌های مختلف استفاده می‌شود که نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از لحاظ کارایی نیز با هم تفاوت دارند. در حالت کلی در ادارات یا شرکت‌ها از مدل‌های مختلف صندلی‌های اداری مانند صندلی مدیریت، صندلی کارمندی، صندلی کنفرانس و … استفاده می‌شود. 

این صندلی‌ها بسته به کاربردی که دارند دارای تفاوت‎‌هایی برای مثال در جنس، مدل، داشتن برخی ویژگی‌ها یا نداشتن آنها و … هستند. در ادامه‌ی این مقاله ابتدا درباره صندلی‌های کارمندی و مدیریتی بیشتر توضیح داده و ویژگی‌های آنها را بیان کرده و به طور کامل بررسی می‌کنیم. سپس به تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی می‌پردازیم تا آشنایی کامل‌تری نسبت به این دو نوع صندلی اداری داشته باشید. شناخت بیشتر راجع به نوع و ویژگی صندلی‌ها و آگاهی از تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی به شما در خرید صندلی اداری و موارد مصرفی آنها کمک می‌کند. 

صندلی کارمندی چیست؟ 

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم صندلی‌‌های اداری متناسب با کارآیی که دارند ساختارشان با هم فرق می‌کند. حتی متریال‌های مورد استفاده در آنها نیز با هم متفاوت است و هنگام ساخت با توجه به مدل مد نظر متریال متناسب انتخاب می‌شود. صندلی کارمندی از پراستفاده‌ترین مدل‌ها در میان صندلی‌های مورد استفاده در ادارات و شرکت‌ها است. مدل این صندلی به طوری طراحی شده تا برای افرادی که طولانی مدت بر روی آن می‌نشینند مناسب باشد و آسیبی به کمر، گردن و پاهای آنها وارد نشود. 

در واقع صندلی کارمندی مناسب صندلی است که ویژگی‌هایی که دارا می‎‌باشد آنرا تبدیل به صندلی می‌کند که امکان نشستن به مدت طولانی بدون بروز مشکل و احساس خستگی را به افراد می‌دهد. تفاوت صندلی کارمندی با صندلی مدیریت نیز در وجود برخی از همین ویژگی‌ها است. وجود یا عدم وجود برخی پارامترها در صندلی آنرا به صندلی کارمندی یا مدیریتی تبدیل می‌کند. در ادامه با بیان جزئیات در مورد این دو مدل صندلی بهتر به تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی می‌پردازیم. به طور کلی می‌توان گفت از نظر ابعاد، متریال استفاده شده، مدل و … در میان صندلی کارمندی و صندلی مدیریت تفاوت‌هایی وجود دارد. 

ویژگی صندلی کارمندی 

همانطور که گفتیم صندلی کارمندی ساده‌ترین مدل از صندلی‌های اداری است. این صندلی‌ها بیشتر برای کارمندان در ادارات یا شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء مدل‌های مناسب صندلی برای کارمندان شرکت می‌باشد. اولین و اصلی‌ترین تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی نیز ساده بودن صندلی کارمندی نسبت به صندلی مدیریت است که در ادامه به طور اختصاصی و جزئی‌تر به تفاوت‌های دیگر آنها خواهیم پرداخت. صندلی‌های کارمندی برخلاف دیگر مدل‌های صندلی از سری صندلی‌های اداری، به طور معمول جک تنظیم کننده زاویه نشستن را دارا نمی‌باشند و به جای آن در آنها پشتی دارای قابلیت ارتجاع تعبیه شده است.

 از آنجایی که در شرکت‌ها و اداره‌ها بیشترین وسیله مورد استفاده صندلی اداری است، به همین دلیل این نوع از صندلی‌ها طوری ساخته می‌شوند که به نسبت قیمت مناسب و حتی کمتری داشته باشند تا در هنگام خرید تعداد زیادی از آنها هزینه کمتری نیز پرداخت شود. این قیمت کم باعث می‌شود در صورت نیاز به تعمیر و در حالت کلی نگهداری این صندلی‌ها هزینه کمتری داشته و به صرفه باشد. به طور کلی دقت به برخی از پارامترها هنگام خرید تجهیزات اداری از جمله صندلی‌ها باعث می‌شود خریدی مقرون به صرفه داشته باشیم.

صندلی مدیریتی چیست ؟

از دیگر تجهیزات اداری مهم که باید برای اداره یا شرکت خریداری شوند صندلی مدیریت است. این صندلی همانطور که از نامش مشخص است، مختص مدیر یک شرکت یا اداره است. صندلی مدیریت جزء راحت‌ترین و بهترین‌ مدل از صندلی‌های اداری است و به همین دلیل برای مدیریت از آن استفاده می‌کنند. این مدل صندلی نسبت به مدل‌های دیگر از صندلی‌های اداری گران‌تر است چراکه ویژگی‌های فنی خاصی را دارا می‌باشد. 

صندلی مدیریت طوری طراحی شده تا در طولانی مدت از خستگی بدن در محیط کار جلوگیری کند و باعث می‌شود افرادی که از آن استفاده می‌کنند آسایش و راحتی داشته باشند. در صورت غیر استاندارد بودن این مدل از صندلی ممکن است آسیب و خسارت‌های جدی به بدن فرد وارد شود چراکه فرد به صورت طولانی مدت بر روی صندلی می‌نشیند. به طور کلی صندلی مدیریت دارای ویژگی‌هایی است که نه تنها آنرا از دیگر صندلی‌های اداری متمایز می‌کند بلکه باعث می‌شود این مدل از صندلی نسبت به بقیه صندلی‌ها قیمت بالاتری نیز داشته باشد. 

ویژگی صندلی مدیریتی 

 همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم صندلی مدیریت به دلیل مدل و ساختار خاصی که دارد نسبت به بقیه صندلی‌های اداری راحت‌تر است. متریالی که در ساخت این صندلی به کار می‌رود از جمله پارچه مورد استفاده در آن، این مدل صندلی را برای استفاده طولانی مدت مناسب کرده است. از دیگر ویژگی‌های صندلی مدیریت و در واقع یک تفاوت صندلی کارمندی با مدیریت، وجود زیرپایی در صندلی مدیریت است. 

در صندلی‌های مدیریتی پشتی صندلی قابلیت ارتجاعی دارند و این ویژگی نشستن بر روی این صندلی‌ها را راحت‌تر می‌کند. همچنین صندلی مدیریت دارای ابعاد بزرگتری نسبت به صندلی کارمندی است. یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود صندلی مدیریت ابعاد بزرگتری داشته باشد این است که آنرا باشکوه‌تر نشان می‌دهد. 

هر چه صندلی دارای ابعاد بزرگتری باشد توجه‌های بیشتری را جلب می‌کند و از این رو صندلی مدیریت گزینه مناسبی برای مدیران شرکت‌ها و ادارات می‌باشد. از طرفی بزرگ بودن صندلی باعث می‌شود تا هنگام ساخت فوم بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که فوم نرم و سبک است سبب می‌شود صندلی خیلی راحت باشد و فردی که از آن استفاده می‌کند هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی بیشتری داشته باشد. 

تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی 

قبلا هم به تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی پرداختیم و در ادامه بیشتر راجع به تفاوت‌های این دو مدل صندلی خواهیم پرداخت. اولین مورد در تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی ابعاد این دو صندلی است. صندلی کارمندی نسبت به صندلی مدیریت دارای ابعاد کوچتری است چرا که تعداد بیشتری از آن در یک اداره یا شرکت استفاده می‌شود؛ بنایراین باید فضای کمتری را اشغال کند. مورد دوم از تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی ، راحت بودن صندلی مدیریت است. صندلی‌های مدیریت به دلیل ساختار متفاوتی که با صندلی کارمندی دارند راحت‌تر هستند و نشستن بر روی آنها خستگی کمتری نسبت به همراه دارد.

قابلیت ارتجاعی 

می‌توان گفت بارزترین تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی همین قابلیت ارتجاعی است که در صندلی مدیریت بیشتر از صندلی کارمندی وجود دارد و باعث شده حرکت آن نرم‌تر شود در حالی که در صندلی کارمندی به مقدار کم این قابلیت وجود دارد. این قابلیت تا حدود زیادی باعث می‌شود هنگامی که فرد روی آن نشسته است و از آن استفاده می‌کند احساس ناراحتی نکند. همچنین قابلیت ارتجاعی داشتن صندلی تا حدود زیادی از بروز آسیب به شخص جلوگیری می‌کند. بنابراین در نشستن‌های طولانی مدت آسیب یا صدمه‌ای به بدن فرد وارد نمی‌شود و حتی افراد در طولانی مدت احساس خستگی نخواهند کرد. در صندلی‌های کارمندی چون قابلیت ارتجاعی نسبت به صندلی‌های مدیریت کمتر است مدت زمان نشستن ممکن است کمی کوتاه‌تر از مدت زمان نشستن بر روی صندلی مدیریت باشد. 

راحتی 

دیگر تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی راحتی صندلی است. به طور کلی هر دو صندلی راحت هستند ولی اگر بخواهیم دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که صندلی مدیریت به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و متریال مورد استفاده در آن نسبت به صندلی کارمندی راحتی بیشتری دارد. وقتی ابعاد صندلی افزایش پیدا می‌کند، فومی که در آن استفاده می شود نیز بیشتر می‌شود. فوم ساختاری نرم و سبک دارد و وقتی از آن به میزان بیشتری در صندلی استفاده می‌شود، باعث نرم‌تر شدن و راحت‌تر شدن صندلی می‌شود.

 علاوه بر اینها جنس پارچه استفاده شده در صندلی نیز در راحتی آن تاثیر دارد. صندلی‌های کارمندی بیشتر از جنس فلز یا پلاستیک سخت هستند ولی در برخی مدل‌ها پارچه استفاده می‌شود. صندلی‌های مدیریت با ابعاد بزرگ چون راحت هستند افراد گیمر از آن به جای صندلی گیمینگ استفاده می‌کنند. برخی از این صندلی‌ها به قدری راحت هستند که در تایم‌های استراحت در اداره و شرکت، مدیران ترجیح می‌دهند بر روی آنها استراحت کنند و حتی بخوابند. 

زیرپایی 

از دیگر موارد تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی وجود یا عدم وجود زیر پایی در صندلی است؛ چرا که صندلی‌های مدیریتی دارای بخشی به نام زیر پایی در بخش پایینی صندلی می‌باشند. در این مورد نیز صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارمندی دارای برتری می‌باشد. این زیر پایی‌ها قابلیت تنظیم دارند و در صورت نیاز به وسیله شاسی مخصوصی که دارند می‌توان آنرا به بالا یا پایین هدایت کرد تا کامل زیر پا قرار بگیرند. حتی گاها این قابلیت در صندلی مدیریت وجود دارد که زیر پایی در زیر کفی صندلی قرار بگیرد. 

زیر پایی باید به طوری در زیر پا قرار بگیرد که انتهای کف پا را کامل پوشش دهد تا فشاری که از سوی پاهای فردی که از صندلی استفاده می‌کند به سطح وارد می‌شود، به طور گسترده و یکنواخت پخش شود و از فشار آمدن به ناحیه خاصی از پا و احتمال بروز آسیب جلوگیری شود. در هنگام استراحت نیز این بخش بسیار کمک کننده است و به نوعی آسایش را برای فردی که از این صندلی استفاده می‌کند فراهم می‌آورد. در صندلی‌های کارمندی زیر پایی دیده نمی‌شود و در هنگام ساخت صندلی کارمندی آنرا تعبیه نمی‌کنند. 

پشتی سر 

آخرین تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی را می‌توان وجود و یا عدم وجود پشتی سری دانست. صندلی‌های مدیریتی در این مورد نیز از صندلی‌های کارمندی برتری می‌گیرند.  پشتی سری در واقع یک تشک کوچک می‌باشد که محل قرار گیری آن دقیقا پشت سر شخصی است که بر روی صندلی می‌نشیند. وجود یا عدم وجود پشت سری در صندلی‌های مدیریتی یک موضوع سلیقه‌ای و وابسته به خود شخص است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند صندلی مورد استفاده آنها پشتی بلند داشته باشد ولی برخی نیز وجود پشت سری را در خرید  خود لحاظ می‌کنند. نقش پشت سری در صندلی این است که فرد هنگام کار یا استراحت، گردن خود را به ان تکیه دهد تا از وارد آمدن فشار بر روی آن و بروز خستگی جلوگیری کند. پشتی‌های بلند از دیگر ویژگی ها و در واقع یکی از تفاوت‌های صندلی کارمندی با مدیریتی می‌باشد که حس برتری را القا می‌کنند. این حس برتری در میان مدیران در هنگام ملاقات با دیگر افراد و مراجعه کنندگان اهمیت زیادی دارد.

تفاوت صندلی مدیریتی و اداری

مزایای صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارمندی 

همانطور که اشاره شد صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارمندی راحت‌تر و مناسب‌تر است. این مدل از سری صندلی‌های اداری به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها نسبت به صندلی کارمندی برتر است. تفاوت صندلی کارمندی با مدیریتی آنقدر هم زیاد نیست ولی همین چند تفاوت موجود به قدری مهم هستند که باعث می‌شوند صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارمندی در مرتبه بالاتری قرار بگیرد.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم اولین مزیت صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارمندی ابعاد بزرگ و همچنین راحتی آن است. در ساخت صندلی‌های مدیریتی همیشه راحتی صندلی جزء اصلی‌ترین رکن‌ها به حساب می‌آید. دیگر مزیت صندلی مدیریت نسبت به صندلی کامندی وجود پشت سری است و پشت سری‌ها با جلوگیری از وارد آمدن فشار به ناحیه گردن و سر از آسیب دیدن فرد در نشستن‌های طولانی مدت جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود فرد دیرتر احساس خستگی داشته باشد. آخرین وجه مزیت صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارمندی وجود زیر پایی در صندلی مدیریت است. زیر پایی‌ها با قابلیت تنظیم یکی از ویژگی‌های خوب در صندلی‌های مدیریتی هستند. با قرار گرفتن پاها بر روی زیر پایی، فشار کنترل می‌شود و فرد دیرتر حس خستگی خواهد کرد. 

جمع بندی 

در این مقاله سعی بر این بود که ابتدا شما با صندلی کارمندی و مدیریت و ویژگی‌های آنها آشنا شوید و سپس به طور اختصاصی برخی ویژگی‌های خاص در مورد آنها بررسی شوند. این شناخت درباره این دو مدل صندلی از صندلی‌های اداری به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید با دقت به برخی موارد و بر اساس نیاز و خواسته خود اقدام به خرید کنید. از لحاظ اولویت و راحتی نیز صندلی مدیریت نسبت به صندلی کارمندی در اولویت اول قرار دارد. 

چرا که این مدل صندلی‌ها همانطور که گفته شد به دلیل داشتن فوم بیشتر و پشتی بلند، هم راحت هستند و هم حس برتری را القا می‌کنند. اما اگر صندلی‌های معمولی برای محل کار نیاز دارید بهتر است انتخاب خود را به سمت صندلی‌های کارمندی سوق دهید. این صندلی‌ها نیز از لحاظ طراحی طوری هستند که تا مدت‌ها بتوان از آنها استفاده کرد ولی همانطور که گفته شد صندلی‌های مدیریتی در هر حالت از صندلی‌های کارمندی برتر هستند. 

 بله، هر دو مدل صندلی اداری یعنی هم مدل کارمندی و هم مدل مدیریتی دارای رنگ‌های مختلفی هستند و شما می‌توانید در هنگام خرید با توجه به دکوراسیون محلی که برای آن خرید می‌کنید به دلخواه رنگ هر کدام را انتخاب کرده و خریداری نمایید. در سطح بازار طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از این مدل صندلی‌ها وجود دارد ولی اگر رنگ و طرح دلخواه خود را نیافتید می‌توانید آنرا سفارش دهید.‌

 بله، هر دو صندلی کارمندی و مدیریتی قابل سفارش و ساخت با انواع جنس‌ها هستند. در سطح بازار نیز این صندلی‌ها با جنس‌های فلزی، چوبی و پلاستیکی به فروش می‌رسند.

 صندلی های مدیریتی دارای برخی ویژگی‌ها هستند که وجود آنها باعث شده قیمتشان نسبت به صندلی‌های کارمندی بالا باشد. برای مثال صندلی‌های مدیریتی دارای زیر پایی، پشتی سری و ابعاد بزرگ هستند. تمام این پارامترها باعث شده صندلی مدیریتی قیمت بالاتری نسبت به صندلی کارمندی داشته باشد. به طور کلی متریال‌های مورد استفاده در ساخت صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارمندی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و همین مورد نیز یکی از دلایل قیمت بالای صندلی های مدیرتی نسبت به صندلی های کارمندی است.

 هر دو مدل صندلی اداری ذکر شده در تمامی فروشگاه هایی که تجهیزات اداره به فروش می‌رسانند وجود دارند. شما می‌توانید با مراجعه حضوری یا از طریق درگاه اینترنتی اقدام به خرید نمایید.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *