لیدوما انگلیسی
فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا عید سعید غدیر خم همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا عید سعید غدیر خم همراه با ارسال رایگان

کاربرد بایگانی های دوار + مزایا و موارد استفاده

کاربرد بایگانی های دوار

کمد بایگانی دوار یکی از مواردی است که کارایی بسیار آسانی دارد  به صورت چرخشی طراحی شده است و دسترسی به تمامی طبقات آن بسیار آسان است. موارد کاربرد بایگانی های دوار بسیار زیاد است و ادارات و سازمان‌های بسیاری از آن استفاده می‌کنند. همانطورکه می‌دانید نگهداری اسناد و مدارک در یک مکان مناسب همواره یکی از چالش‌های ادارات بوده است. کاربرد بایگانی های دوار به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید تمامی اسناد و مدارک خود را در یک فضای کوچک ذخیره و نگهداری کنید. تجهیزات فلزی و بایگانی ها می‌تواند برای نگهداری و مرتب‌سازی انواع مختلفی از اسناد، فایل‌ها، و موارد دیگر استفاده شود. این تجهیزات شامل انواع جعبه‌ها، قفسه‌ها، کابینت‌ها، و قفل‌های فلزی است.

فهرست مطالب

کمد بایگانی دوار دارای ابعاد متنوعی است که بسته به نیاز خود می‌توانید اندازه آن را تعیین کنید. لازم به ذکر است که میزان فضایی که کمد بایگانی دوار به خود اختصاص می‌دهد از نوع بایگانی ریلی نیز کمتر می‌باشد و دسترسی پذیری آن نیز بسیار بیشتر از سایر محصولات رقیب می‌باشد. حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد نحوه کارکرد و کاربرد بایگانی های دوار خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. 

کمد بایگانی دوار چیست؟

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، کمد بایگانی دوار یکی دیگر از محصولات بایگانی به شمار می‌رود که خصوصیات منحصر به فردی دارد. از جمله موارد کاربرد بایگانی های دوار می‌توان به نحوه طراحی آن و فضای کمی که اشغال می‌کند اشاره کرد. علاوه بر این با خرید این مدل از کمد بایگانی دسترسی شما به اسناد و مدارک به مراتب بیشتر خواهد بود. از آنجایی که کمد بایگانی دوار فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهد یک گزینه مناسب برای ادارات و محیط‌های با متراژ پایین به شمار می‌رود.

در حال حاضر از این محصول در ادارات به وفور استفاده می‌شود و می‌توان گفت که این نوع کمد بایگانی به یکی از موارد لیست خرید ملزومات اداری یک اداره تبدیل شده است. کمد بایگانی دوار فضای بسیار خوبی دارد و بیش از 100 زونکن را در خود جای خواهد داد. با توجه به توضیحات می‌توان گفت که این محصول یک انتخاب عالی برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال یک محل نگهداری با دسترسی پذیری بالا هستند.

کاربرد بایگانی های دوار

این نوع کمد بایگانی دارای قابلیت‌های متنوعی است که از جمله این موارد می‌توان به افزایش ظرفیت بایگانی کردن مدارک، دسترسی سریع‌تر به مدارک، قابلیت نگهداری انواع زونکن و پوشه اوراق، قابلیت استفاده در ادارات کوچک و … اشاره کرد. تمامی این خصوصیات این مدل ازکمد بایگانی را به یک انتخاب مناسب به منظور خرید ملزومات اداری برای تجهیز یک اداره تبدیل کرده است. 

موارد استفاده از کمدهای بایگانی دوار 

با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که کمد بایگانی دوار دارد از آن می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد که از جمله موارد کاربرد بایگانی های دوار می‌توان به استفاده از آن در ادارات اشاره کرد که امکان دسترسی به اسناد و مدارک را بیشتر خواهد کرد. همچنین از این مدل کمد بایگانی در مدارس و یا کسب و کارهای تجاری نیز استفاده می‌شود. 

با توجه به تنوع بالایی که این محصولات از نظر اندازه دارند؛ بسته به میزان فضایی که دارید می‌توانید ابعاد کمد بایگانی دوار خود را تعیین کنید و با اشغال کمترین میزان فضا از آن برای ذخیره و نگهداری اسناد و مدارک استفاده کنید. به عنوان مثال با استفاده از کمد بایگانی در ادارات دیگر معضلی به نام پیدا کردن فایل‌ها و اسناد قدیمی نخواهید داشت و به راحتی قادر به یافتن فایل‌های قدیمی خواهید بود.

انواع کمد بایگانی دوار

با توجه به موارد کاربرد بایگانی های دوار، این محصول در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود که در این بخش به دو مدل رایج و اصلی آن اشاره خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید. 

1. زونکن

یکی از انواع اصلی کمد بایگانی دوار که موارد کاربرد بسیار زیادی دارد، نوع زونکن آن می‌باشد. یکی از موارد کاربرد بایگانی های دوار زونکن این است که به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید حجم بالایی از پرونده‌های خود را در آن نگه داری کنید و دسترسی کامل به اسناد و مدارک خود داشته باشید. ابعاد استانداردی که برای این نوع کمد بایگانی در نظر گرفته شده است 90 در 90 می‌باشد فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد. 

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این کمد بایگانی زونکن این است که با توجه به اندازه 90 در 90 آن می‌توانید بیش از 25 زونکن را در یک محیط نسبتا کوچک استفاده کنید. ورقه اصلی که در این محصول استفاده شده است از نمونه با کیفیت و دارای ضخامت 0.9 می‌باشد. البته لازم به ذکر است که شما عزیزان بسته به نیاز خود می‌توانید با ضخامت بیشتر و یا کمتر آن را نیز برای خرید تجهیزات اداری تهیه کنید. 

رنگی که برای این نوع کمد بایگانی دوار مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع پودری و الکترواستاتیک است و در مقابل موارد از جمله خط و خش و یا رطوبت مقاوم می‌باشد. 

2.پوشه خوری

 نوع دیگر کمد بایگانی، پوشه خوری می‌باشد که از نوع ثابت بوده و جا به جایی آن ساده می‌باشد. شکل ظاهری این محصول دقیقا به مانند زونکن می‌باشد با این تفاوت که در قسمت کف و سقف این محصول از یک سینی استفاده شده است و هر طبقه حول محور یک دایره گردش می‌کند. قابلیت گردش این نوع کمد بایگانی سبب شده است که کاربران به راحتی بتوانند اسناد و مدارک خود را پیدا کنند و دسترسی پذیری خوبی به اسناد داشته باشند. 

انواع بایگانی دوار

تفاوت اصلی کمد بایگانی پوشه خوری با نمونه‌های قدیمی و سنتی در این است که در این محصول از سینی گردان استفاده شده است و فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. ارتفاعی که برای این مدل از کمد در نظر گرفته شده است یکسان می‌باشد و به صورت کلی در اندازه‌های چهار طبقه و پنج طیقه به بازار عرضه می‌شود.

در خصوص طراحی نیز، کمد بایگانی پوشه خوری به مانند نوع زونکن بوده و در طراحی آن از ورقه‌های با کیفیت استفاده شده است که دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. همچنین رنگی که برای این مدل از کمد بایگانی نیز استفاده می‌شود از نوع مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. با توجه به موارد کاربرد بایگانی های دوار می‌توان گفت که این مدل نیز یکی از بهترین کمدهای بایگانی برای نگهداری اسناد و مدارک به شمار می‌رود.

با توجه به توضیحاتی که در مورد دو مدل از کمدهای بایگانی دوار داده شد؛ شما عزیزان می‌توانید بسته به نیازی که دارید هر یک از این کمدهای بایگانی را برای اداره و یا محیط کاری خود خریداری کنید. همچنین اگر قصد خرید صندلی اداری را دارید، می توانید از فروشگاه لیدوما خریداری کنید.

ابعاد کمد دوار چیست؟

همانطور که گقتیم کمدهای بایگانی دوار در اندازه‌های استاندارد تولید و روانه بازار می‌شوند. ‌به صورت کلی می‌توان گفت که یک کمد بایگانی دوار در ارتفاع یک متر و نیم و عرض 70 تا 80 سانتی متر عرضه و روانه بازار می‌شود. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که یکی از موارد کاربرد بایگانی های دوار این است که می‌توانید آن را در ابعاد مختلف نیز تهیه کنید. 

به عنوان مثال اگر قصد خرید یک کمد بایگانی دوار را برای یک محیط کاری با متراژ کم دارید توصیه ما به شما این است که کمد بایگانی خود را با ارتفاع بلند و عرض کم خریداری کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر عرض کمد بایگانی دوار خیلی کم باشد، امکان سقوط آن بالا خواهد بود، پس همیشه اندازه استاندارد را برای خرید انتخاب کنید. 

حال که با کمد بایگانی دوار آشنایی کامل پیدا کردید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از موارد کاربرد بایگانی های دوار و مزیت‌های آن آشنا کنیم.  

مزایای کمد بایگانی دوار چیست؟

1. فضای دسترسی بالا: یکی از مزیت‌های اصلی که کمد بایگانی دوار دارد، دسترسی پذیری بالای آن می‌باشد که به کاربران این امکان را خواهد داد که بتوانند اسناد و مدارک خود را به صورت دسته بندی در آن قرار دهند و در کمترین زمان ممکن در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشند. 

2. صرفه اقتصادی: در حال حاضر انواع مختلفی از کمدهای بایگانی در بازار موجود است که از آن می‌توانید برای ذخیره اسناد و مدارک خود استفاده کنید؛ اما برخی از این موارد در مقایسه با کمد بایگانی دوار قیمت بسیار بالا دارند و همین مسئله سبب شده است که این محصول به یک کمد بایگانی با صرفه اقتصادی بالا تبدیل گردد. 

3. تنوع بالا در ابعاد: تنوع بالای این محصول در بحث ابعاد سبب شده است که ادارات و ارگان‌ها با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارند، کمد بایگانی دوار را برای اداره خود خریداری کنند. پس همواره در زمان خرید کمد بایگانی دوار دست شما برای انتخاب باز خواهد بود.

4. بدون محدودیت استفاده: یکی از موارد کاربرد بایگانی های دوار این است که با توجه طراحی که این نوع کمد بایگانی دارد؛ کاربران قادر خواهند بود از آن در ادارات با متراژ پایین نیز به راحتی استفاده کنند و اسناد و مدارک خود را در آن ذخیره کنند. از جمله مکان‌هایی که می‌توانید از کمد بایگانی در آن‌ها استفاده کنید می‌توان به ادارات و ارگان‌های دولتی و خصوصی اشاره کرد. 

5. ذخیره اطلاعات بیشتر: یکی دیگر از موارد کاربرد بایگانی های دوار که به عنوان یک مزیت به شمار می‌رود، قابلیت ذخیره سازی بالای آن است که در مقایسه با نمونه‌های سنتی به مراتب بیشتر می‌باشد. این موضوع سبب شده است که به واسطه کمدهای بایگانی دوار بتوان حجم بالاتری از اطلاعات را در یک فضای کم ذخیره و نگهداری کرد. 

تمامی این خصوصیات و کاربرد بایگانی های دوار منجر به این شده است که کمد بایگانی دوار به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین ابزارها جهت ذخیره و نگهداری اسناد و مدارک تبدیل شود و به خوبی بتواند جایگزین روش‌های قدیمی ذخیره سازی را بگیرد. 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از خصوصیات یکی از بهترین تجهیزات لوازم اداری یعنی کمد بایگانی دوار آشنا کنیم و موارد کاربرد بایگانی های دوار را مورد بررسی قرار دهیم. کمدهای بایگانی دوار دارای ابعاد بسیار مناسبی برای محیط‌های کوچک هستند و دسترسی پذیری به اسناد قرار گرفته در آن‌ها بسیار بالا می‌باشد. همین مسئله منجر به این شده است که بسیاری از ادارات و کسب و کارهای تجاری از این مدل کمد بایگانی در تجهیز اداره خود استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که کمدهای بایگانی در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند که دو نوع اصلی آن عبارتند از زونکن خور و پوشه خور که بسته به نیاز خود می‌توانید از هر یک استفاده کنید. 

در پایان جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که یکی از بهترین مراکزی که می‌توانید این مدل کمد بایگانی را برای ادارها و یا ارگان خود خریداری کنید، سایت لیدوما می‌باشد که محصولات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. 

سوالات متداول

کمد بایگانی دوار موارد کاربرد بسیاری دارد که از جمله این موارد می‌توان به دسترسی پذیری بالای آن اشاره کرد که این امکان را فراهم کرده است تا که افراد قادر باشند اسناد و مدارک خود را در آن ذخیره و در صورت نیاز مدارک خود را به راحتی پیدا کنند. همچنین اندازه مناسب آن سبب شده است که محدودیت استفاده برای آن وجود نداشته باشد و در هر محیطی بتوان از آن برای ذخیره اسناد و مدارک استفاده کرد.

هر یک از انواع کمد بایگانی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند و این شما هستید که بسته به نیاز خود می‌توانید هر یک از این موارد را خریداری و در اداره خود استفاده کنید. به عنوان مثال هر دو این موارد فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند و دسترسی پذیری بالایی دارند؛ اما تفاوت اصلی این دو مورد در این است که نوع پوشه خور آن به صورت ثابت طراحی شده است.

مزیت‌ها و موارد کاربرد بایگانی های دوار به مانند قابلیت دسترسی پذیری بالای آن، سبب شده است که بسیاری از ادارات و سازمان‌ها به دنبال خرید این محصول باشند. در حال حاضر یکی از بهترین مراکزی که می‌توانید خرید کمد بایگانی خود را از آن انجام دهید، سایت لیدما می‌باشد که کمد بایگانی دوار را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت به بازار عرضه می‌کند.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *