فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان خرداد ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان خرداد ماه همراه با ارسال رایگان

کاربرد بایگانی ریلی + مزایا و عملکرد

کاربرد بایگانی ریلی

در بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها به دلیل فضای کمی که وجود دارد؛ نیاز به یک فضای ذخیره مناسب است که از آن بتوان برای ذخیره و نگهداری فایل‌ها و اسناد استفاده کرد. سیستم قفسه بایگانی ریلی یکی از بهترین تجهیزات فلزی برای ذخیره و نگهداری به شمار می‌رود. سیستم کمد بایگانی ریلی همانطور که از نام آن مشخص است؛ برای بایگانی و ذخیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب

کاربرد بایگانی ریلی و ویژگی‌های آن بسیار زیاد است که از جمله این موارد می‌توان به قابلیت جمع شدن و یا اتصال قفسه‌های بایگانی به یکدیگر اشاره کرد. در حال حاضر قفسه بایگانی ریلی پرطرفدار ترین روش برای ذخیره اسناد به شمار می‌رود و دلیل آن نیز هزینه پایین آن می‌باشد. حال در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد کاربرد بایگانی ریلی خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. 

قفسه بایگانی ریلی چیست؟

قفسه بایگانی ریلی یک راه کار مناسب برای ذخیره حجم بالایی از اطلاعات و اسناد می‌باشد که از آن می‌توانید در فضاهای کوچک نیز استفاده کنید. این نوع قفسه را با نام‌های متعددی از جمله قفسه متحرک ریلی و غلتکی نیز می‌شناسند. قفسه‌های بایگانی ریلی بر روی یک پایه چرخ‌دار قرار می‌گیرند و امکان جا به جایی آن به راحتی فراهم خواهد بود. از جمله دیگر موارد کاربرد بایگانی ریلی می‌توان به قابلیت نظم دهی آن اشاره کرد که در ادامه بخش‌ها بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که اولین سیستم قفسه بایگانی در سال 1358 مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از کمدهای چوبی ساخته و روانه بازار شد. این قفسه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و تنها در صورت نیاز باز می‌شوند. پس با توجه به این مسئله در صورتی که به دنبال یک وسیله ذخیره‌ای برای شرکت و یا اداره خود هستید؛ توصیه ما این است که قفسه بایگانی ریلی را در لیست خرید تجهیزات فلزی خود قرار دهید.

کاربرد قفسه بایگانی ریلی چیست؟

قفسه بایگانی ریلی یک سیستم منحصر به فرد با طراحی انعطاف پذیر است. کاربرد بایگانی ریلی بسیار زیاد است و به راحتی می‌توانید آن را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید. علاوه بر این از آنجایی که طراحی قفسه بایگانی ریلی به شکلی است که فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهد از کاربرد بایگانی ریلی می‌توانید برای اداره‌های کوچک و دارای فضای اندک نیز استفاده کنید.

یکی از موارد اصلی کاربرد بایگانی ریلی در زمینه نظم‌دهی اسناد و مدارک می‌باشد؛ از آنجایی که قفسه بایگانی ریلی دارای طبقه بندی می‌باشد از آن می‌توانید برای دسته بندی مدارک خود استفاده کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید در صورت نیاز مدارک مورد نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابید و در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

یکی دیکر از موارد کاربرد بایگانی ریلی امکان جا به جایی آسان آن می‌باشد که به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن قفسه بایگانی ریلی خود را از یک مکان به یک مکان دیگر منتقل کنید. با توجه به خصوصیاتی که این مدل از قفسه دارد، در محیط‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود که در بخش‌های بعدی به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قفسه بایگانی ریلی چگونه کار می‌کند؟

از قفسه بایگانی ریلی به صورت‌های مختلفی استفاده می‌شود و یکی از موارد خرید ملزومات اداری به شما می‌رود. قفسه بایگانی ریلی به دو صورت استفاده می‌شود که در این بخش آن‌ها مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید. 

1. در روش اول فایل‌ها بر روی پایه‌هایی نصب خواهند شد که روی ریل‌هایی سوار شده‌اند که در قسمت کف قرار دارند.

2. در روش دوم فایل‌ها به صورت طبقه‌ای بر روی یکدیگر قرار خواهند گرفت و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. در این حالت قفسه بایگانی ریلی به یک پایه نیاز دارد که آن را حدودا 2 الی 3 سانت از زمین فاصله دهد.  

با توجه به نیازی که دارید می‌توانید از هر یک از این روش‌ها برای نگهداری و ذخیره اطلاعات خود استفاده کنید و امکان دسترسی خود به اسناد و مدارک خود را بالاتر ببرید. 

مزایا استفاده از بایگانی ریلی

حرکت قفسه بایگانی ریلی چگونه است؟

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، یکی از موارد کاربرد بایگانی ریلی این است که از آن می‌توان در فضاهای کوچک نیز استفاده کرد. نحوه حرکت این قفسه‌ها در صورت ثابت بودن به این شکل است که شما مجبور خواهید بود که این قفسه‌ها را به زمین متصل کنید و در صورتی که قصد داشته باشید آن‌ها را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهید؛ حفره‌های روی زمین باقی خواهند ماند. 

حرکت قفسه بایگانی ریلی به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید قفسه‌های خود را از کف به سقف به آسانی تنظیم کنید و نظم دهی به اسناد خود را به واسطه این قفسه‌ها انجام دهید. به واسطه این کار می‌توانید اسناد مورد نیاز خود را در حین کار در کوتاه ترین زمان ممکن بیابید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

قفسه بایگانی ریلی در چه محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

با توجه به خصوصیات و فضای کمی که این قفسه‌ها به خود اختصاص می‌دهند از آن‌ها می‌توانید در محیط‌های متعددی استفاده کنید. به عنوان مثال از کاربرد بایگانی ریلی می‌توانید در محیط‌هایی به مانند کسب و کارهای تجاری، سازمان‌ها، ادارات، موزه‌ها و انبارها استفاده کنید. در ادامه به دو مورد از موارد کاربرد بایگانی ریلی اشاره خواهیم کرد.

1. یکی دیگر از موارد کاربرد بایگانی ریلی استفاده از آن در کتابخانه می‌باشد که به کمک آن می‌توانید فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید و از فضای خود بیشترین استفاده و بهره را ببرید. این سیستم بسیار انعصاف پذیر است و با توجه به زیبایی و طراحی بسیار شیکی که دارد، شمایل زیبایی را به کتابخانه خواهد داد. 

علاوه بر این، با توجه به طراحی که قفسه بایگانی دارد، دسترسی به کتاب‌ها برای عموم راحت‌تر خواهد بود و سیستم تهویه‌ای که قفسه‌های بایگانی کتابخانه دارند به حفظ کتاب‌ها و اسناد مهم کمک بسیاری خواهد کرد. 

2. موزه: یکی از موارد کاربرد بایگانی ریلی، استفاده از آن در موزه‌ها می‌باشد. در موزه می‌توانید اقلام حجیم و یا نقاشی‌ها را از کوچک تا بزرگ را در این قفسه‌های بایگانی قرار دهید. از آنجایی که قفسه بایگانی ریلی از طبقات مختلفی تشکیل شده است از آن می‌توانید برای نگهداری تمام اقلام موجود در موزه استفاده کنید. لازم به ذکر است که قفسه بایگانی موزه دارای شکل و شمایل متفاوتی با سایر انواع قفسه بایگانی می‌باشد. 

3. ادارات: با بهره بردن از کاربرد بایگانی ریلی می‌توانید اسناد و مدارک مهم خود را در ادارات دسته بندی کنید و دسترسی پذیری به مدارک و اسناد را برای بررسی بالا ببرید. 

مزایا فایل ریلی اداری

حال که با قفسه بندی بایگانی آشنا شدید، در این بخش قصد داریم به بررسی برخی از موارد کاربرد بایگانی ریلی و مزیت‌های این قفسه بندی بپردازیم و دلایل اصلی استفاده از این راه کار به جای روش سنتی را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. در این بخش با ما همراه باشید. 

1. افزایش حجم ذخیره سازی: یکی از موارد مزیت یا کاربرد بایگانی ریلی این است که برخلاف روش‌های سنتی ذخیره سازی اسناد و مدارک، از این قفسه‌های ریلی می‌توانید برای حجم بالایی از اطلاعات استفاده کنید و تمامی اسناد خود را در آن قرار دهید. همچنین با توجه به ساختاری که این مدل از قفسه دارد، از آن می‌توانید برای نگهداری فایل‌های سنگین با حجم بالا نیز استفاده کنید. 

2. افزیش امنیت ذخیره سازی: در حال حاضر بسیاری از قفسه‌های بایگانی دارای سیستم امنیتی قوی و ذخیره سازی ایمن هستند که قفسه‌های بایگانی ریلی نیز یکی از این موارد به شمار می‌روند. قفسه بایگانی ریلی برقی، از یک سیستم الکترونیکی و کنترل رمز گذاری شده، قابلیت دسترسی از راه دور به اسناد و مدارک را برای شما فراهم خواهد کرد و می‌توانید با دسترسی خود از راه دور از محتوای داخل سیستم آگاه باشید. 

3. مقرون به صرفه: سیستم بایگانی ریلی در مقایسه با سیستم‌های ذخیره‌ای سنتی از قیمت به مراتب کمتری برخوردار هستند و همین مسئله سبب شده است که این روش به یک انتخاب اقتصادی برای ذخیره سازی اطلاعات و اسناد مبدل شود. علاوه بر این، سیستم‌های قفسه بایگانی ریلی در مقایسه با روش‌های سنتی اندازه کمتری دارند ولی فضای ذخیره سازی آن بیشتر از روش سنتی می‌باشد. 

4. محیط امن: با استفاده از سیستم قفسه بایگانی ریلی می‌توانید با خیالی آسوده سنگین‌ترین فایل‌ها را نیز به صورت الکترونیکی جا به جا کنید و این سیستم امنیت شما را در زمان جا به جایی اسناد و اطلاعات تامین خواهد کرد. 

5. بهره وری و صرفه جویی در زمان: یکی دیگر از موارد کاربرد بایگانی ریلی را می‌توان نظم دهی آن به اسناد و مدارک دانست که این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید اسناد و مدارک مورد نیاز خود را در کمترین زمان بیابید و به نوعی در زمان شما برای یافتن مدارک مورد نیاز صرفه جویی خواهد کرد. 

6. قابل استفاده در فضاهای کوچک: یکی دیگر از موارد کاربرد بایگانی ریلی را می‌توان طراحی منحصر به فرد آن‌ها دانست که این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید در ادارات و محیط‌هایی با متراژ کم نیز از آن برای ذخیره سازی و نگهداری اسناد و مدارک در حجم‌های بالا استفاده کنید. 

حال در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین سایت‌های تجهیزات اداری برای خرید تجهیزات اداری به خصوص قفسه بایگانی ریلی آشنا کنیم. 

خرید بایگانی ریلی از لیدوما

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در زمینه فروش قفسه بایگانی ریلی فعال هستند که برخی از این موارد محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه نمی‌کنند و بعد از خرید از این شرکت‌ها و تولیدی‌ها با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. در این بخش یکی از بهترین مراکز تولید جهت خرید قفسه بایگانی ریلی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از بهترین مراکز جهت خرید قفسه بایگانی ریلی و بهره بردن از کاربرد بایگانی ریلی، سایت فروشگاهی لیدوما می‌باشد که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. در صورتی که قصد خرید محصولات این برند را از فروشگاه دارید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت رسمی این نمایندگی مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید و آنرا با کیفیت بالا خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از بهترین ابزارها جهت ذخیره اسناد و مدارک یعنی قفسه بایگانی ریلی آشنا کنیم و برخی از موارد کاربرد بایگانی ریلی را معرفی کنیم. همانطور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، یکی از موارد اصلی کاربرد بایگانی ریلی فضای بسیار خوب آن برای نگهداری و نیز اشغال فضای کم توسط آن می‌باشد. از آنجایی که موارد کاربرد بایگانی ریلی زیاد است، از آن می‌توانید در محیط‌های مختلفی از جمله کتابخانه و موزه نیز استفاده کنید.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که یکی از بهترین سایت‌های تجهیزات اداری که از آن برای خرید قفسه بایگانی ریلی استفاده کنید، فروشگاه لیدوما می‌باشد که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کند. همچنین به این مورد نیز توجه داشته باشید که قفسه بایگانی ریلی برای محیط‌هایی به مانند موزه و یا کتابخانه با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند و مشابه یکدیگر نیستند.

سوالات متداول

از قفسه بایگانی ریلی دارای مزیت‌های بسیاری است که از جمله موارد کاربرد بایگانی ریلی می‌توان به اشغال فضای کم آن اشاره کرد که این امکان را فراهم کرده است که بتوان از آن در محیط‌های با متراژ کم نیز به خوبی استفاده کرد. علاوه بر این به واسطه استفاده از قفسه بایگانی ریلی می‌توانید اسناد بسیاری را ذخیره کرد.

با توجه به موارد کاربرد بایگانی ریلی از این سیستم در محیط‌های مختلفی از جمله کتابخانه و موزه نیز میتوان استفاده کرد. البته به این مسئله توجه داشته باشید که قفسه بایگانی ریلی برای محیط‌های مثل موزه با دیگر قفسه‌های بایگانی متفاوت است و شمایل خاصی دارد.


در حال حاضر یکی از بهترین سایت‌های فروش تجهیزات اداری، سایت لیدوما می‌باشد که با مراجعه به آن می‌توانید قفسه بایگانی ریلی خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *