فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

تاثیر رنگ مبل اداری بر روحیه کارمندان + روانشناسی رنگ ها

تاثیر رنگ مبل اداری بر روحیه کارمندان

مکان‌های کاری فعالیت‌های زیادی دارند، به همین دلیل شرکت‌ها و طراحان دفاتر اهمیت رنگ‌های مورد استفاده در محل کار و تأثیراتی که رنگ‌های مختلف می‌توانند داشته باشند، را مورد توجه قرار داده‌اند. محیط کار به عنوان جایی که افراد بسیاری از ساعات زندگی خود را سپری می‌کنند، نقش بسیار حیاتی در روحیه و کیفیت زندگی کارکنان ایفا می‌کند. یکی از عوامل مهم در ایجاد و ترتیب دادن به محیط کار، انتخاب رنگ‌ها در خرید مبلمان اداری است.

 رنگ‌ها نه تنها به جلب توجه می‌پردازند بلکه قابلیت ایجاد حالت‌ها و احساسات مختلف در افراد را نیز دارند. در این راستا، تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان به عنوان یک موضوع مهم و مورد توجه مطرح می‌شود.

رنگ‌ها نه تنها اثرات زیبایی‌ای دارند، بلکه قدرت تعامل با روح و احساسات انسان را نیز دارند. مطالعات نشان می‌دهند که انتخاب درست رنگ در محیط کار می‌تواند به بهبود خلق و همچنین افزایش بهره‌وری کارکنان منجر گردد. این امر به ویژه در محیط‌های اداری، جایی که فشارهای روحی و شغلی حاکم است، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 در این مقاله، قصد داریم به بررسی تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان و در نتیجه بر عملکرد و کیفیت زندگی شغلی آن‌ها پرداخته و اهمیت انتخاب مناسب رنگ ها و مبلمان اداری را در ایجاد یک محیط کار سالم و دلنشین روشن خواهیم کرد.

فهرست مطالب

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ، مطالعه رنگ‌ها و چگونگی تأثیر آن بر افراد است. دانشمندان معتقدند كه افراد هنگام مشاهده رنگ‌های خاص تغییراتی در مغز آنها به وجود می‌آید. مطالعات نشان داده است که رنگ‌ها عواملی مانند بهره‌وری، خلاقیت و ارتباطات را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید بازدهی را افزایش دهید، از تفکر خلاق الهام بگیرید و هماهنگی در کار را گسترش دهید.

روانشناسی رنگ در محیط کار

رنگ‌ها و گونه‌های انتخاب شده برای هر محیط کار و مبلمان اداری این پتانسیل را دارد که تأثیر عمدهای بر همه چیز از جمله: بهره‌وری کارکنان، رفاه در محل کار و مهم‌تر از آن، روحیه عمومی آنها داشته باشد. در حقیقت، از پیكاسو بزرگ نقل شده است كه می‌گوید: رنگ‌ها، مانند دیگر خصوصیات، نشان‌دهنده ویژگی‌های شخصی هر فرد است. 

تیم‌های طراحی یک گروه خلاق هستند و در هنگام تهیه مختصر طراحی برای یک محل کار جدید، با مشتریان همکاری نزدیکی می‌کنند و بخشی از این موارد مستلزم در نظر گرفتن رنگ‌ها و گونه‌های مورد استفاده در کل فضا با دقت انجام می‌شود.

نقطه شروع به طور کلی نام تجاری است و بحث در مورد این که چقدر می‌خواهند فضای جدید خود را برای استفاده از این رنگ، از کجا باید تهیه کرد و به همین دلیل نکته مهمی است. این نام تجاری نقش مهمی دارد زیرا رنگ‌های تجاری توانایی قدرتمندی در ارتباط با افراد، از جمله کارمندان یک مارک و ارزش‌های مرتبط با برند دارند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا مکان‌های کاری ایجاد کنند که نه تنها نشان‌گر برند آنها بلکه تجسم آن برند و ارزش‌های آنها باشد.

در اصل، محیط کار به ابزاری برای برندسازی استراتژیک تبدیل می‌شود. در حالی که چیزهای بیشتری از آن فقط برای قرار دادن آرم‌ها و انتخاب رنگ‌های برند وجود دارد، رنگ مبلمان نقش مهمی را ایفا می‌کند. به عنوان مثال، یکی از مناطق اصلی که باید در نظر بگیرید فضای پذیرایی است که مهمانان در آن وارد می‌شوند، چه پیام‌هایی را می‌خواهید به طور یکسان به بازدیدکنندگان و کارمندان منتقل کنید. این منطقه توانایی این را دارد که جلوه‌ای ماندگار داشته باشد و رنگ‌های مورد استفاده، نام تجاری را قابل تشخیص می‌کند و یک واکنش عاطفی مثبت را نشان می‌دهد.

تأثیر رنگ در محیط کار

اکنون، قبل از اینکه فقط روی محیط متمرکز شوید، درک کاملی از تأثیر رنگ‌های مختلف مبلمان داشته باشید. این ترکیب رنگ مکان مناسبی برای شروع کار در هنگام طراحی هر محل کار جدید است. برای ارائه برخی زمینه‌ها، ارزش استناد به مطالعه جدید دانشگاه تگزاس را نشان می‌دهد که دفاتر بیش از حد خاکستری، بژ و یا سفید باعث شده است تا در کارکنان احساسات غم و اندوه و افسردگی را به ویژه در زنان افزایش دهند. در حالی که مردان در هنگام قرار گرفتن با محیط‌های ارغوانی و نارنجی دچار چنین حالاتی می‌شوند.

با این وجود، این نکته مهم است که اشاره کنیم که تعداد زیادی از افراد در واکنش‌های متفاوت به محرک‌های مختلف تصویری، واریانس تن‌های یک رنگ و مهم‎تر از آن، چگونگی استفاده از رنگ‌های مختلف در کنار، هم هستند. در نتیجه، قانون ساده و درک شده وجود دارد که مثلاً رنگ زرد کارکنان را پرانرژی می‌کند، نارنجی می‌تواند الهام‎بخش خلاقیت باشد و رنگ آبی آرامش‌بخش بوده و روی هوش و تمرکز افراد تاثیر دارد. تئوری متناقض زیادی وجود دارد و می‌تواند گیج‌کننده به نظر برسد، بنابراین طراحان دفتر باید هنگام انتخاب رنگ‌ها برای استفاده از آنها همه جوانب را در نظر بگیرند

طراحان دفتر کاملاً آگاه هستند که رنگ‌های خاص می‌توانند به طور مثبتی در شادی، بهره‌وری و حتی سلامت جسمی در یک محل کار نقش داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها به سادگی می‌توانند از یک رنگ به درستی استفاده کنند، و به طرز عجیبی به این اهداف می‌رسند. تیم‌های طراحی دفتر باید ترکیب و رابطه بین موارد دیگر مانند نورپردازی، بافت، مبلمان و همچنین فرهنگ شرکت را بررسی و درک کنند. نکته مهم یافتن تعادل مناسب و ایجاد فضایی مناسب و راحت است که کارکنان بتوانند به طور موثری کار کنند و همچنین در جایی از کار لذت ببرند.

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ آبی

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ آبی

آبی رنگی است که در اکثر مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا می‌تواند تأثیر مثبتی بر افزایش بهره ‎وری بگذارد و در فضاهای کاری برنامه باز استفاده می‌شود. رنگ آبی در مبلمان اداری نه تنها یک انتخاب ظاهری است، بلکه اثرات آن بر روحیه و کارایی کارمندان بسیار موثر است. آبی، نماد آسمان آرام، حس اطمینان، اعتماد و ثبات را در محیط کار ایجاد می‌کند. این رنگ، به خصوص در فضاهای پر فشار که نیاز به تمرکز دارند، تأثیرات آرامش‌بخشی دارد. همچنین، استفاده از رنگ آبی در مبلمان اداری می‌تواند به کاهش استرس کمک کند و احساس راحتی را به کارمندان القا کند.

آبی به عنوان یک رنگ مناسب برای فضاهای کاری تعادل و تنوع را به ارمغان می‌آورد. از طرفی، طیف گسترده‌ای از آبی می‌تواند از حالت سرد تا گرم، باعث جلب توجه و ایجاد تعامل مثبت در محیط کاری شود. رنگ آبی در مبلمان اداری نه تنها برای زیبایی و دکوراسیون انتخاب می‌شود، بلکه تأثیرات آن بر روحیه و کارایی افراد در محیط کار نیز حائز اهمیت است. این رنگ، با ایجاد حس آرامش و استقرار، می‌تواند فضای کاری را به یک مکان دلپذیر و مثبت تبدیل کند.

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ قرمز

قرمز یک انتخاب جالب است و می‌تواند باعث افزایش راندمان شود اما نباید در فضاهای وسیع مورد استفاده قرار بگیرد و بیشتر در فضاهای محدود و اتاق‌های جلسات کوچکتر دیده می‌شود.

رنگ قرمز در مبلمان اداری یک انتخاب جذاب و پرانرژی است که به زیبایی و پویایی محیط کار افزوده و بر تجربه کارمندان اثرات متنوعی دارد. رنگ قرمز، به عنوان نمادی از شور و انرژی، قابلیت افزایش حالت بیداری و سرحالی را در افراد فراهم می کند. این رنگ، با جذابیت و جلوه‌ای گرم، احساس انگیزش و انرژی در محیط کار را تقویت می‌کند. حضور رنگ قرمز در مبلمان، با ایجاد حس شور و جذابیت، می‌تواند به دنبال افزایش انگیزه و افزایش توجه به کار باشد.

قرمز به عنوان یک رنگ پرقدرت، می‌تواند جلسات کاری را تحریک کرده و اثرات مثبتی بر تعامل و همکاری افراد داشته باشد. با این حال، نیاز به تعادل در استفاده از این رنگ حیاتی است، زیرا ممکن است در مواقعی باعث افزایش استرس شود. تنوع قرمز از گرم و تیره تا روشن ، امکان تطابق با سلیقه‌ها و محیط‌های مختلف را فراهم می‌کند. با استفاده هوشمندانه از رنگ قرمز در مبلمان اداری، می‌توان به زیبایی فضا پویایی بخشید و انگیزه و انرژی کارمندان را بهبود بخشید، اما لازم است این انتخاب، با تعادل در تزیینات محیط کار صورت گیرد.

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ سبز

سبز می‌تواند تاثیر آرام‌بخش داشته باشد و هر چه چشم‌ها خسته شوند، می‌تواند خستگی را کاهش دهد. رنگ سفید می‌تواند فضاهای خاص را بزرگتر نشان دهد اما به این معنی نیست که همه چیز باید سفید و استریل باشد. رنگ سبز در مبلمان اداری یک انتخاب هوشمندانه است که اثرات مثبت بسیاری را در محیط کار به ارمغان می‌آورد. این رنگ، با الهام از طبیعت و تازگی، حس آرامش و انرژی را در افراد ایجاد می‌کند و بر تجربه کارمندان تأثیرگذار است.

حضور رنگ سبز در مبلمان اداری، باعث تعادل و آرامش محیط می‌شود. این رنگ با ترکیب طبیعی خود، باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز کارمندان می‌شود. اثرات انرژی مثبت رنگ سبز، محیط کار را به یک فضای ملایم و مثبت تبدیل می‌کند.

رنگ سبز به عنوان یک رنگ آرامش‌بخش، تأثیر مثبتی بر روحیه کارمندان دارد و در جلسات کاری یا فضاهای پرفشار، به عنوان یک عامل آرام‌بخش و ملایم مؤثر است. تنوع این رنگ از لحاظ رنگی، امکان ایجاد تغییرات زیبایی در دکوراسیون و تناسب با سلیقه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

استفاده مناسب از رنگ سبز در مبلمان اداری، نه تنها به بهبود زیبایی فضا کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود کیفیت زندگی کاری، افزایش احساس آرامش و ایجاد فضایی مثبت و مؤثر برای انجام وظایف روزانه می‌شود

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ زرد

رنگ زرد به عنوان یک رنگ خوش‌بینانه مشاهده می‌شود و می‌تواند باعث افزایش سطح خلاقیت شود و همچنین می‌تواند در فضای کاری، خلاقیت زیادی به ویژه در مناطقی که برای همکاری طراحی شده‌اند، ایجاد کند. اکنون، قاطعانه اعتقاد بر این بوده که سلیقه افراد، با هم متفاوت است و هر فردی با توجه به سلیقه خود می‌تواند محیط و رنگ مبلمان را انتخاب کند که بر نحوه درک و تحریک بصری و رنگ‌ها تأثیر می‌گذارد. اما، مقالات مختلفی وجود دارد که تقریباً متناقض یکدیگر هستند.

به این معنی که قرمز انتخاب مناسبی است و می‌تواند باعث افزایش کارایی شود و در بعضی مقاله‌ها قرمز انتخابی بد است و می‌تواند باعث افزایش تنش و حتی فشار خون شود. این مهم است که نه تنها به رنگ دیوارها توجه شود بلکه باید به رنگ مبلمان اداری، سقف، کف پوش و فرش هم توجه کرد. روش دیگر قرار دادن مقداری رنگ به محیط کار از طریق گرافیک، آثار هنری و ویژگی‌هایی مانند دیوارهای نشیمن است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. رنگ‌ها در محیط کار می‌تواند تأثیر عمده‌ای داشته باشد.

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ زرد

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان: رنگ‌های خاص و تأثیرات آنها

چهار رنگ اصلی روان‌شناختی به رنگ سبز، آبی، زرد و قرمز است (نماد گوگل نمونه‌ای عالی از ترکیب این رنگ‌های اصلی قدرتمند است). برای تقویت خلاقیت، رنگ سبز را در فضاهای که فعالیت ذهنی بالا است یا مکان‌هایی که از رایانه‌ها استفاده می‌شود، استفاده می‌شود. همچنین این رنگ، هماهنگی و تعادل را تقویت می‌کند، اضطراب را کاهش می‌دهد، فشار چشم را کاهش می‌دهد. مبلمان اداری یا دکوراسیون سبز می‌تواند خیلی زیبا و دلنشین باشد.

رنگ آبی ممکن است بهترین رنگ باشد. رنگ آبی باعث کاهش ضربان قلب، فشارخون و تنفس شود. مانند رنگ سبز، رنگ آبی برای فعالیت‌های ذهنی و کارهای با جزئیات بسیار عالی است. آبی همچنین آرامش‌بخش است، اعتماد و ارتباطات را ارتقا می‌بخشد، بهره‌وری و تمرکز را بهبود می‌بخشد، با انتخاب دکور و مبلمان با سایه‌های آبی زیبایی منحصر به فردی را به محل کار خود بیاورید.

رنگ خورشیدی و گرم، رنگ زرد رنگی دلپذیر و پرانرژی است. بهترین استفاده آن در محیط‌های خلاق و فعال است. رنگ زرد نیز به این موارد معروف است: تحریک خوش‌بینی، تمرکز و هوش را تقویت می‌کند، باعث بروز خلاقیت می‌شود. رنگ زرد می‌تواند اضطراب را کم و اشتهای شما را افزایش دهد؛ بنابراین احساس خوبی به کارمندان می‌دهد.

رنگ قرمز باعث گرمابخشی به محیط می‌شود. قرمز در فضاهایی که شامل فعالیت بدنی یا کار شبانه است، بسیار مناسب بوده و رنگ قرمز نیز می‌تواند: فعالیت موج مغز را افزایش دهد، ضربان قلب و جریان خون را تقویت می‌کند، باعث افزایش فعالیت بدنی می‌شود. از رنگ قرمز اگر استفاده شود، حس گرما را ایجاد می‌کند. با این حال، قرمز همچنین می‌تواند احساس عصبانیت یا خصومت را برانگیزد، بنابراین بیش از حد نباید از آن استفاده کرد.

اگر احساس می‌کنید در کار خسته شده اید، نارنجی ممکن است انتخاب مورد نیاز شما باشد. نارنجی از انرژی و استقامت الهام می‌گیرد و برای فضاهایی که کار خلاقانه در آن انجام می‌شود مفید است. مانند پرتقال که دارای رنگ نارنجی است، می‌تواند اشتها را تحریک کند، بنابراین از آن به عنوان یک رنگ پایه روی دیوارها یا تزئین استفاده می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دیوارهای تمام رنگ سفید کارکنان را در معرض خطا قرار می‌دهد. با این حال، رنگ سفید نیز می‌تواند باعث افزایش خلاقیت شود و بزرگی فضا را نشان دهد. هنگامی ‌که به عنوان یک رنگ پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسته به نوع استفاده از آن، رنگ سفید می‌تواند رنگ‌های روشن را کمرنگ‌تر نشان داده یا رنگ‌های تیره را پررنگ جلوه دهد.

از رنگ سفید به عنوان رنگ پایه یا دکوراسیون اداری استفاده کنید تا تعادل ایجاد شود. رنگ خاکستری غم و اندوه، افسردگی و عدم اعتماد به نفس را ایجاد می‌کند، که قطعاً در دفتر کار نباید این چنین باشد. با این حال، رنگ خاکستری یک رنگ پایه مناسب برای برجسته کردن رنگ‌های روشن موردنظر شما مردم است و برای سایه انداختن در محیطی با نور و رنگ روشن استفاده می‌شود و در غیر این صورت زیاد مورد توجه نیست.

رنگ‌های مبلمان اداری مدرن، ظاهری اجرایی در سطح بالا است. از رنگ‌های عمیق گرفته تا پایه‌های کروم براق یا رنگ‌های مات، این عناصر با هم ترکیب می‌شوند تا جلوه‌ای زیبا و دراماتیک ایجاد کنند.

تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان و کارایی آن ها

رنگ، ابزاری است که توانایی خلق حالات و احساسات را در انسان‌ها دارد. در محیط کار، انتخاب رنگ مناسب بر روی مبلمان اداری تأثیر چشمگیری بر روحیه و کارایی کارمندان می‌گذارد. رنگ‌های گرم و زنده مثل قرمز و نارنجی، انرژی و اشتیاق را افزایش می‌دهند و به کارمندان احساس پویایی و شور پذیرش کار را می‌دهند.

از طرف دیگر، رنگ‌های ملایم و آرام مانند آبی و سبز، احساس آرامش و تمرکز را به همراه دارند. این انتخابات رنگی می‌توانند بهبود مراحل تصمیم‌گیری و تمرکز کارمندان را تسهیل کنند. طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها می‌توانند در محیط کار مختلف مورد استفاده قرار گیرند تا با توجه به نیازها و خصوصیات هر فضا، اثربخشی مطلوبی را فراهم کنند.

اگرچه تاثیر رنگ مبلمان اداری در روحیه کارکنان بسیار مهم است، اما لازم به ذکر است که رنگ، به تنهایی نقش تعیین‌کننده ای ندارد. بلکه مواردی مثل هماهنگی با دیگر عناصر محیط کار و نورپردازی مناسب محیط از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

لازم به ذکر است که هر فرد به طور متفاوتی به رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، با دقت به انتخاب رنگ‌های مبلمان اداری، می‌توان بهبود محیط کاری را فراهم کرده و به کارمندان کمک کرد تا با انگیزه و حوصله بیشتری به کار خود بپردازند.

استفاده از رنگ برای تعریف فضای خود

از آنجا که شرکت‌ها شیوه‌های جدیدی از کار را اتخاذ می‌کنند و با کارمندان اکنون به طور فزاینده وقت بیشتری را پشت میز می‌گذرانند، رنگ در هنگام تعیین فضاهای خاص در محل کار نقش به مراتب بیشتری را ایفا می‌کند و ظرافت را بیان می‌کند که این فضاها برای چه طراحی شده اند.

فضاهای کاری مشارکتی و فعال به طور کلی از رنگ‌های روشن‎تر و پر جنب و جوش‎تر برای انتقال انرژی و خلاقیت استفاده می‌کنند در حالی که مناطقی طراحی شده‌اند تا کار متمرکز را برای استفاده آرام و کم تنش‌تر تداعی کند که رنگ‌های آبی و بنفش انتخاب‌های رایج هستند.

محل کار مدرن با توجه به نحوه کار و همچنین مکان‌هایی که در آن کار می‌شود، رنگ به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته است، کارکنان با انتخاب و انعطاف‌پذیری فراوانی روبرو هستند، زیرا بسیاری از رنگ‌ها به طور معمول با محل‌های کار مرتبط نیستند، شرکت‌ها در تلاش هستند فضاهایی آرام، رنگارنگ و پر جنب و جوش ایجاد کنند که کارکنان دوست دارند در آن کار کنند. هر اداره‌ای متفاوت است و رنگ طراحی دفتر را تعیین می‌کند. رنگ‌ها بر نحوه نگاه و پاسخ به محیط خود تأثیر می‌گذارند.

به عنوان یک صاحب مشاغل یا مدیر کسب و کار، اهمیت دارد که بر چگونگی انتخاب رنگ توجه شود زیرا می‌تواند بر درک کارمندان و مشتریان موردنظر تأثیر بگذارد و مطمئناً، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که رنگ‌ها در درک مصرف‌کنندگان از برندها تأثیر می‌گذارند. رنگ‌هایی که متناسب با شخصیت برند شما باشد، باعث می‌شود مشتریان بیشتر از قبل خرید کنند. رنگ‌ها می‌توانند بر تمرکز، انرژی و بهره‌وری افراد تأثیر بگذارند. تازه کردن فضاهای کاری با رنگ، باعث تقویت انرژی برای کارمندان و مشتریان یک شرکت محسوب می‌شود.

اهمیت و تاثیر روانی رنگ بر دکوراسیون داخلی محیط اداری

دکوراسیون داخلی محیط اداری یکی از عوامل مهم در ایجاد فضای کاری مثبت و افزایش کارایی کارمندان است. از جمله عوامل مهم در دکوراسیون داخلی، استفاده از رنگ‌ها و تأثیرات روانی آن‌ها برای جلب انرژی مثبت و آرامش در محیط اداری ذکر می‌شود. اهمیت تأثیرات روانی رنگ بر دکوراسیون داخلی محیط اداری بیش از گذشته به دلیل تأثیر زیاد آن بر روحیه و کارایی کارکنان مورد توجه قرار گرفته است.

 همانطور که به آن اشاره شد استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز می‌تواند تحریک‌آور باشد و انرژی مثبتی به کارمندان القا کند. از سوی دیگر، رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز برای ایجاد آرامش و تعادل مناسب هستند.

تأثیرات روانی رنگ در دکوراسیون داخلی محیط اداری نه تنها به جلب توجه کارکنان کمک می‌کند بلکه می‌تواند به بهبود هویت برند و شناخت سازمانی و بهبود کیفیت کار و افزایش خلاقیت کارکنان نیز کمک کند. استفاده مناسب از کانسپت‌های رنگی می‌تواند هویت سازمان را به خوبی بازتاب دهد و به کاهش استرس و افزایش رضایت اعضای تیم کمک کند.

با بهره‌گیری از دانش روان‌شناختی، می‌توانیم به بهبود روحیه و تفریح در محیط کاری بپردازیم. برای مثال، انتخاب رنگ‌های مطابق با فعالیت‌های مختلف در دفاتر، می‌تواند انگیزه و توجه را افزایش دهد.

در کل، استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی محیط اداری می‌تواند به بهبود محیط کاری، افزایش انگیزه و توانمندی کارکنان و در نتیجه ارتقاء بهره‌وری کلان سازمان‌ها منجر شود. اهمیت توجه به جزئیات رنگی در طراحی داخلی ادارات به عنوان یک عنصر کلیدی در خلق فضاهای مطلوب و الهام‌بخش برای اعضای تیم و مدیران را به خوبی نمایان می‌سازد.

                                                                واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما