فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

30% تخفیف تا پایان فروردین ماه
همراه با ارسال رایگان
به دلیل تعطیلات نوروز تحویل کالا از ۱۴ فروردین ماه می باشد

انتخاب میز کنفرانس مناسب + راهکارهایی جذاب

انتخاب میز کنفرانس مناسب برای فضای کاری یا جلسات مهم می‌تواند تأثیر مستقیمی بر راحتی و بهره‌وری داشته باشد. این تصمیم، نه تنها به جنبه‌های استایل و زیبایی اتاق اهمیت می‌دهد، بلکه با توجه به ابعاد، طراحی، و امکانات میز، می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در جلسات و کارهای گروهی داشته باشد. در این راستا، در نظر گرفتن نیازهای افراد شرکت‌کننده، ابعاد اتاق، و اهداف جلسات از جمله موارد حیاتی است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مدیران تا 35 درصد از وقت خود را در جلسات صرف می‌کنند. به همین دلیل، طراحی مناسب اتاق کنفرانس می‌تواند در تسهیل بحث‌های مهم، ایده‌پردازی و برگزاری جلسات مؤثر کمک کند. انتخاب و خرید میز کنفرانس مناسب نیز می‌تواند به بهبود تنظیم اتاق کنفرانس و ایجاد محیطی مناسب برای مشارکت فعّال کمک نماید. 

فهرست مطالب

علاوه بر این، اتاق‌های کنفرانس به ایجاد یک محیط حرفه‌ای در ارتباط با مشتریان یا کارفرمایان کمک بزرگی می‌کنند. پیش از هر چیز با هم به بررسی تعریف میز کنفرانس و نیاز ما به آن می‌پردازیم. میز کنفرانس، میزی بزرگ است که افراد با نشستن دورتا دور آن به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. اگر در حال ایجاد یک اتاق کنفرانس در دفتر کار خود هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

5 نکته مهم برای انتخاب میز کنفرانس مناسب برای دفتر کار

انتخاب میز کنفرانس مناسب: اندازه اتاق 

اولین موردی که باید به آن فکر کنید، ابعاد اتاق شما هستند. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی اطراف میز وجود دارد تا افراد بتوانند به راحتی به تمام نقاط اتاق دسترسی داشته باشند. در نظر بگیرید که درها و پنجره‌ها نیز به راحتی باز و بسته شوند و به این ترتیب دسترسی به اتاق را تسهیل کنند. همچنین، باید در نظر داشته باشید که اتاق برای چه اهدافی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر سیستم صوتی و تصویری در اتاق کنفرانس شما وجود دارد، باید این امکانات را نیز در نظر بگیرید و فضای کافی برای نصب و استفاده از این تجهیزات فراهم کنید.

انتخاب میز کنفرانس مناسب: جایگاه نشستن

در مرحله بعد، تعیین کنید چه تعداد صندلی در اتاق مناسب است تا نیازهایتان را برآورده کنید. حتی ممکن است نیاز باشد نوع صندلی‌هایی که در اتاق کنفرانس استفاده می‌کنید را در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا تعداد صندلی‌ها را که اطراف میز خود قرار می‌دهید را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که به کارکنان و مشتریانتان فضای کافی برای نشستن و جابجا شدن در صندلی‌ها را فراهم کنید، حتی زمانی که میز پر است.

انتخاب میز کنفرانس مناسب: منابع تغذیه و پریز برق

واضح و بدیهی است که در هر اتاق کنفرانسی استفاده از تلفن، لپ تاپ‌ها، ویدئو پروژکتور، سیستم کنفرانس و ویدئو کنفرانس رایج و شایع است. با توجه به همین موضوع منابع تغذیه و پریزهای برق موجود در اتاق کنفرانس خود را در نظر بگیرید و مشخص کنید نحوه قرارگیری این تجهیزات چگونه بر عملکرد میز تأثیر می‌گذارد. شما نمی خواهید در وسط یک جلسه مهم درگیر کابل، سیم و نبودن پریز برق نزدیک خود باشید.

انتخاب میز کنفرانس مناسب: طراحی زیبایی

اگر میز کنفرانس اولین چیزی است که برای اتاق جلسات خود خریداری می‌کنید، باید به این فکر کنید که چگونه زیبایی طراحی آن با بقیه اتاق و همچنین دفتر کل شما تأثیر می‌گذارد. در غیر این صورت، قطعات مبلمان اداری موجود خود را در نظر بگیرید تا مشخص شود کدام میز کنفرانس بهترین تناسب را با آن‌ها دارد. انواع شکل‌های هندسی میز کنفرانس، از جمله دایره، مستطیل، یو شکل، مربع و غیره را در حین انتخاب در نظر بگیرید. چند سوال که ممکن است در تصمیم‌گیری برای طراحی میز اتاق کنفرانس به شما کمک کند، شامل موارد زیر است:

1. آیا میز کنفرانس با سبک و طرح دیگر قطعات مبلمان اداری شما همخوانی دارد؟

2. چه شکل هندسی برای میز کنفرانس انتخاب شود که به زیبایی اتاق کمک کند؟

3. آیا میز انتخابی به اندازه کافی بزرگ است تا نیازهای جلسات مختلف را برآورده سازد؟

4. آیا به تناسب با تجهیزات مورد استفاده در اتاق مثل ویدئو پروژکتور و تجهیزات ویدئو کنفرانس قرار گیرد؟

این سوالات می‌توانند در انتخاب بهترین میز کنفرانس برای اتاق جلسات شما کمک کنند.

انتخاب میز کنفرانس مناسب: هزینه

در نهایت، به یاد داشته‌ باشید که کدام میز کنفرانس، با بودجه شما سازگار است. گزینه‌های مختلفی در رنج قیمت‌های مختلف وجود دارد. قیمت‌ها ممکن است با توجه به اندازه میز، جنس آن و اینکه آیا بخشی از مجموعه جدید یا قدیمی است، متفاوت باشد. همچنین می‌توانید برای کسب نظر بیشتر از برخی از وب‌سایت‌های معتبر مربوط به بررسی لوازم اداری استفاده کنید.

معمولا چند نفر در جلسات شما حضور خواهند داشت؟

سوال اصلی برای تمام خریداران برای انتخاب میز کنفرانس مناسب این است که به چه تعداد نفر نیاز دارند تا میز کنفرانس را انتخاب کنند. اغلب خریداران از نیازهای خود آگاه نیستند و در زمان خرید میز کنفرانس، گیج و گمراه می‌شوند. این گمراهی باعث می‌شود که امکان خرید بهترین میز کنفرانس به وجود نیاید. بنابراین، تعیین تعداد نفرات مهمترین نکته در انتخاب میز کنفرانس است.

میز کنفرانس در اندازه‌های ۴ نفره، ۶ نفره، ۸ نفره، ۱۰ نفره، ۱۲ نفره و حتی ۲۰ نفره قابل سفارش می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به فضای موجود و تعداد افرادی که در جلسات خود دعوت می‌کنید، میز کنفرانس مناسبی را انتخاب کنید. حتماً توجه داشته باشید که اگر تعداد شرکت‌کنندگان زیاد است ولی فضای اتاق کنفرانس کم است، انتخاب یک میز کنفرانس بزرگ ممکن است کاملاً نادرست باشد.

همچنین اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید می توانید با برقراری تماس با کارشناسان مجموعه لیدوما درخواست راهنمایی و مشاوره کنید. همچنین در صورت نیاز کارشناسان ما برای بازدید از محل مورد نظر شما می آیند و در نتیجه در انتخاب میز کنفرانس مناسب به شما کمک و راهنمایی می کنند و می توانید با خیال مطمئن و آسوده بهترین میز کنفرانس را خریداری کنید.

نحوه چیدمان اتاق کنفرانس با توجه به انتخاب میز کنفرانس مناسب

گزینه‌های زیادی برای چیدمان اتاق کنفرانس خود در اختیار خواهید داشت. برخی چیدمان‌های اتاق کنفرانس و میز کنفرانس، بیشتر برای معطوف کردن توجه به بخش خاصی طراحی می‌شوند و برخی دیگر برای تعاملی برابر.

بیایید تا با هم برخی چیدمان‌های رایج اتاق کنفرانس را بررسی کنیم:

چیدمان مستطیلی

ساده‌ترین نوع میزهای کنفرانس در واقع همین میز کنفرانس مستطیلی شکل است. شاید بارها این سبک اتاق کنفرانس کلاسیک و ساده را در فیلم‌ها، اتاق فکر شرکت‌ها یا جلسات ادارات دیده باشید.

معمولا شامل یک میز مستطیلی بزرگ یا بیضی شکل می‌شود؛ هم‌چنین با کنار هم گذاشتن چند میز کوچکتر مستطیلی شکل و قرار دادن صندلی در اطراف می‌توان آن را ایجاد کرد. این سبک میزها برای بررسی موضوعات و جلسات هماهنگی میان کارمندان و رئیس‌ها و هم چنین ویدئو کنفرانس‌ها مناسب هستند. افرادی که در درازای طول این میز می‌نشینند اشخاص دیگر در همان ردیف را به خوبی نمی‌بینند و در مقابل اشخاصی که در عرض مستطیل می‌نشینند تقریبا بر دیگر اشخاص نظارت کامل دارد. مانند میز شام که معمولا بزرگ خانواده در راس این میز می‌نشیند، رئیس و مدیر شرکت‌ها در راس و دیگر افراد در طول این میز قرار می‌گیرند. این سبک میزها به راحتی تا ۲۵ نفر را پوشش می‌دهند.

میز کنفرانس مستطیل شکل

چیدمان U شکل

همانطور که از نام این میز پیداست، شکل کلی آن به صورت U است و می‌تواند از کنار هم قرار گرفتن چند میز مستطیلی و ایجاد شکل U بدست آید. صندلی‌ها در اطراف بیرونی میز قرار می‌گیرند. این میز برای ارائه‌ها، ویدئو کنفرانس و جلسات هماهنگی مناسب است.
اشخاص هر کدام فضای کافی در اختیار دارند و اگر نیاز به استفاده از لپ‌تاپ یا نت‌برداری داشتند به سادگی و بدون مشکل می‌توانند کار خود را انجام دهند. توجه حضار به بخش باز U و ارائه‌دهنده جلب می‌شود و این‌گونه میزها به راحتی می‌توانند تا 25 نفر ظرفیت داشته باشند. اگر اتاق کنفرانس شما با یک میز U شکل چیده شده باشد، می‌توان گفت برای هر کنفرانسی مناسب خواهد بود. این میزها برای ارائه‌های بین همکاران و یا تعامل با مشتریان عالی است و می‌توانید مطمئن باشید که توجه کافی حضار را جلب خواهید کرد. هم‌چنین فضای کافی که در اختیار حضار قرار می‌گیرد می‌تواند تعامل آنها را با ارائه شما بالا ببرد.

چیدمان تئاتری

این کلاسیک‌ترین سبک اتاق کنفرانس محسوب می‌شود. شاید شما هم اولین ارائه دانشگاهی خود را به این شکل و روی سکو داده باشید. درست مانند تئاتر، یک فضای مرکزی برای سخنران و حضار نیز در ردیف‌های صندلی در مقابل او نشسته‌اند. این سبک برای آموزش، ارائه و هم‌چنین ارائه تصویری مناسب است. هم چنین وقتی احتیاج دارید که افراد زیادی را جای دهید، بدون اینکه با یکدیگر تعاملی داشته باشند، این چیدمان برای اتاق کنفرانس مناسب است. حتما بیشتر کنفرانس‌هایی که در آن شرکت داشته‌اید نیز به همین شکل بوده است، جایی‌که کمترین تعامل دوطرفه وجود دارد و حضار گاهی سوالاتی نیز می‌پرسند.

چیدمان کلاس درس

از آنجایی که همه ما سر کلاس‌های درس مدرسه حاضر شده‌ایم، همین حالا هم به قدر کافی درباره این سبک چیدمان اتاق کنفرانس اطلاعات کافی داریم. چیدمان اتاق کنفرانس به این شکل، ترکیبی از عناصر مختلف دیگر چیدمان‌ها را دارد. حضار هم‌چنان در ردیف‌های مشخص می‌نشینند و رو به تنها سخنران جمع هستند. به علاوه، برای یادداشت برداشتن و دیگر فعالیت‌ها فضای کافی و شخصی دارند.
اگر سخنران به مشارکت حضار در طول ارائه خود نیاز دارد، این سبک می‌تواند تعاملی خوب را بین حضار با سخنران و حضار با یکدیگر فراهم کند. برای نمونه، حتما به خاطر دارید که آموزگار، از ما می‌خواست تا با هم‌کلاسی که کنارمان نشسته روی یک موضوع کار کنیم و یا به سادگی در کنار میز ما می‌آمد و به بررسی فعالیت‌ها می‌پرداخت.

چیدمان مهمانی (ضیافت)

دلیل این نام‌گذاری روشن است و وقتی نام ضیافت را خواندید حتما تصور صحیحی از این چیدمان در ذهن شما شکل گرفته است. این سبک از تعداد زیادی میز که معمولا به شکل گرد نیز هستند در یک اتاق بزرگ، تشکیل می‌شود. با توجه به هدف شما از این کنفرانس یا ضیافت، می‌توانید تا ۸ صندلی در اطراف این میزها بچینید و یا میزهای بلندتری تهیه کنید و ایستاده جلسات را جلو ببرید.
احتمالا تا حالا بارها در مهمانی‌ها، ضیافت‌های شام و مجالس مختلف با این چیدمان آشنا شده‌اید. اینگونه چیدمان به افراد کمک می‌کند تا در گروه‌هایی کوچک اهداف خود را بررسی کنند و نهایتا توجه خود را به یک سخنران واحد نیز جلب کنند.
چیدمان اتاق کنفرانس شما از اهمیت بالایی برخوردار است. این چیدمان باید با دقت و بر اساس تعداد حضار، هدف کنفرانس و فضای در اختیار تنظیم گردد. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام چیدمان مناسب برای شماست با یک متخصص دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

چیدمان مربعی با مرکز خالی

این میز که کاربرد زیادی نیز دارد، از کنار هم قرار گرفتن چهار میز مستطیلی و ایجاد یک بخش خالی در مرکز آنها تشکیل می‌شود. تفاوت این سبک چیدمان میز کنفرانس با میز مستطیلی، اولا فضای خالی در میان آن که امکان ارائه و کنفرانس توسط یک شخص با بیشترین تعامل ممکن با حضار را فراهم می‌کند و دوما تعداد پایینتر افراد است که در اینگونه میزها کمتر از ۲۰ نفر می‌توانند به راحتی حضور داشته باشند.
این سبک میز کنفرانس، ارتباطی ساده و تعاملی راحت را برای اعضای نشسته دور آن فراهم می‌کند. اگر به یک اتاق فکر احتیاج دارید که افراد بتوانند ایده‌های خود را مطرح کنند و یا قصد معرفی محصولی را برای مشتریان دارید، این سبک میزها می‌توانند به کمک شما بیایند. شخصی که در مرکز قرار می‌گیرد، به سادگی می‌تواند به اشخاص نزدیک شود و با آنها تعامل داشته باشد.

حال که با انواع چیدمان اتاق کنفرانس آشنا شدید و بررسی کردید که کدام مورد برای برطرف کردن نیازهای شما کافی است، با هم به بررسی میزهای کنفرانس پرکاربرد و جزئیات آنها می‌پردازیم.

انواع میز کنفرانس

میز کنفرانس مهم‌ترین بخش اتاق کنفرانس شماست و باید برای انتخاب میز کنفرانس مناسب وقت بگذارید، مطالعه کنید و با دانش کافی مناسب ترین نوع را برای اتاق کنفرانس خود تهیه کنید. میز کنفرانس می‌تواند جایگاه افراد را مشخص کند و در حالات مختلف جلسه شما تاثیرگزار باشد. در ادامه به بررسی سه نوع پرکاربرد آن و هدفی که برای آن تولید شده‌اند می‌پردازیم:

میز کنفرانس مستطیلی

این میز کلاسیک از سالن‌های اجتماعات گرفته تا میز غذاخوری خانه‌های ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینگونه میزها سلسله مراتب افراد مشخص می‌شود. افرادی که در دو راس این میز می‌نشینند، می‌توانند تمام حضار را ببینند درحالی‌که دیگران مدام جای خود را عوض می‌کنند تا بتوانند توجه خود را به بخش دیگری جلب کنند.
هرچه طول میز بالا می‌رود، به معنای واقعی کلمه، اختلاف قدرت بین کسانی که دو طرف می‌نشینند و کسانی که در دو راس نشسته اند محسوس می‌شود. شاید به همین دلیل است که در جلسات هیات دولت یا هیات رئیسه شرکت‌ها از این سبک میزها استفاده می‌شود و در اتاق هایی که برای همکاری، طوفان فکری و مشورت چیده می‌شوند خبری از میز کنفرانس مستطیلی شکل نیست.
با وجود اینکه میز کنفرانس مستطیلی ساده‌ترین انتخاب پیش روی شماست، بدلیل اینکه ساختار کمپانی را نشان میدهد برای جلسات همکاری با میهمانان و یا کارمندان مناسب است و پراستفاده‌ترین میز کنفرانس نیز محسوب می‌شود.

میز کنفرانس U شکل

داشتن میز کنفرانس به شکل U دو مزیت اصلی دارد:
1. اول از همه با وجود هدر رفتن مقدار زیادی فضای خالی، توجه حضار را به بخش باز حرف U جلب می‌کند. برای معرفی محصولات، ارائه ها و کنفرانس ویدیویی گزینه بسیار مطلوبی محسوب می‌شود. ارائه‌دهنده می‌تواند به راحتی با حضار تعامل داشته باشد.
۲. دوما، این سبک بهره‌وری از فضا، راندمان جلسات شما را بالا می‌برد. چگونه؟ اعضای نشسته در جلسه همگی احساس برابری دارند و اطلاعات را از بخش مشترکی بدست می‌آورند. فضای جلسات شما بر پایه اطلاعات و تحقیقات خواهد بود.

میز کنفرانس گرد

میز کنفرانس گرد مزیت‌ها و معایب خودش را دارد. پیشتر گفتیم که در چیدمان ضیافت، تعداد زیادی میز گرد را در یک سالن می‌چینند، اما یک میز کنفرانس گرد بزرگ چه مزایا و معایبی دارد؟ بیایید تا در ابتدا به نیمه پر لیوان نگاه کنیم:
با وجود برخی مشکلات و ایرادات میز گرد، برجسته‌ترین ویژگی این میزها، برابری است. این ویژگی در برخی جلسات به قدری مهم است که هنوز یکی از پرکاربردترین میزهای کنفرانس دنیا، میز گرد است. میزهای گرد برای محیط‌های همکاری، همفکری و تعامل با مشتریان عالی است. فرض کنید دو نفر در گوشه میزی مستطیلی شکل نشسته اند، آنها بیشتر احساس مخالف بودن با یکدیگر خواهند داشت تا در حالتی که روی میز گرد کنار هم نشسته‌ باشند. روی میز گرد فرقی نمی‌کند کجای میز نشسته باشید، هیچ تفاوتی با دیگران نخواهید داشت.
اما معایب میز گرد کنفرانس، کمبود فضای شخصی برای قرار دادن لوازم و انجام فعالیت‌هایی مانند یادداشت برداشتن. اگر میز گرد شما خیلی بزرگ باشد، دو نفر که روبروی هم هستند باید برای حرف زدن با یکدیگر فریاد بزنند و یا برای صحبت کردن با نفر کناری پچ پچ کنند. اگر میز کنفرانس گرد شما کوچک باشد نیز بیش از حد صمیمی‌ خواهد بود و شاید برخی افراد خیلی با این قضیه کنار نیایند. هم‌چنین، سخنران جلسه شما نمی‌تواند همان ارتباطی که با شخص روبروی خود برقرار می‌کند را با نفری که در کنارش نشسته برقرار کند.

توجه به اندازه در انتخاب میز کنفرانس مناسب

برای انتخاب میز کنفرانس مناسب، ابتدا نیاز است که اندازه فضای موجود و تعداد افرادی که در جلسات شما حضور دارند را در نظر بگیرید. این انتخاب باید با ابعاد اتاق کنفرانس همخوانی داشته باشد تا فضای کافی برای حرکت و راحتی شرکت‌کنندگان ایجاد شود. اگر تعداد افراد زیاد است اما فضا محدود است، انتخاب میز کوچکتر را در نظر بگیرید و برعکس، اگر فضا بزرگ است و تعداد افراد کم، میز بزرگتری را انتخاب نمایید. همچنین، مدل و شکل میز نیز می‌تواند بر اساس سلیقه و طراحی اجرایی مورد نظر شما انتخاب شود.
برای اندازه‌گیری مناسب، می‌توانید این گام‌ها را دنبال کنید:

1. اندازه اتاق: ابتدا ابعاد دقیق اتاق کنفرانس خود را اندازه‌گیری کنید. این شامل طول، عرض، و ارتفاع اتاق می‌شود.

2. تعداد شرکت‌کنندگان: مشخص کنید که چند نفر در جلسات شما شرکت می‌کنند. این تعداد به شما کمک می‌کند تا تعداد صندلی‌ها را و در نتیجه اندازه میز را مشخص کنید.

3. فضای احتمالی: بررسی کنید که در این فضا چقدر فضای اضافی برای گردش افراد، قرارگیری تجهیزات، و ایجاد جلسات موثر وجود دارد.
با رعایت این موارد، می‌توانید اندازه مناسبی برای میز کنفرانس انتخاب کنید که هماهنگ با نیازها و ابعاد فضا باشد.

نحوه انتخاب میز کنفرانس مناسب

توجه به جنس در انتخاب میز کنفرانس مناسب

چوب صنعتی (چوب کامپوزیت) با چسباندن تعداد زیادی فیبرهای چوبی به وسیله فشار و گرما به یکدیگر بوجود می‌آید. رایج‌ترین نوع چوب‌های کامپوزیت، نئوپان و MDF که در واقع مخفف medium density fiberboard (تخته فیبر با چگالی متوسط) است، می‌باشند. MDF محکم‌تر از نئوپان است و هم‌چنین نسبت به چوب خالص مقرون به صرفه است چرا که به نوعی از بازیافت مواد قابل بازیافت بدست می‌آید.
وقتی که با پوششی از لمینیت روکش شود، MDF می‌تواند کاملا مشابه با چوب واقعی شود و هم چنین دوام و ماندگاری برابر با آن را داشته باشد.
لمینیت در واقع نوعی روکش است. با فشار لایه‌هایی از جنس چوب و پلاستیک بر روی هم و چسباندن آنها با گرما به یکدیگر، صفحات لمینیت خلق می‌شوند. سپس لایه‌ای از جنس لمینیت بر روی سطح میز کنفرانس که معمولا از نوعی چوب کامپوزیت مانند MDF نصب می‌گردد. لمینیت‌ها معمولا در اتاق کنفرانس‌ها و مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که با دوام و محکم هستند، هم چنین نگهداری از آنها ساده است و کم رنگ یا کدر نمی‌شوند.
روکش چوب، توسط گرما و فشار تولید می‌شود. برش‌هایی از چوب واقعی که به مبلمان می‌چسبند و به نازکی کاغذ هستند. حدود ۱ تا ۲۵ درصد از ۱ اینچ (۲.۵۴ سانتی متر) ضخامت دارند. روکش‌ها در واقع بخش مهمی ‌از ساخت و تولید مبلمان محسوب می‌شوند چرا که می‌تواند به هر بخشی متصل شود و ظاهری زیبا و مشابه با چوب واقعی را بسازد در حالی‌که هزینه‌ها را بالا نمی‌برد.

ارتفاع متداول میزهای کنفرانس

ارتفاع متداول برای میزهای کنفرانس عمدتاً بین ۷۴ تا ۷۶ سانتیمتر است. این ارتفاع معمولاً مناسب برای انواع صندلی‌ها و شرایط نشستن در جلسات کنفرانس می‌باشد. برخی از میزهای کنفرانس دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند تا بتوانند بهترین ارتفاع را برای نیازهای خاص شما فراهم کنند. حتماً در هنگام انتخاب میز کنفرانس مناسب، نوع صندلی‌ها و راحتی نشستن افراد را در نظر بگیرید تا جلسات شما بهترین تجربه را برای شرکت‌کنندگان فراهم کند.

نکته مهم در انتخاب صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس‌های خود را با دقت انتخاب کنید، این صندلی باید ویژگی‌های ارگونومیک داشته باشد. مانند کنترل و تنظیمات برای پشتی گردن و ارتفاع صندلی، حالت S برای پشتیبانی از شکل ستون فقرات، آسایش و راحتی هنگام نشستن داشته باشد. راحتی صندلی کنفرانس برای نشستن طولانی مدت در ارائه‌ها و کنفرانس‌های طولانی اهمیت زیادی می‌یابد.
صندلی‌های کنفرانس ظاهری مشابه با صندلی اداری دارند. تفاوت آنها در چیست؟ در واقع اکثر صندلی‌های اداری می‌توانند به جای صندلی کنفرانس استفاده شوند و برعکس، اما برخی وجوه تمایز نیز وجود دارد که به آنها می‌پردازیم. صندلی اداری که تنظیمات ارگونومی ‌کمتری دارد، برای کنفرانس مناسب‌تر است چرا که نمی‌خواهیم حواس کاربر را پرت کنیم. هم‌چنین، کمبود این تنظیمات باعث می‌شود که حضار در جلسه مشغول تنظیم کردن صندلی خود نشوند. به همین دلیل اکثر صندلی های کنفرانس تنظیماتی تنها برای ارتفاع دارند.
امیدواریم که این مقاله راهنمای خوبی برای شروع راه اندازی یک اتاق کنفرانس برای شما شود. فراموش نکنید نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر این مقاله برایتان مفید واقع شد، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

جمع بندی

در راهنمای انتخاب میز کنفرانس مناسب، اطلاعات زیادی را ارائه داده‌ایم تا به شما کمک کنیم به راحتی میز مناسب برای محل کار خود را انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت جلسات شما داشته باشد. اگر جلسات زیادی در محل کار شما برگزار نمی‌شود، ممکن است سالن جلسات را به محیط دیگری تبدیل کنید و جلسات خود را در همان اتاق مدیریت برگزار کنید. این کار می‌تواند اقتصادی و کارآمد باشد. همچنین، استفاده از صندلی‌های اداری با کیفیت نیز حائز اهمیت است، زیرا صندلی‌هایی که فرد را دچار خستگی زودرس نمی‌کنند، تأثیر مثبتی بر جلسات و کارایی شما خواهد داشت.

 ارتفاع استاندارد برای میزهای کنفرانس عمدتاً 76.2 سانتی‌متر است، برای میزی که ضخامت 3 سانتی‌متر دارد.

 پهنای یک میز کنفرانس معمولاً بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر است، اما این ابعاد می‌تواند بسته به طراحی و نوع میز متغیر باشد.

 هر فرد برای نشستن پشت میز کنفرانس به مقدار فضای مناسبی نیاز دارد که به او اجازه حرکت راحت و راحتی در حین جلسه را بدهد. بر اساس استانداردها، معمولاً برای هر فرد نیاز به حداقل ۶۰ سانتی‌متر عرض فضا پشت میز و ۴۰ سانتی‌متر عمق دارد. این ابعاد می‌توانند بسته به نوع صندلی و نیازهای خاص شخصی تغییر کنند.

شکل میز کنفرانس مستطیلی معمولاً بیشترین تعداد افراد را در خود جای می‌دهد، زیرا این نوع شکل امکان قرارگیری بهینه و استفاده از فضای میز را فراهم می‌کند.

 استفاده از صندلی مخصوص برای سالن کنفرانس مهم است زیرا این صندلی‌ها راحتی، حمایت از کمر و تمرکز را در جلسات افزایش می‌دهند. طراحی زیبا و تنظیم‌های قابل تنظیم نیز به ارتقاء تجربه شرکت‌کنندگان و ایجاد محیط حرفه‌ای کمک می‌کنند.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *