فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

رعایت ارگونومی در صندلی اداری + 5 دلیل مهم

رعایت ارگونومی در صندلی اداری + 5 دلیل مهم

ارگونومی در صندلی اداری

صندلی کارمندی ایده‌آل نه تنها باید با رعایت اصول ارگونومی در صندلی اداری طراحی شود و مناسب جسم و سلیقه کاربر باشد بلکه باید از مواد با کیفیت و با دوام تشکیل شده باشد. خرید صندلی اداری ارگونومیک از مسائل مهمی است که بر ترتیب راحتی و بهره‌وری در محیط کار و تاثیر مستقیم در سلامت کاربر تأثیرگذار است. تغییر فناوری سبب شده است پیری جمعیت نیروی کار رو به کاهش باشد و به تبع آن بسیاری از دانشمندان با این امر موافق هستند. ارگونومی باید در مکان‌های کاری اهمیت بیشتری کسب کند.

 این امر به ویژه در مورد کارهای اداری صادق است تغییرات گسترده‌ای هنگام اتخاذ فناوری‌های جدید ایجاد می‌شود. اگرچه ممکن است افراد زیادی با ساخت و تولید محصولات جدید موافقت کنند و آن را یک نیاز واقعی برای توسعه در کارها بدانند. اما از نظر علم ارگونومی، ممکن است تحولات متناقض دیگری نیز رخ دهد و ساخت و تولید چنین محصولی را نقص کند. علم ارگونومی ساخت صندلی اداری را توصیه می‌کند که علاوه بر اینکه پاسخگوی نیازهای کارمندان باشد، نحوه صحیح قرارگیری وضعیت بدن را در شرایطی که کمترین آسیب را به سلامت بدن برساند را در برمی‌گیرد.

فهرست مطالب

لیدوما با استفاده از علم ارگونومیک و با در نظر گرفتن احساسات، حس‌های زیباشناختی، الهام و خلاقیت صندلی‌های اداری استاندارد را خلق می‌کند و سعی دارد شعار تبدیل اطلاعات و دانش به راه‌های تازه را در یک صندلی اداری ارگونومیک برای کارمندان اداری پدید آورد و راه‌های تازه‌ایی برای ایجاد انگیزه در کارمندان و جذب مشتریان پیدا کند. یک صندلی اداری جذاب می‌تواند احساس جدید و لذت‌بخشی را به مکان و اطرافیان القا کند و این حس مفهوم کارآیی زیباشناختی را در یک صندلی اداری را به ما می‌رساند.

تفاوت صندلی‌های اداری قدیمی با عصر کنونی

در صندلی‌های اداری قدیمی، از افراد استفاده کننده انتظار می‌رفته است که گردن و دست‌ها را در یک موقعیت ثابت قرار دهند؛ و فرد استفاده کننده از صندلی‌های اداری قدیمی برای رفع خستگی ناشی از نشستن درازمدت، ناچار به بلند شدن از روی صندلی می‌شدند و با راه رفتن و کش و قوسی که به بدن خود می‌دادند سعی در کاهش خستگی خود داشتند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در صندلی‌های اداری قدیمی توجه‌‌ای به وضعیت نشستن صحیح کاربران و جلوگیری از خستگی ناشی از نشستن دراز مدت نشده است و می‌توان گفت تنها هدف آنها از طراحی صندلی فقط و فقط ایجاد سطحی برای نشستن بوده است.

از تفاوت‌های اساسی صندلی‌های اداری قدیمی با عصر کنونی می‌توان این چنین گفت که:

تنها هدف از صندلی‌های اداری قدیمی تنها ایجاد سطحی برای نشستن بوده است اما در عصر کنونی با مطالعات در زمینه‌های متفاوت به دیدگاه‌های وسیع‌تری رسیده‌ایم و این اصل اساسی را در نظر گرفته‌ایم که استفاده از صندلی‌های اداری در درازمدت باید اهداف والاتری از تنها سطح نشیمن داشته باشد و باید رفاه و آسایش؛ سلامت فرد استفاده کننده را هم در اولویت اولیه قرار دهیم.

بر این اساس با استفاده و بکارگیری از علم ارگونومیک، ابعاد و اندازه‌های انسانی را در نظر گرفته‌ایم و صندلی اداری طراحی کرده‌ایم که مطابق با استاندارد‌های بدن انسان است و برای اینکه همیشه و در همه جا استثنا‌هایی وجود دارد که از روند معمولی و استاندارد پیروی نمی‌کنند و ما این استثنا را هم در طراحی صندلی‌های اداری خود مد نظر قرار داده‌ایم و بدین منظور در نواحی مختلف دستک‌هایی برای تنظیم ارتفاع‌ها و زاویه‌های شیب قرار داده‌ایم تا متناسب با نحوه نشستن فرد استفاده کننده صندلی اداری او قابل تنظیم باشد.

 یکی دیگر از تفاوت‌های صندلی‌های اداری این عصر با عهد قدیم بکارگیری علم زیبا شناختی است. این علم با در نظر گرفتن این امر مهم که فرد استفاده کننده از صندلی‌های اداری مدت زمان طولانی را بر روی این صندلی‌ها می‌نشیند و در واقع یک سوم از زندگی روزمره خود را با استفاده از صندلی‌های اداری سپری می‌کند بنابراین باید از لحاظ ظاهری نسبت به صندلی خود حس زیبا شناختی نیز داشته باشد تا از این بُعد نیز آرامش خاطر و حفظ روحیه داشته باشد.

علاوه بر اینکه علم زیبا شناختی در یک صندلی اداری موجب آرامش و حفظ روحیه کاربر استفاده کننده از صندلی اداری می‌شود زیبایی یک صندلی اداری موجب شکیل بودن محیط کاری می‌شود و حس امنیت و برتری محیط هم در پرسنل و هم در ارباب رجوعانی که به آن محیط رفت و آمد دارند ایجاد می‌کند. لیدوما با رعایت این اصول سعی کرده صندلی اداری مطابق با خواسته و علایق شما طراحی کند.

اصطلاح “ارگونومیک” به چه معناست؟

اصطلاح “ارگونومیک” به معنای مطالعه و طراحی اجزاء مختلف یک سیستم یا محصول با توجه به نیازها و ترجیحات انسان‌ها است. در واقع، هدف اصطلاح ارگونومیک این است که اجسام و سیستم‌ها به نحوی طراحی شوند که با نحوه عملکرد انسان‌ها همخوانی داشته باشند و از نظر راحتی و بهره‌وری برای فرد، مورد استفاده قرار گیرند.

در محصولات ارگونومیک، عواملی نظیر ارتفاع، شکل، و قابلیت تنظیم به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شوند که کاربران بتوانند به طور طبیعی و بدون فشار زیاد از آنها استفاده کنند. این اصطلاح به عنوان یک رویکرد مهم در طراحی محصولات، ابزارها و محیط‌های کاری تلقی می‌شود که باعث افزایش راحتی، کاهش خستگی و افزایش بهره­­‌وری افراد می‌شود.

ارگونومیک نه تنها به بهبود شرایط کاری کمک می‌کند بلکه یک تعامل مثبت و هماهنگ میان انسان و محیط اطراف را فراهم می‌کند. این اصطلاح در تدابیر طراحی و تولید به منظور ساخت محصولاتی است که با نیازها و توقعات افراد هماهنگی دارند و در نهایت به کاربران احساس رضایت و راحتی می‌بخشند.

صندلی اداری ارگونومیک دارای چه ویژگی‌هایی است؟

صندلی اداری ارگونومیک با طراحی خاص خود، تاثیر قابل توجهی بر راحتی کارمندان دارد. قابلیت حمایت از کمر و گردن، از جمله ویژگی‌های برجسته این نوع صندلی است. صندلی اداری ارگونومیک به کاربران این امکان را می‌دهد تا به شکل طبیعی و ایده‌آل بر روی آن نشسته و از راحتی حین کار بهره‌مند شوند. با توجه به ویژگی‌های این صندلی، از تاثیر صندلی اداری ارگونومیک بر رفتار کارمندان نباید غافل شد
این صندلی با فراهم کردن فضای آرام و مرتب در محیط کار، به کاربران احساس راحتی و آرامش می‌بخشد. استفاده از مواد با کیفیت در ساختار، صندلی اداری ارگونومیک را به یک محصول با دوام تبدیل کرده و دوام آن را تضمین می‌کند. طراحی مدرن صندلی اداری ارگونومیک باعث جذابیت و زیبایی فضای اداری می‌شود.

چرا رعایت ارگونومی در صندلی اداری مهم است؟

رعایت ارگونومی در صندلی اداری به دلایل زیر حائز اهمیت است:

  • رعایت ارگونومی در صندلی اداری: سلامت فیزیکی

طراحی ارگونومیک صندلی اداری، باعث حمایت از ستون فقرات، نشیمنگاه، و ناحیه کمر می‌شود. این اقدام باعث کاهش فشارهای ناشی از نشستن بر روی استخوان‌ها و عضلات می‌شود و سلامت عمومی فیزیکی را تقویت می‌کند.

  • رعایت ارگونومی در صندلی اداری: راحتی کاربر

صندلی اداری ارگونومیک با امکانات تنظیم ارتفاع، شیب، و دیگر قابلیت‌ها، به کاربر اجازه می‌دهد تا صندلی را به شیوه‌ای تنظیم کند که به بدنش بیشترین راحتی را بدهد. این موضوع باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت کار می‌شود.

  • رعایت ارگونومی در صندلی اداری: پیشگیری از مشکلات جسمی

استفاده از صندلی‌های غیراستاندارد و نامناسب می‌تواند به مشکلات جسمی منجر شود، از جمله درد کمر، گردن، و شانه. صندلی اداری ارگونومیک باعث پیشگیری از این مشکلات می‌شود.

  • رعایت ارگونومی در صندلی اداری: حفظ سلامت روانی

راحتی در محیط کار به عنوان یک عامل مهم در حفظ سلامت روانی افراد تلقی می‌شود. صندلی اداری ارگونومیک باعث کاهش خستگی و استرس در طول ساعات کاری می‌شود.

  • رعایت ارگونومی در صندلی اداری : افزایش بهره‌وری

طراحی صندلی با استانداردهای ارگونومیک، به کاربر این امکان را می‌دهد که تا حد ممکن به صورت مداوم کار کند، بدون اینکه به مشکلات جسمی برخورد کند. این امر باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت کار می‌شود.

ایده ارگونومی در صندلی اداری لیدوما

بیشتر اوقات، “ارگونومی” به یک چارچوب زیست پزشکی اشاره دارد که به ویژگی‌های قابل اندازه‌گیری از انسان و محیط متمرکز شده است و هدف آن کاهش تعامل و استرس ناشی در بدن است. رعایت ارگونومی از گذشته در فرهنگ و تاریخ ما مورد توجه بوده است با این تفاوت که در عصر کنونی نیازهای انسانی با گذشته تفاوت‌های چشم‌گیری کرده است و این تفاوت‌ها چه از لحاظ بصری توسط علم زیباشناختی و چه از لحاظ بررسی ابعادی توسط آنتروپومتری همواره با تغییر و تحولات مواجه است.

طراحی ارگونومی باید این اصل مهم و اساسی را در نظر بگیرد که کاربر استفاده کننده از صندلی‌های اداری به طور مداوم مدت زمانی ۸ ساعت از روز خود را در حالت نشسته در پشت صندلی‌های اداری سپری می‌کند بنابراین با توجه به اینکه یک سوم از زندگی روزانه خود را در حال استفاده از صندلی‌های اداری می‌باشد طراحی صندلی اداری ارگونومیک به عنوان یک اصل اساسی از زندگی کارمندان اداری مهم می‌باشد.

لیدوما با نظر گرفتن استفاده طولانی مدت از صندلی‌های اداری این موضوع را عمیقاً با علم ارگونومی ترکیب کرده تا شرایط مناسبی را برای راحتی و آسایش کارمندان اداری در این زمان طولانی مدت فراهم آورد. لیدوما علاوه بر این عامل زیباشناختی را عمیقاً در طراحی صندلی‌های اداری خود به میان آورده تا ضمن اینکه آرامش را به ارمغان می‌آورد حس زیبایی، خلاقیت و نوآوری را برای کارمندان که ساعت مهمی از زندگی خود را در محل کار سپری می‌کنند به ارمغان آورده است.

در واقع به طور کلی ایده اصلی ارگونومی در طراحی صندلی‌های اداری لیدوما ترکیب علم ارگونومی با علم زیباشناختی است و هدف از برقراری این رابطه در طراحی صندلی‌های اداری ایجاد آرامش کاربران و جلب رضایت آنها می‌باشد.

اصول طراحی صندلی‌های اداری لیدوما

رعایت استاندارد مکانیزم راحتی با قابلیت امکان تطبیق صندلی‌ها ی اداری با ارگونومی مناسب و مطلوب بدن انسان جهت حفظ سلامت بدن در حین کار، پیشگیری از بروز خستگی‌های ستون فقرات و مفاصل و نیز افزایش راندمان کاربر با کمترین میزان خستگی همزمان با تولید متنوعی از انواع مبلمان اداری، تجهیزات آموزشی و صندلی‌های اداری، به عنوان هدف اصلی لیدوما قرار گرفته است.

از طرفی افزایش استقامت و دوام صندلی‌های اداری لیدما در سطح تولید و اجرای استاندارد‌ها هدف دیگری از لیدوما است و ایجاد تفاوت چشمگیری در بین رقبا شده است که این ارتقا کیفیت موجب شده است که محصولاتی از قبیل صندلی‌های اداری، تجهیزات آموزشی و سایر مبلمان اداری لیدوما در سراسر کشور طرفدارانی داشته باشد و این امر سبب صادرات آن‌ها به نواحی مختلف شده است و از این رو لیدوما جایگاه والا و ارزشمندی را کسب کرده است.

صنعت ساخت صندلی‌های اداری و سایر تجهیزات اداری لیدوما

صنعت ساخت صندلی به واسطه قدمت تاریخی چند هزار ساله‌اش در ایران همیشه مورد توجه بوده است. امروزه صاحبان این صنعت با توجه به روند مدرنیته و بهره گیری دستگاه‌های مدرن اروپایی و ابزار دقیق، تکنولوژی ساخت خود را همپای جهانیان ، پیش می‌برند.

در این گذر لیدوما با همت و تلاش مضاعف کارگران پرشور و تلاش خود و طراحان و مهندسان خبره کادر اداری و مدیران مجرب و کار بلد مجموعه خود عزم خود را معطوف بر تولید مجموعه پر تنوع از صندلی‌های اداری و سایر تجهیزات اداری نموده‌اند.

لیدوما کاملا تخصصی با بهرگیری از طیف رنگ‌ها و پوشش‌های کم نظیر و اصول ارگونومیک درخششی را در صنعت ساخت صندلی‌های اداری و تجهیزات اداری پدید آورده است که پشتیبانی فروش و تعهدات پس از فروش از جمله تعهداتی است که لیدوما در قبال مشتریان خود دارد.

چه چیزی یک صندلی اداری معمولی را به یک صندلی اداری ارگونومیک تبدیل می‌کند؟

صندلی اداری ارگونومیک با افزودن ویژگی‌های خاص خود، تفاوت‌های مهمی با صندلی اداری معمولی دارد. یک صندلی اداری معمولی ممکن است از جنس موادی ساخته شده باشد که تطابق کافی با ساختار بدن فراهم نکرده باشد. بنابراین راحتی کاربر را به چالش خواهد کشید.

اما صندلی اداری ارگونومیک با توجه به اصول علم ارگونومی طراحی شده است تا بهترین حمایت را برای بدن ارائه دهد. ویژگی‌های صندلی ارگونومیک همان طور که در بالا تر گفتیم، پشتیبانی از قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد. این پشتیبانی به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون فشار زیاد بر کمر و گردن، به صورت طبیعی بنشیند. قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه نیز این امکان را می‌دهد تا صندلی به شکلی که بهترین تطابق را با نیازهای کاربر داشته باشد، تنظیم گردد.

استفاده از مواد با کیفیت نیز یک ویژگی کلیدی در صندلی اداری ارگونومیک است. مصالح با کیفیت، دوام و استحکام بیشتری به صندلی می‌بخشند و سبب افزایش عمر مفید آن می‌شوند. این ویژگی‌ها همگی باعث تحول یک صندلی اداری معمولی به یک صندلی ارگونومیک می‌شوند و تاثیر مستقیمی در بهبود تجربه کاربر از محیط کار را دارند.

صندلی اداری ارگونومیک با توجه به مزایای منحصر به فردی که ارائه می‌دهد، از صندلی اداری معمولی متمایز می‌شود. این نوع صندلی با پشتیبانی کامل از مناطق حیاتی بدن، مانند کمر و گردن، راحتی نشستن را فراهم می‌کند. امکان تنظیم ارتفاع و زاویه به کاربر این امکان را می‌دهد تا صندلی را به شکلی شخصی‌سازی کند که با نیازهای بدنی خود هماهنگ باشد. استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم در ساخت این صندلی، دوام و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. همچنین، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا صندلی اداری ارگونومیک به یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بهبود شرایط کاری و افزایش راحتی و بهره‌وری در محیط کار تبدیل شود.

جمع بندی

در نتیجه، انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک امری بسیار حیاتی است که به طور مستقیم بر راحتی و سلامت فیزیکی و روانی کاربر تأثیر می‌گذارد. این نوع صندلی با طراحی مناسب، قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتیبانی از ناحیه کمر و نشیمنگاه، و استفاده از مواد با کیفیت، به کاربر امکان می‌دهد تا در طول ساعات کاری بدون خستگی و استرس، با راحتی بیشتری کار کند. با انتخاب صندلی اداری ارگونومیک ، می‌توان به بهبود بهره‌وری و افزایش کیفیت زندگی در محیط کار کمک کرد و به دنبال حفظ سلامت کاربر در مدت طولانی می‌باشد.

                                                                                      واحد تحقیق توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *