فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

30% تخفیف تا پایان فروردین ماه
همراه با ارسال رایگان
به دلیل تعطیلات نوروز تحویل کالا از ۱۴ فروردین ماه می باشد

صندلی اداری پشت توری + مزایا و معایب

صندلی اداری پشت توری

صندلی اداری یکی از نیازهای اصلی و مهم تمام ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. به طور معمول در ادارات اکثر کارمندان موظف هستند که زمان زیادی را بر روی صندلی خود بنشینند و به انجام کارهای خود بپردازند. بنابراین خرید صندلی اداری مناسب و استاندارد برای مشاغلی که اغلب امور خود را نشسته انجام می‌دهند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

فهرست مطالب

در چنین مشاغلی استفاده از صندلی کار راحت و ارگونومیک می‌تواند در افزایش راندمان کاری کارمندان تأثیر بسزایی داشته باشد. کارمندان در محیط‌هایی مانند بانک‌ها از اینکه برای ساعات طولانی بر روی صندلی خود می‌نشینند، احساس خستگی، کسالت و در بسیاری از موارد کمردرد خواهند داشت؛ اما چناچه از صندلی اداری استاندارد استفاده نمایند، می‌توانند از بروز بسیاری از این مشکلات در امان باشند.

 برای انتخاب یک صندلی اداری راحتی باید به موارد زیادی از جمله جنس، کیفیت، طراحی، ارتفاع، اندازه، شرکت سازنده، قیمت و…توجه نمود. صندلی‌های اداری دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

آشنایی با صندلی اداری پشت توری

انواع متنوع و مختلفی از صندلی‌ها در دنیای صندلی‌های اداری جای می‌گیرند. دسته‌بندی صندلی‌های اداری بر اساس معیارهای گوناگونی صورت می‌پذیرد. از جمله شاخص‌هایی که در طبقه‌بندی این نوع صندلی‌ها وجود دارد می‌توان به جنس مورد استفاده در ساخت آنها اشاره نمود. صندلی اداری پشت توری یکی از انواع صندلی‌های اداری محسوب می‌گردد که با نام‌های صندلی مش و مشبک نیز شناخته می‌شود.

قالب و ساختار صندلی‌های توری ممکن است با سایر انواع صندلی‌ها یکسان باشد و از جنس فلز یا پلاستیک ساخته شود اما روکش این نوع صندلی از جنس تور در نظر گرفته شده است. به طور معمول برای ساخت توری از نخ پلاستیکی یا طبیعی مانند بامبو و ریشه‌های گیاهی استفاده می‌شود.

روکش توری معمولا در قسمت پشتی به کار برده می‌شود اما در برخی انواع نیز ممکن است برای کل صندلی، مش به کار رود.صندلی اداری پشت توری همانطور که از نامگذاری آن نیز مشخص است، در قسمت تکیه گاه روکش توری دارد.

این مدل صندلی‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند از جذابیت بیشتری برخوردارند و همچنین نسبت به صندلی‌های کلاسیک مدرن‌تر به نظر می‌رسند. خصوصیات و ویژگی‌های مطلوب این نوع صندلی سبب شده است که در بین کارمندان محبوبیت بالایی داشته باشد.

صندلی اداری مش (پشت توری) چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

صندلی اداری پشت توری از انواع صندلی‌های اداری است که در بسیاری از شرکتها و سازمانها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع صندلی به دلیل ویژگیها و خصوصیات خاص خود، بسیار پر طرفدار و پر کاربرد است. این مدل صندلی اداری در سال 1994 برای اولین بار تولید گردید و برای فروش به بازار عرضه شد.

طراحی زیبا، مدرن و جذاب صندلی اداری پشت توری به محیط جلوه‌ای خاص و مدرنیته می‌دهد و همین موضوع سبب محبوبیت بالای این مدل شده است. به طوری که در سال 2010 صندلی‌های پشت توری در امریکا توانستند در جایگاه پر فروش‌ترین صندلی‌ها قرار گیرند.   جنس بدنه این صندلی معمولا از فلز و یا پلاستیک فشرده تهیه می‌شود و قسمت تکیه‌گاه آن نیز دارای روکش توری است که ساختاری مش‌بندی شده دارد.

این ساختار مش از درهم تنیده شدن رشته‌ها پلیمری به وجود می‌آید و جایگزین مناسبی برای فوم و چرم است. این نوع صندلی دارای طراحی ارگونومیک بوده و از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین چون این صندلی کاملا متناسب با ساختار بدن طراحی شده است، افراد هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی خواهند داشت و از بروز دردهای ناحیه کمر و گردن در امان خواهند بود.

ویژگی‌های صندلی پشت توری

صندلی پشت توری نسبت به سایر صندلی‌ها که رویه‌ی چرم، فوم و یا پارچه‌های دیگر دارند، دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص‌تری است. روکش مشبک و توری این مدل صندلی باعث شده است که خاصیت انعطاف‌پذیری در آن بالا برود و همچنین جریان هوا در آن قسمت به راحتی صورت گیرد.

بنابراین به دلیل وجود تبادل هوا میزان تعریق به شدت کاهش می‌یابد و کاربران دچار گرمای زیاد و اذیت کننده نخواهند شد. با توجه به این ویژگی باید گفت که این نوع محصول در فصول گرم و همچنین مناطقی که دارای آب و هوای گرم هستند میتواند بسیار پر کاربرد باشد و استفاده از آن مشکلات مربوط به گرما و عرق نمودن بیش از حد را تا حدودی حل نماید. روکش توری در این محصول باید دارای خصوصیات ویژه‌ای باشد.

یکی از ویژگی‌های آن میزان مقاومت توری است که باید آنقدر مقاوم و مستحکم در نظر گرفته شود که بتواند وزن‌های بالا را نیز تحمل کند و در صورت تکیه دادن پاره نشود. جنس توری و مواد سازنده آن نیز از جمله ویژگی‌های مهم تلقی می‌شود که در خاصیت ضد تعریق بودن تأثیر گذار است. یعنی صرفا توری و مشبک بودن این محصول نمی‌تواند عامل جلوگیری از گرما و عرق نمودن باشد بلکه جنس توری صندلی نیز بسیار مؤثر است.

 قسمت تکیه‌گاه توری این نوع صندلی باید به گونه‌ای باشد که هنگام نشستن بر روی آن کاملا احساس راحتی نمود و برای ایجاد چنین حالت مطلوبی باید توری پشت کاملا ایستا و پایدار باشد، به طوری که این قسمت توری نه خیلی شل و نه خیلی محکم و سفت باشد. اگر در صندلی اداری پشت توری این ویژگی به خوبی اجرا گردد، تا حدود زیادی میزان ارتعاش نیز کنترل می‌شود و به حالت تعادل می‌رسد.چرا که این نوع صندلی باید طوری باشد که در زمان تکیه دادن زیاد ارتعاش نداشته باشد.

انواع صندلی اداری پشت توری

صندلی اداری پشت توری در انواع مختلف و طرح‌های متنوعی به بازار ارایه داده شده است. هر یک از انواع این نوع محصول در مکان خاص و برای کار ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله انواع این صندلی می‌توان صندلی مدیریت پشت توری، صندلی کارشناسی پشت توری، صندلی انتظار مشبک یا توری و صندلی کانتر با طراحی توری را نام برد.

صندلی مدیریتی دارای قسمت تکیه‌گاه بلندی است و در طراحی آن اصول ارگونومی به طور کامل رعایت شده و بسیار مدرن و چشم نواز است. صندلی مدیریتی پشت توری دارای دو دسته است که از جنس مرغوب و با کیفیت مانند پروفیل فولادی با آبکاری کروم-نیکل ساخته می‌شود.

همچنین در این نوع صندلی یک هدرست یا پشت گردنی برای احساس راحتی بیشتر تعبیه شده است. صندلی اداری پشت توری کارشناسی که به آن کارمندی نیز می‌گویند، بسیار شبیه به نوع مدیریتی است با این تفاوت که اندازه پشتی آن کوتاه‌تر از پشتی مدل مدیریتی طراحی شده است.

صندلی انتظار یکی دیگر از انواع صندلی‌هاست که در بحث مبلمان اداری مورد توجه قرار می‌گیرد. صندلی انتظار پشت توری دارای پایه ثابت بوده و تنوع رنگی بالایی دارد.بنابراین با انواع دکوراسیون‌های سازمانی و فضاهای مختلف به راحتی هماهنگ می‌گردد.

تأثیر صندلی اداری مش بر سلامت فردی

راحتی و سلامت پرسنل و کارمندان در هنگام تجهیز ادارات و سازمان‌ها از جمله مسایل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. انتخاب صحیح مبلمان اداری برای این مکان‌ها که کارکنان آنها برای مدت طولانی پشت میز می‌نشینند و به انجام امور خود می‌پردازند، بسیار حایز اهمیت است.

به کارگیری و استفاده از صندلی اداری پشت توری می‌تواند در حفظ سلامت کارمندان بسیار مؤثر باشد. در این مدل صندلی اصول ارگونومی به طور کامل رعایت شده است و در نتیجه طراحی آن کاملا مطابق با فرم بدن انسان صورت گرفته است.

با توجه به این موضوع زمانی که فرد بر روی این صندلی می‌نشیند، پشت او به شکل حالت s قرار می‌گیرد و از قوس کمر فرد حفاظت و پشتیبانی می‌گردد. در نهایت تمام این موارد سبب می‌شود که افراد از انواع دردها در ناحیه کمر، باسن و گردن در امان باشند.

آسیب‌های ناشی از استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد در زمان کوتاه ممکن است به طور واضح مشخص نگردد اما در طولانی مدت می‌تواند سلامت فرد را به خطر اندازد. بنابراین استفاده از صندلی پشت توری علاوه بر ایجاد حس راحتی می‌تواند در حفظ سلامت افراد نیز مؤثر واقع شود.

یکی دیگر از تأثیرات بسزایی که استفاده از صندلی اداری توری بر سلامت فردی دارد می‌توان به حفظ سلامت پوست اشاره نمود. در این مدل صندلی‌ها به دلیل رفت و آمد هوا و تهویه مناسب، میزان تعریق پایین‌تر بوده و رطوبت نیز بسیار کمتر خواهد بود.در نتیجه رشد انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها به شدت کاهش می‌یابد و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های پوستی تا حد زیادی کمتر خواهد شد.

خرید صندلی اداری پشت توری؛ بهبود حال کمر شما در گرما

همانطور که در بالا گفته شد، صندلی اداری پشت توری دارای انواع گوناگونی است. کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها بر اساس کاری که انجام می‌دهند و مدت زمانی که پشت میز می‌نشینند، یکی از انواع این مدل صندلی را انتخاب می‌نمایند. اما به طور کلی در هنگام انتخاب نوع و مدل صندلی باید موارد زیادی مورد توجه قرار گیرد.

از جمله نکات خرید صندلی اداری پشت توری می‌توان توجه به جنس بدنه آن، جنس رویه‌ی توری آن، آپشن‌های موجود بر روی صندلی، اندازه و بسیاری موارد دیگر را نام برد. جنس روکش توری باید با کیفیت بوده و کاملا مستحکم باشد تا در اثر نشستن بر روی آن پاره نشود و همچنین از موادی تهیه شده باشد که مانع از ایجاد گرما و تعریق گردد.

وجود هد رست یا تکیه‌گاه در ناحیه گردن می‌تواند یک گزینه مناسب در برخی انواع صندلی پشت توری باشد تا از ایجاد خستگی و درد در ناحیه گردن جلوگیری نماید. در هنگام خرید و انتخاب این مدل باید دقت نمود تا صندلی دارای زاویه باشد و شیب آن را بتوان تنظیم نمود. این مورد سبب کاهش کمر درد خواهد شد.

مزایای صندلی اداری پشت توری

صندلی اداری پشت توری به دلیل مزایا و خصوصیات مطلوبی که دارد، مورد استقبال بسیاری از کارمندان و مدیران قرار گرفته است. خاصیت ضد تعریق بودن یکی از مزیت‌های این نوع صندلی به شمار می‌آید.

به دنبال این خاصیت همچنین به دلیل کاهش میزان رطوبت، رشد انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها به شدت کاهش یافته و این موضوع سبب شده است تا این مدل صندلی به عنوان یک صندلی مقاوم در برابر باکتری معرفی گردد. تغییر وضعیت راحت و سریع از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود.

توری بودن پشتی این صندلی به هیچ عنوان مانع تنظیم شدن آن بر اساس فیزیک بدن نخواهد شد. به طوری که می‌توان به راحتی آن را مطابق با شرایط جسمی از نظر ارتفاع، دسته‌ها، پشتی کمر و نشیمنگاه تنظیم نمود. حتی در بعضی از مدل‌ها یک بالشتک مخصوص گودی کمر دیده می‌شود که قابل جابجایی نیز هست.
صندلی اداری پشت توری طول عمر بالایی دارد و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. روکش توری که در بخش پشتی صندلی قرار دارد، در زمان طولانی شکل ظاهری و عملکرد خود را حفظ خواهد نمود و در صورتی که نگهداری از صندلی اداری پشت توری به درستی انجام پذیرد، برای سال‌های طولانی به همان شکل و حالت اولیه باقی خواهد ماند.

معایب صندلی اداری پشت توری

هر محصولی که به بازار ارایه داده می‌شود، معایب و مزایای خاص خود را دارد ولی به طور کلی ویژگیهای خوب و مزایای صندلی اداری پشت توری نسبت به معایب آن بسیار بیشتر و گسترده‌تر است و نمی‌توان عیب اساسی و یا نقص خاصی را برای این مدل صندلی‌ها بیان نمود. اما این مدل ممکن است برای برخی از فضاها و دکوراسیون‌ها مانند فضاهای کلاسیک مناسب نباشد و به دلیل عدم هماهنگی و همخوانی با محیط، انتخاب و خرید آنها زیاد جالب به نظر نرسد.

در نتیجه این مدل صندلی با هر فضایی تناسب ندارد.هر چند باید گفت که در دکوراسیون‌هایی با سبک مدرن به کار بردن این نوع صندلی بسیار جذاب خواهد بود و زیبایی فضا و محیط کار را دو برابر خواهد نمود. بنابراین شناخت صحیح و کامل از خصوصیات انواع صندلی می‌تواند در انتخاب درست یک صندلی اداری مناسب بسیار کمک کننده باشد.

کاربرد صندلی اداری پشت توری

دوام و راحتی بیشتری را با صندلی اداری مش تجربه کنید

طراحی صندلی اداری پشت توری بر اساس استانداردها و به شکل ارگونومیک صورت گرفته است. لزوما نرم بودن پشتی هر صندلی نشانه ارگونومیک و راحت بودن آن نیست و باید دارای ویژگی‌های دیگری نیز برای ایجاد حس راحتی باشد. قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و دسته آن، وجود پشتیبان برای ناحیه کمر و جایگاه برای سر و گردن، قابلیت تنظیم عمق و ارتفاع و زاویه قسمت نشیمنگاه از جمله ویژگی‌هایی هستند که باید در یک صندلی برای ایجاد آرامش و راحتی وجود داشته باشند.

صندلی پشت توری تمام این خصوصیات و مزایا را دارد و به کاربران خود تجربه‌ی یک پشت میز نشینی راحت و آرام و بدون ایجاد خستگی را هدیه می‌دهد. در مورد دوام و طول عمر این مدل صندلی نیز باید گفت که در صورت استفاده صحیح و مراقبت از آن، دارای طول عمر بالایی است و برای مدت ها می‌توان از آن استفاده نمود.

جمع‌بندی

اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تجهیز دفتر کار خود به مبلمان اداری راحت و استاندارد نیاز دارند که معمولا هزینه زیادی را نیز برای این موضوع صرف می‌کنند. البته باید دانست که بهبود خلق و خوی کارمندان و وجود آرامش در محیط کار سبب افزایش عملکرد مثبت کارکنان خواهد شد و در نتیجه امور مربوطه با کیفیت بهتری انجام می‌گیرد. بنابراین در سازمانهایی که سلامت و بهره‌وری کارکنان مهم تلقی می‌شود، استفاده از صندلی‌های اداری ارگونومیک و استاندارد گزینه اول انتخاب آنها خواهد بود.

صندلی اداری پشت توری یکی از انواع صندلی‌های اداری است که بسیار راحت بوده و همانطور که در بالا اشاره شد، دارای مزایا و خصوصیات منحصر به فردی است. خاصیت ضد باکتری، ماندگاری و دوام بالا، نظافت بسیار راحت و آسان، پیشگیری از تعریق و ایجاد گرما، تغییر وضعیت راحت، تنفس‌پذیری و تهویه مناسب، سبک وزن بودن و بسیاری موارد دیگر از جمله ویژگی‌های صندلی اداری پشت توری هستند.

این خصوصیات باعث شده‌اند تا این مدل صندلی بسیار پر طرفدار و پر کاربرد باشد. این نوع صندلی‌ها دارای انواع مختلفی هستند و اغلب برای فضاهای مدرن پیشنهاد داده می‌شوند. به کار بردن صندلی‌های پشت توری در مکان‌هایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند، محیط را بسیار جذاب و زیبا می‌نماید.

سوالات متداول

بله این نوع صندلی‌ها بسیار راحت هستند. برخی از افراد تصور می‌کنند به دلیل اینکه در ناحیه پشت این مدل صندلی از تور به جای فوم استفاده شده است، راحتی صندلی‌های دیگر را ندارند اما این یک تصور اشتباه است چرا که صندلی پشت توری بر اساس اصول ارگونومی طراحی شده و ساختار آن به گونه‌ای است که از ساختمان فیزیکی بدن انسان محافظت می‌کند. ایجاد حس راحتی و آرامش از جمله مزایای این صندلی به شمار می‌آید.

صندلی‌های اداری پشت توری امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و از محبوبیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل تولید‌کنندگان این محصول تلاش می‌کنند تا در ساخت آن از بهترین مواد و مرغوبترین جنس‌ها استفاده نمایند و کیفیت محصولی که ارایه می‌دهند را به بالاترین حد مطلوب برسانند.
جنس روکش توری این مدل صندلی‌ها اغلب از استحکام کافی برخوردار است تا افراد سنگین وزن نیز بتوانند از آن استفاده کنند. البته باید در هنگام خرید دقت نمود که قسمت توری خاصیت ارتجاعی کافی را داشته باشد زیرا در غیر این صورت خیلی زود تغییر شکل می‌دهد و دچار افتادگی می‌گردد.
توری شل و آویزان سبب می‌شود که بدن در تماس مستقیم با چارچوب صندلی قرار گیرد و فرد هنگام نشستن احساس راحتی نداشته باشد و اذیت گردد. بنابراین باید در هنگام انتخاب این صندلی‌ها به جنس و خصوصیات توری آن دقت نمود.

این مدل صندلی برای کسانی که زمان زیادی بر روی صندلی می‌نشینند و مشغول کار می‌شوند و تعریق بالایی نیز دارند بسیار مناسب است. همچنین افرادی که دوستدار محیط زیست هستند و نمی‌خواهند از صندلی‌های چرم استفاده کنند، می‌توانند این نوع صندلی را انتخاب نمایند. نظافت و تمیز کردن صندلی‌های توری آسانتر از سایر صندلی‌هاست و به همین دلیل این مدل صندلی انتخاب بسیاری از افراد است.

                                                                     واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *