فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

30% تخفیف تا پایان فروردین ماه
همراه با ارسال رایگان
به دلیل تعطیلات نوروز تحویل کالا از ۱۴ فروردین ماه می باشد

روکش صندلی اداری چرمی بهتر است یا پارچه‌ای؟

روکش صندلی اداری چرمی

هنگام انتخاب مبل اداری یکی از مهم‌ترین دوراهی‌هایی که ممکن است بین آن قرار گیرید، انتخاب روکش صندلی است. انتخاب روکش مناسب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات خرید صندلی اداری است. بطور کلی نمی‌توان گفت روکش صندلی اداری چرمی بهتر است یا پارچه‌ای و در این شرایط بهترین امر جهت داشتن انتخاب درست، نیازسنجی است. به این معنا که شما باید بدانید در حال حاضر با توجه به نیازتان کدام نوع پارچه روکش مبل برایتان مناسب است.

فهرست مطالب

امروزه صندلی‌های اداری مختلف و بسیاری در بازار مشاهده می‌شوند که هنگام انتخاب و خرید بهترین و مناسب‌ترین صندلی اداری بهتر است علاوه بر روکش پارامترهای دیگر از جمله ارتفاع قابل تنظیم صندلی، قابلیت تنظیم پشتی صندلی، کیفیت ساخت صندلی، میزان تحمل وزن، وجود تکیه‌گاه صندلی، طراحی ارگونومی، رنگ و… را در نظر داشته باشید تا به این ترتیب بتوانید صندلی اداری مناسب و کاربردی خریداری نمایید.

 تأثیر صندلی اداری در عملکرد کارمندان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هنگام خرید باید به سراغ بهترین و مناسب‌ترین صندلی‌ها رفت‌.
روکش صندلی هم در زیبایی و ظاهر صندلی اداری و هم در کیفیت و ماندگاری و طول عمر صندلی‌ اداری اثرگذار است و نمی‌توان هنگام خرید صندلی کارمندی به سراغ هر نوع روکش رفت. انواع روکش صندلی با کیفیت‌ها و ویژگی‌‌های مختلف در بازار مشاهده می‌شوند و هرکدام کاربرد منحصربفردی دارند.

با شناخت ویژگی‌های روکش صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین خرید را داشته باشید. در ادامه به بررسی دقیق روکش‌های چرمی و پارچه‌ای صندلی اداری می‌پردازیم و مزایا و معایب هریک را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب روکش صندلی اداری

هنگام خرید صندلی کارمندی یا اداری با روکش‌های مختلف و بسیاری مواجه خواهید شد که پارچه و چرم از آشناترین و بهترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

پارچه نوعی انتخاب محبوب و کاربردی برای روکش صندلی اداری به شمار می‌آید که کاملاً راحت است و از تعریق به خوبی جلوگیری می‌کند. البته پارچه با رنگ و طرح‌های متنوع خود هر نوع نیاز و سلیقه‌ای را در برمی‌گیرد. از بهترین پارچه‌ها برای روکش صندلی اداری می‌توان به جیر، مخمل و کتان اشاره کرد.

در سمت دیگر چرم یک انتخاب لوکس برای روکش صندلی اداری است و روکش صندلی اداری چرمی از پرفروش‌ترین روکش‌ها است که هنگام خرید با آن مواجه خواهید شد. چرم دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد و تمیزکردن آن به سادگی امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که روکش چرم به سادگی با انواع دکوراسیون مطابقت می‌یابد و نیاز به تغییر دکوراسیون نخواهید داشت.
هنگام انتخاب و خرید روکش صندلی اداری چرمی این نکته را در نظر داشته باشید که هم چرم طبیعی و هم چرم مصنوعی گزینه مناسبی برای روکش صندلی به شمار می‌آیند.

ویژگی‌های روکش صندلی اداری چرمی

همانطور که گفتیم روکش صندلی اداری چرمی یکی از آشناترین، محبوب‌ترین، قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین انواع روکش صندلی اداری است. چرم با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود با طیف گسترده‌ای از متریال‌ها ازجمله چوب، فلز و استیل سازگاری دارد. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های روکش صندلی چرمی عبارت است از:

  • زیبایی ظاهری

روکش‌های چرمی موجب افزایش زیبایی ظاهری مبلمان‌ها می‌شوند و به این ترتیب اتاق کار را تبدیل به فضایی دلنشین و بسیار جذاب می‌کنند.

  • هماهنگی با متریال مختلف

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای روکش صندلی اداری چرمی این است که می‌توان آن را با مبلمان‌هایی با متریال مختلف ازجمله فلز، چوب و استیل بکار برد. البته پارچه‌های چرمی با رنگ و طرح‌های متنوع خود به سادگی با مواد و رنگ‌های مختلف هماهنگی‌ نیز می‌یابند.

  • اصالت‌بخشیدن به فضای کاری

روکش‌های چرمی با اصالت و غنای خود، شکوه و عظمت خاصی به محیط کاری شما القا می‌کنند. این نوع روکش مبل می‌تواند محیط کار شما را تبدیل به فضایی کلاسیک و زیبا کند.

  • دوام بالا

از دیگر ویژگی‌های صندلی اداری چرمی، دوام و ماندگاری بسیار بالا است که موجب می‌شود سال‌ها بدون هیچ مشکلی بتوان از این نوع مبلمان استفاده کرد. نگهداری از صندلی اداری چرمی نسبت به دیگر انواع مبلمان بسیار ساده‌تر است.

  •  تمیزی راحت

مبلمان چرمی به سادگی و سرعت و تنها با یک پارچه مرطوب بطورکامل تمیز می‌شوند و لک خاصی بر روی آن‌ها ماندگار نخواهد شد.

ویژگی‌های روکش پارچه‌ای صندلی‌ اداری

همانطور که می‌دانید پارچه یکی از رایج‌ترین روکش‌ها برای صندلی اداری است که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و در محیط اداری نسبت به دیگر روکش‌ها ماندگاری بهتری دارد. رنگ این نوع روکش ثابت است و گذشت زمان تغییر چندانی در آن ایجاد نخواهد کرد.
از دیگر ویژگی‌های روکش پارچه‌ای مبلمان این است که در برابر اشیا برنده و تیزی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. روکش‌های پارچه‌ای مشبک و مش از تعریق جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب مانع از عرق ‌کردن کارمندان در استفاده‌های طولانی‌مدت می‌شوند.

بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های روکش پارچه‌ای صندلی‌ اداری عبارت است از:

  • دوام و استحکام بسیار بالا
  • ماندگاری رنگ خوب و مناسب
  • جلوگیری از تعریق
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • وزن کم و قابل شست‌وشوبودن
  •  قابلیت ست‌شدن با انواع سبک‌های دکوراسیون
  • مناسب برای همه سبک مبلمان
  • نرم‌بودن بسیار بالا و مناسب‌بودن جهت استفاده روزمره
  • تنوع بسیار بالا در مدل و رنگ‌بندی


مقایسه روکش صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای

حال که با ویژگی‌های روکش صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای بطور کامل آشنا شده‌اید به مقایسه این دو نوع روکش می‌پردازیم. بطورکلی می‌توان گفت قیمت روکش‌های پارچه‌ای از روکش‌های چرمی بسیار کم‌تر و مناسب‌تر است.

به همین خاطر اگر قصد خرید صندلی کارمندی اقتصادی و مقرون به صرفه دارید، بهتر است به سراغ روکش‌های پارچه‌ای بروید. البته چرم‌های مصنوعی هم نسبت به چرم‌های طبیعی قیمت مناسب‌تری دارند.

لازم به ذکر است که روکش‌های پارچه‌ای مشبک از ایجاد تعریق به خوبی جلوگیری می‌کنند. اما در سمت دیگر روکش‌های چرمی در گرما و استفاده طولانی ‌مدت گرما و تعریق ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید برای زیبایی و رفع عیوب هرکدام از روکش‌های پارچه‌ای و چرمی، بصورت ترکیبی در مبلمان اداری ازاین روکش‌ها بهره گیرید. برای مثال برای قسمت نشیمن و تکیه‌گاه که عرق می‌کنند از روکش پارچه‌ای و دیگر قسمت‌ها از چرم استفاده نمایید.

همانطور که می‌دانید کیفیت و مرغوب‌بودن متریال روکش در زیبایی و کیفیت مبلمان اداری تأثیر بسیاری دارد. به همین خاطر هنگام انتخاب نوع روکش مبلمان و جنس آن حتما دقت بسیار زیادی بکار بگیرید.

مبلمان پارچه‌ای نسبت به مبلمان چرمی استحکام و مقاومت بسیار بیش‌تری در برابر تیزی و وسایل برنده دارند. از دیگر تفاوت‌های میان روکش صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای این است که روکش‌های پارچه‌ای تنوع بسیار بیش‌تری در طرح و رنگ دارند. اما در سمت دیگر روکش‌های چرمی تنوع چندانی ندارند.
درنهایت این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمان چرمی به سادگی و تنها با یک دستمال مرطوب تمیز می‌شوند. این نوع مبلمان بطورمعمول جهت بالابردن پرستیژ کاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب مبلمان اداری با روکش چرمی

روکش صندلی اداری چرمی یا به عبارت دیگر مبلمان اداری با روکش چرمی مزایا و معایب بسیاری دارد. این روکش‌ها با ظاهر ظریف و استحکام بسیار بالای خود، محبوبیت زیادی در میان افراد دارند. البته همانطور که گفتیم روکش‌های چرمی به سادگی و با تلاش کم تمیز می‌شوند و نگهداری از آن‌ها آسان است.

لازم به ذکر است که خواص مواد همیشه به نوع چرم مورد نظر وابسته است. به همین خاطر باید پیش از انتخاب و خرید روکش صندلی اداری چرمی، در رابطه با انواع چرم اطلاعات کافی و مورد نیاز را به دست آورد.

بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایا و معایب مبلمان اداری با روکش چرم عبارت است از:

  1. روکش چرم را می‌توان برای انواع مختلفی از مصالح مبل‌سازی استفاده کرد. این نوع روکش با رنگ و طرح خود در کنار مصالح مختلف اعم از چوب، فلز و استیل هارمونی زیبا و خاصی به وجود می‌آورد.
  2. مبلمان چرمی زیبایی ظاهری و سبک دلنشینی برای محیط کاری و اداری به وجود می‌آورند.
  3. دوام و ماندگاری بسیار بالا
  4. مبلمان چرمی تا سال‌های زیاد قابل استفاده هستند و هرگز از مد نمی‌افتند.
  5.  مبلمان اداری با روکش چرم باعث بوجود آمدن یک موقعیت که از اصالت بالایی برخوردار است، می شود .
  6. متریال باکیفیت
  7. ظاهر لاکچری
  8. روکش چرمی برای افرادی که آلرژی دارند، بسیار مناسب است.
  9. راحتی بسیار بالا
  10. قیمت بالا و نسبتاً گران
  11. عدم استفاده از فنر در مبلمان اداری چرمی
  12. تنوع بسیار کم نسبت به دیگر انواع مبلمان اداری

مزایا و معایب مبلمان اداری با روکش پارچه‌ای

همانطور که گفتیم پارچه یکی از رایج‌ترین روکش‌ها در انواع مبلمان ازجمله مبلمان اداری است که جنس آن براساس کارکرد مبلمان، ضخامت، مقاومت، عوامل محیطی که می‌تواند منجر به آسیب ‌زدن به آن شود و… انتخاب می‌شود.

پلی‌استر نوعی پارچه مصنوعی مقاوم در برابر رطوبت و لکه است که به‌عنوان محبوب‌ترین روکش پارچه‌ای معرفی و شناخته می‌شود. این نوع پارچه فوق‌العاده نرم و راحت است. 

البته پلی‌استر از لحاظ رنگ و طرح نیز تنوع بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید به سادگی طرح و مدل خود را از میان انواع آن پیدا کنید. در سمت دیگر پنیه نوعی پارچه طبیعی با قابلیت جذب و تنفس بالاست که درست مانند پلی‌استر در برابر لکه و چین‌وچروک بسیار مقاوم است.

پنبه یکی از مقرون به صرفه‌ترین و بهترین انواع پارچه در بازار است که در تهیه روکش پارچه‌ای مبلمان اداری به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتان از دیگر پارچه‌های طبیعی و محبوب برای تهیه و تولید روکش پارچه‌ای مبلمان اداری است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پارچه مبلی می‌توان به دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر ساییدگی و جذب و تنفس بالا اشاره کرد.

 این نکته را در نظر داشته باشید که کتان یکی از گران‌ترین پارچه‌های تولید روکش مبلمان اداری است. البته از ظرافت و زیبایی این نوع پارچه نمی‌توان غافل شد.

روکش پارچه‌ای مبلمان اداری انواع مختلفی دارد که آشناترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:
• روکش مبل پارچه‌ای ال
• روکش مبل پارچه‌ای چین‌دار
• روکش مبل پارچه‌ای چندتکه
• روکش مبل پارچه‌ای دامن‌دار
• روکش مبل پارچه‌ای سه‌لایه
• روکش مبل پارچه‌ای جذبی کشی
• روکش مبل پارچه‌ای گلدار
• و…

شایان ذکر است که مبلمان پارچه‌ای نسبت به روکش صندلی اداری چرمی، ضخامت بسیار بیش‌تری دارند. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایا و معایب مبلمان اداری با روکش پارچه‌ای عبارت است از:

• راحتی بسیار بالا که تا حد بسیار زیادی بستگی به نوع پارچه دارد.
• گرمی و نرمی بسیار بالا
• مقاومت بسیار بالا
• لکه‌برداری سخت و دشوار و درنهایت تمیزکردن سخت
• رنگ و طرح‌های متنوع و بسیار
• هزینه کم و مقرون به صرفه
• عمر و دوام کم
• و…

صندلی کارمندی روکش چرم

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی کامل و دقیق روکش صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای پرداختیم. همانطور که گفتیم انتخاب روکش مناسب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات خرید صندلی اداری است.

بطورکلی نمی‌توان گفت روکش صندلی اداری چرمی بهتر است یا پارچه‌ای و در این شرایط بهترین امر جهت داشتن انتخاب درست، نیازسنجی است. به این معنا که شما باید بدانید در حال حاضر با توجه به نیازتان کدام نوع پارچه روکش مبل برایتان مناسب است.

روکش صندلی هم در زیبایی و ظاهر صندلی اداری و هم در کیفیت و ماندگاری و طول عمر صندلی‌ اداری اثرگذار است و نمی‌توان هنگام خرید صندلی کارمندی به سراغ هر نوع روکشی رفت.

 انواع روکش صندلی با کیفیت‌ها و ویژگی‌‌های مختلف در بازار مشاهده می‌شوند و هرکدام کاربرد منحصربفردی دارند. با شناخت ویژگی‌های روکش صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین خرید را داشته باشید.

روکش صندلی اداری چرمی یکی از آشناترین، محبوب‌ترین، قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین انواع روکش صندلی اداری است. چرم با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود با طیف گسترده‌ای از متریال‌ها ازجمله چوب، فلز و استیل سازگاری دارد. 

در سمت دیگر پارچه از دیگر روکش‌ها برای صندلی اداری استفاده شده است که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و در محیط اداری نسبت به دیگر روکش‌ها ماندگاری بهتری دارد. رنگ این نوع روکش ثابت است و گذشت زمان تغییر چندانی در آن ایجاد نخواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های روکش پارچه‌ای مبلمان این است که در برابر اشیا برنده و تیزی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.

سوالات متداول

روکش صندلی‌های اداری بهتر است تا حدامکان چرمی باشند تا به این ترتیب فضای اداری لوکس و زیبا شود.

جهت جلوگیری از تعریق در اثر استفاده طولانی از صندلی اداری بهتر است نوع پارچه‌ای و مشبک آن انتخاب شود.

بطورکلی قیمت روکش‌های پارچه‌ای از روکش چرمی کم‌ترو مناسب‌تر است. اگر قصد خرید اقتصادی و به‌صرفه برای خرید روکش مبلمان اداری دارید، بهتر است از انواع پارچه‌ای انتخاب نمایید.

چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی دارای کیفیت و قیمت کم‌تری است، به همین جهت محبوبیت بسیاری در میان افراد دارد.

بطورمعمول مبلمان اداری تولید شده از چرم، رنگ‌های گرم و تیره دارند.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *