فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری

اهمیت استفاده از پشتی طبی در صندلی اداری

اگر در حین کار بر روی صندلی اداری خود از یک پشتی طبی استفاده کنید؛ در پایان روز خستگی کمتری را تجربه خواهید کرد. یکی از اصلی‌ترین دلایل درد ستون فقرات استفاده از صندلی اداری به صورت طولانی مدت و بدون پشتی طبی می‌باشد. پس همواره در زمان خرید صندلی اداری خرید یک پشتی طبی را نیز در نظر داشته باشید. یکی از مزیت‌های خرید پشتی طبی، هزینه کمتر برای خرید یک صندلی اداری می‌باشد؛ زیرا صندلی‌های ارگونومیک جدید قیمت‌های نسبتا بالایی دارند. اهمیت استفاده از پشتی طبی تنها محدود به صندلی‌های اداری نمی‌شود و برای موارد مختلفی از جمله خوابیدن و حتی در طول مسافرت نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

فهرست مطالب

پشتی‌های طبی راندمان شما را در حین کار بالا خواهند برد و دیگر خبری از احساس درد در ناحیه ستون فقرات نخواهد بود. پشتی‌های طبی به مانند پشتی صندلی اداری نیستند و قابلیت تنظیم دارند و همین مسئله یکی از دلایل اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری به شمار می‌رود. این پشتی‌ها در موارد دیگری نیز کاربرد دارند که از جمله آنها می‌توان به پیشگیری از گردن درد، بهبود اکسیژن رسانی و… اشاره کرد حال در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از کاربردهای مهم پشتی طبی آشنا کنیم.

کاربردهای مهم پشتی طبی در صندلی اداری

قرار دادن بدن در راستای مناسب

یکی از دلایل اصلی اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری، ارگونومیک بودن آن می‌باشد. از آنجایی که پشتی طبی حالت طبیعی بدن را حفظ می‌کند، به کاهش میزان فشار بر بدن و استرس کمک بسیاری خواهد کرد. پشتی‌های طبی دارای ارتفاع کافی هستند و به طور کامل گودی کمر را پر می‌کنند. این وسیله کمر شما را به سمت جلو خم می‌کند و کمترین فشار به ستون فقرات شما وارد خواهد شد.

البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تنها استفاده از پشتی طبی برای استاندارد شدن صندلی کافی نیست و صندلی اداری مورد نظر نیز باید حداقل استانداردها را داشته باشد. برای همین نیز می‌توان پشتی طبی را نوعی تجهیزات جانبی در نظر گرفت.

زمانی که بدن به صورت استاندارد بر روی صندلی قرار گرفته باشد، دیگر خبری از کمردرد نخواهد بود و سلامت کارکنان و کارمندان حفظ خواهد شد. برای همین هم یکی از دلایل اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری بالا بردن راندمان و بازدهی شرکت و اداره می‌باشد. این پشتی‌ها از خستگی کارمندان پیشگیری کرده و راندمان را در بالاترین حالت خود نگه می‌دارند. علاوه بر این استفاده از پشتی طبی حالت نشستن کارمندان را تصحیح خواهد کرد و این نحوه نشستن به اعتماد به نفس بیشتر آنها کمک خواهد کرد.

ایجاد تراز مناسب در باسن و لگن

همانطور که می‌دانید یکی از دلایل اصلی کمردرد، نشستن طولانی مدت بر روی صندلی به صورت غیر استاندارد می‌باشد. بهترین طریقه قرار گیری باسن بر روی صندلی این است که در یک سطح ثابت نگه داری شود و حرکات ناگهانی نداشته باشد. اگر به صورت کاملا صحیح بر روی صندلی بنشینید، کمر شما کمترین میزان قوس را خواهد داشت و کمترین میزان فشار بر روی لگن و باسن شما اعمال خواهد شد. زمانی که لگن به سمت عقب متمایل شود و در یک جای ثابت قرار نگیرد، ستون فقرات خم شده و فشار بسیار زیادی به آن وارد می‌شود.

علاوه بر ستون فقرات، نشستن غیر استاندارد بر روی صندلی اداری می‌تواند به دیسک کمر نیز آسیب‌های جدی وارد کند. برای همین هم یکی دیگر از دلایل اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری، قابت نگه داشتن باسن بر روی صندلی اداری می‌باشد که میزان فشار بر روی ستون فقرات و دیسک کمر را به کمترین میزان خود می‌رساند.

پشتی‌های طبی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله این موارد می‌توان به پشتی طبی هوشمند، پشتی کمر مخصوص صندلی اداری و بالشت طبی صندلی اداری اشاره کرد. هر یک از این پشتی‌های طبی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال پشتی طبی هوشمند اداری بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که از عارضه ستون فقرات رنج می‌برند؛ زیرا این مدل پشتی طبی به خوبی گودی کمر را پوشش می‌دهد.
از نظر ارگونومیکی بسیاری از شرکت‌های تولید کننده صندلی موظف هستند که از پشتی‌های متحرک برای پوشش گودی کمر استفاده کنند؛ اما هنوز هم بسیاری از صندلی‌های اداری تولید شده فاقد یک پشتی استاندارد برای پوشش دادن گودی کمر هستند. برای همین هم می‌توان گفت که اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری بسیار بالا است و در صورت نبود پشتی استاندارد حتما اقدام به خرید یک پشتی طبی برای صندلی اداری خود کنید.

جلوگیری از خمیدگی و حرکت سر به سمت جلو

اگر بر روی یک صندلی اداری بنشینید و کمر شما بدون حمایت باشد، ستون فقرات به مرور زمان دچار خم خوردگی می‌شود و در نهایت کل بدن حالت خمیده و قوز زدگی به خود می‌گیرد. اگر بدن شما در این حالت قرار گیرد، برای استفاده از کامپیوتر و مانیتور مجبور هستید گردن خود را به سمت جلو متمایل کنید که این کار در طولانی مدت گردن درد و سردرد را ایجاد می‌کند.
خم شدن رو به جلو می‌تواند دلایل خارجی و داخلی بسیاری داشته باشد. در اینجا منظور از عوامل داخلی خم شدن مفصل ران و چاقی و یا ضعف عضلات تنه می‌باشد که قادر به نگه داشتن ستون فقرات به صورت اصولی نیستند. عوامل خارجی نیز به عواملی گفته می‌شوند که در خارج از بدن قرار دارند و بر روی وضعیت طبیعی بدن اثر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به استفاده از صندلی‌های اداری غیر استاندارد اشاره کرد.
در اینجا می‌توان به یکی دیگر از دلایل اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری پی برد. وقتی که شما از پشتی طبی استفاده کنید می‌توانید تا حد زیادی عوامل خارجی را کنترل کنید و میزان فشار بر روی ستون فقرات خود را کمتر کنید. به کمک پشتی طبی می‌توانید بدن خود را در حالت طبیعی و استاندارد قرار دهید.
اگر به دنبال یک صندلی استاندارد هستید که از پشتی‌های استاندارد در ساخت آن استفاده شده باشد؛ پیشنهاد ما به شما خرید صندلی‌های اداری برند لیدوما می‌باشد؛ زیرا محصولات این شرکت از جمله صندلی اداری، همواره در بالاترین میزان کیفیت به بازار عرضه می‌شوند.

کاهش نیاز به خم شدن مکرر تنه

همان طور که می‌دانید افرادی که در ادارات کار می‌کنند، معمولا به صورت طولانی مدت از صندلی اداری استفاده می‌کنند. حال اگر صندلی اداری غیر استاندارد باشد، یکی از عارضه‌های جانبی که گریبان گیر آن‌ها می‌شود قوز کردن می‌باشد. اگر استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد به صورت مداوم صورت گیرد کمر درد شدید را برای شما به همراه خواهد داشت. در این حالت اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری مشخص می‌شود.

زمانی که شما از پشتی طبی استفاده کنید، بدن در حالت طبیعی خود قرار گرفته و کمتر حالت خم شده پیدا می‌کند. برای همین نیز دسترسی بهتری به وسایل روی میز خواهید داشت و دیگر دچار کمردردهای شدید و گردن درد نخواهید شد.

علاوه بر این یکی دیگر از دلایل اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری، استفاده از آن بعد از غذا و هنگام کار می‌باشد. زمانی که بعد از غذا به صورت خم زده بر روی صندلی بنشینید، فشار بسیار زیادی بر روی معده و حفره‌های شکمی وارد خواهد شد. برای همین نیز عمل هضم بسیار سخت صورت خواهد گرفت. با استفاده از صندلی‌های طبی به دلیل نحوه صحیح قرار گیری بدن دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت و هضم به درستی صورت خواهد گرفت.

آسایش و آرامش بیشتر

بسیاری از پشتی‌های طبی با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به صندلی‌های اداری ارزان قیمت ساخته می‌شوند. در واقع اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری دقیقا کیفیت و کارایی بالای آنها می‌باشد. از آنجایی که پشتی‌های طبی به صورت ضخیم ساخته می‌شوند، پوشش بهتری را بر روی صندلی ایجاد خواهند کرد و این مسئله به قرار گیری بدن در حالت طبیعی و جلوگیری از خستگی در نشستن‌های طولانی مدت پشت صندلی کمک بسیاری خواهد کرد؛ از طرفی نیز استفاده از این پشتی‌های طبی می‌تواند راندمان کاری شما را نیز بالاتر ببرد.
به صورت کلی می‌توان گفت که پشتی‌های طبی این قابلیت را دارند که حالت طبیعی بدن را در حین نشستن حفظ کنند و تراز مناسب را میان شانه‌ها، باسن و ستون فقرات به وجود آورند. این کار اسباب آسایش و آرامش شما را در حین کار فراهم خواهد کرد و کمترین میزان فشار به بدن شما وارد می‌شود. این پشتی‌های طبی به کاربران این امکان را خواهند داد که در کنار استفاده از یک صندلی اداری مناسب، شرایط ارگونومیک را برای خود محیا کنند.
پس با توجه به این مسئله می‎‌توان به این موضوع پی برد که اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری به این دلیل این است که از بیماری‌های بسیاری از جمله کمردرد و گردن درد جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم، استفاده از پشتی‌های طبی فواید دیگری را نیز به همراه دارد که یکی از مهمترین آنها بهبود اکسیژن رسانی به مغز می‌باشد. شاید باور این قضیه کمی مشکل باشد؛ اما زمانی که پشتی طبی را به درستی در پشت کمر خود قرار دهید، فشار وارد شده بر شش‌ها کاسته خواهد شد و به اکسیژن رسانی بهتر کمک خواهد کرد. ستفاده از طراحان گرافیک است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری آشنا کنیم و موارد کاربرد این پشتی‌های طبی را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، یکی از مشکلات چالش برانگیزترین مواردی که اکثر افراد در زمان استفاده از صندلی اداری دارند، کمر درد و گردن درد می‌باشد. دلیل اصلی این نوع مشکلات نیز قرار گیری بدن در شرایط غیر استاندارد می‌باشد. یکی از راه کارهای مناسب برای پیشگیری از این نوع دردهای مزمن استفاده از پشتی‌های طبی می‌باشد. پشتی‌های طبی دارای عناوین مختلفی هستند و بسته به نیاز خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.
در پایان جا دارد به این مسئه اشاره کنیم که این موضوع کاملا صحیح است که اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری بسیار زیاد است؛ اما این را به خاطر داشته باشید که تنها استفاده از پشتی‌های طبی کفایت نکرده و برای قرارگیری بدن در یک حالت استاندارد نیاز است که یک صندلی با حداقل استانداردها را در اختیار داشته باشید. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید صندلی‌های اداری فعال هستند که یکی از بهترین برندهای موجود در ایران برند لیدوما می‌باشد که در زمینه تولید صندلی اداری استاندارد فعالیت دارد. برای خرید محصولات این برند می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آن مراجعه کنید و صندلی مورد نظر خود را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری در موارد بسیاری خلاصه می‌شود که از جمله مهمترین آنها قرار گیری بدن در حالت طبیعی می‌باشد. استفاده از پشتی طبی به فرد این امکان را خواهد داد که در زمانی که از صندلی اداری استفاده می‌کند، بتواند بدن خود را در حالت طبیعی نگه دارد و کمترین میزان فشار بر ستون فقرات و گردن شخص وارد گردد. علاوه بر این اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری بهبود اکسیژن رسانی و هضم غذا نیز می‌باشد.

پشتی طبی مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله آنها قرار گیری بدن در حالت طبیعی می‌باشد؛ اما در صورتی که صندلی اداری که از آن استفاده می‌کنید هیچ یک از اصول استاندارد بودن را نداشته باشد، حتی استفاده از پشتی طبی نیز کمکی به کمتر شدن میزان فشار وارد شده به بدن شما نخواهد کرد. پس همواره سعی کنید ابتدا یک صندلی اداری تهیه کنید که حداقل استانداردهای لازم را داشته باشد و سپس برای راحتی بیشتر از پشتی طبی استفاده کنید.

همان طور که می‌دانید گودی کمر یکی از دلایل اصلی دیسک کمر به شمار می‌رود. پشتی طبی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به خوبی گودی کمر را پوشش دهد و ستون فقرات را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد. پس با توجه به این مسئله احتمال بیرون زدگی دیسک کمر با استفاده از پشتی طبی کاسته می‌شود.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *