فروش عمده

جشنواره بهاری لیدوما
تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

جشنواره بهاری لیدوما

تا 30% تخفیف تا پایان اردیبهشت ماه همراه با ارسال رایگان

ابعاد استاندارد میز کنفرانس + بهتر است چه ابعادی داشته باشد؟

ابعاد استاندارد میز کنفرانس

همه می دانیم که خرید میز کنفرانس اداری برای هر شرکت بزرگ و معتبری نیاز است، البته اندازه این میزها باید نسبت به محیطی که می‌خواهند از آن استفاده کنند مورد بررسی قرار بگیرد. فضای کنفرانس مورد نظر باید اندازه‌گیری شود، همچنین تعداد افراد مورد نیاز برای نشستن باید تعیین گردد، اندازه اتاق و صندلی‌های مورد نیاز با اندازه مناسب در استانداردها باید تطبیق داده شود. ابعاد استاندارد میز کنفرانس تضمین می‌کند که همه میهمانان شما دارای فضای کار کافی در محیط باشند و همچنین فضای مورد استفاده در اطراف میز را برای دسترسی راحت و خروج از صندلی‌های خود داشته باشند. 

یک اتاق کنفرانس یا یک اتاق اداری یکی از مهم‎ترین اتاق‌های دفتر شما است. اینجاست که شما با افراد مهمی ملاقات می‌کنید، کارها را ارائه می‌دهید و کلیه امور ضروری را برای شرکت خود انجام می‌دهید. نحوه آماده‌سازی اتاق مناسب، نشان‌دهنده نظم و سازماندهی شما است. یک میز کنفرانس کاربردی در اتاق کار، درایت و مدیریت خوب را نشان می‌دهد و واکنش‌های مثبت در مورد شما و محیط کار خود را به همکاران تجاری و سایر افراد مهم که از اتاق استفاده می‌کنند، در پی دارد.

میز کنفرانس

میز کنفرانس در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف برای مطابقت با دکوراسیون جدید اتاق یا تغییر آن وجود دارد. در سال ۱۹۸۶ میزها و مبلمان اتاق‌های کنفرانس سفارشی شکل گرفت. میزهای بزرگ کنفرانس و میزهای اداری مطابق با نیاز‌های مشتریان ساخته می‌شوند. 

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان ابعاد استاندارد میز کنفرانس مناسب را برای کار خود انتخاب کرد. برخی از سفارشات مشتریان این است که چند نفر از میز کنفرانس به طور هم زمان استفاده کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند ابتدا یک میز کنفرانس را انتخاب کنند و سپس بدانند که به چه اندازه ای نیاز دارند. 

اگر می‌خواهید فضای خاصی را امتحان کنید و پر کنید، می‌توانید اندازه میز کنفرانس را بر اساس ابعاد اتاق خود در نظر بگیرید. برای موقعیت‌های شغلی حداقل ۳۰ اینچی برای هر مشتری توصیه می‌شود که البته این اندازه برای فضاهای کوچک است که ممکن است محدود شود.

 درغیراین صورت برای هر اتاق ۳۶ اینچ راحت و مناسب است. این اندازه برای میزهای گرد نیز مناسب است. برای موقعیت‌هایی که کاربران به فضای بیشتری احتیاج دارند (به عنوان مثال، جلساتی که هر کس یک رایانه و اسناد روی میز دارد)، ۴۲ اینچ مناسب است. برای اتاق‌های لوکس، شیک و بزرگ، ۴۸ اینچ ترجیح داده می‌شود.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس ۴ نفره

ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره می‌تواند به شکل مربعی، مستطیلی یا دایره ای باشد. البته ابعاد دقیق میز کنفرانس بسته به شکل و نوع طراحی آن متغیر است. در زیر ابعاد میز کنفرانس ۴ نفره برای هریک از این اشکال آورده شده است:

1. ابعاد استاندارد میز کنفرانس ۴ نفره مربعی حداقل باید یک مربع ۷۵ در ۷۵ سانتی‌متر باشد.

2. ابعاد استاندارد میز کنفرانس ۴ نفره مستطیلی شکل حداقل باید ۱۱۰ در ۷۰ سانتی‌متر باشد.

3. ابعاد استاندارد میز کنفرانس ۴ نفره دایره‌ای باید حداقل شعاع ۵۰ سانتی‌متر داشته باشد.

دقت داشته باشید که این ابعاد حداقلی هستند و ممکن است بسته به نیازها و ذوق شخصی، ابعاد میز کنفرانس متغیر باشند.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس 6 نفره

این نکته بسیار مهم است که در طراحی میز کنفرانس، فضای مناسب برای تبادل نظر و گفتگو بین دو نفر رو در رو فراهم شود. این فضای مناسب به ویژه در عرض میز کنفرانس حائز اهمیت است. حداقل فاصله بین دو نفر رو به روی یک میز کنفرانس باید حداقل ۷۰ سانتی‌متر باشد تا این امکان وجود داشته باشد که گفتگو و تبادل نظر آسان و راحت باشد.همچنین، اگر طول میز کنفرانس بیشتر است، بهتر است عرض آن نیز به نسبت افزایش یابد تا تعادل در طراحی حاصل شود و افراد به صورت موازی با یکدیگر بنشینند. این اقدام باعث ایجاد ظاهر زیبا و افزایش کارایی میز کنفرانس می‌شود.

بنابراین، در انتخاب ابعاد میز کنفرانس، توجه به فضای مورد نیاز برای ارتباط بین افراد و ایجاد یک محیط مناسب برای کنفرانس‌ها و مذاکرات بسیار حائز اهمیت است.

در میزهای کنفرانس یو شکل که برای یک تا دو نفر طراحی شده‌اند، فاصله عرضی میان بخش‌ها بسیار مهم است. عرض میز کنفرانس یو شکل برای هر بخش به اندازه ۷۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر تعیین می‌شود. این موارد نشان می‌دهد که این نوع میز کنفرانس با انعطاف پذیری در ابعاد، به افراد امکان می‌دهد به صورت راحت و مناسب در طول آن قرار بگیرند و ارتباط نزدیک و موثری را تسهیل می‌کند.

با توجه به این اطلاعات، توجه به ابعاد و انتخاب میزهای یو شکل با توجه به تعداد نفرات مورد استفاده، نحوه گردآوری افراد در آن و فراهم کردن فضای مناسب برای گفتگو و تبادل نظر در کنفرانس‌ها بسیار حائز اهمیت است.

میز کنفرانسی که برای حضور سه نفر در سمت چپ و سه نفر در سمت راست طراحی شده است، می‌تواند دارای طول ۲۲۰ سانتی‌متر و عرض بین ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر باشد که به عنوان ابعاد مناسب در نظر گرفته می‌شود. این نوع از میزهای کنفرانس به میز مدیریت متصل خواهند شد و در ابتدا و انتهای آن، یعنی دو سر میز، جایی برای نشستن فردی فراهم نیست. 

ابعاد استاندارد میز کنفرانس 8 نفره

ابعاد استاندارد میز کنفرانس ۸ نفره با توجه به نوع و شکل میز، متفاوت است. در ادامه مطلب به برخی از طراحی ها و ابعاد استاندارد میز کنفرانس 8 نفره اشاره شده است:

حالت اول  به این شکل است که، دو نفر در هر دو سر میز کنفرانس می توانند بنشینند و به ازای هر پهلو حدوداً ۳ نفر جای می‌گیرند. در نتیجه، طول میز کنفرانس 8 نفره حداقل باید حدوداً 2 متر باشد و عرض آن حداقل ۸۰ سانتی‌متر است.

حالت دوم به این شکل است که چهار نفر در هر سمت میز کنفرانس نشسته و به این ترتیب، طول استاندارد میز باید حداقل 2.5 متر و عرض آن ۷۰ سانتی‌متر باشد.

اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس فقط برای جلسات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه می‌توان به راحتی به عنوان مکانی برای دیدار با مشتری، برگزاری جلسات آموزشی برای کارمندان و انجام مصاحبه استفاده کرد. صاحبان مشاغل مختلف می‌دانند که ارائه مهم است. یک اتاق هیئت مدیره جذاب می‌تواند نقش موثری در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد. شما می‌خواهید اتاق کنفرانس شما حرفه‌ای و در عین حال محیطی آرام باشد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد نوع میز کنفرانس و سایر مبلمان اتاق جلسات که به آن نیاز دارید، باید ابعاد و اندازه و ویژگی‌های بسیاری را در نظر بگیرید.

ویژگی نمونه‌های مختلف میز کنفرانس

میزهای مستطیلی و بیضی شکل، بیشترین تعداد صندلی را به خود اختصاص می‌دهند. میزهای ویدئوکنفرانس در هنگام استفاده از هر چهار طرف کارآمد است. میزهای کنفرانس U شکل و V شکل در ابعاد متنوعی وجود دارد اما بسیار ناکارآمد هستند، زیرا بسیاری از فضای آن جایی برای صندلی ندارد. نمونه‌های دیگر دارای بیشترین فضا و دارای طول و عرض زیادی هستند. بنابراین لازم است در زمان خرید صندلی اداری به نوع میز توجه داشته باشید.

آن‌ها ظرفیت حداکثر تعداد افرادی را که می‌توان در اتاق مورد نظرجای داد، را دارند. میز‌های مستطیل، یک کاربر را در هر انتهای میز در نظر می‌گیرد. میز‌های مربع دارای چندین کاربر در انتهای میز به صورت محدودتر هستند. در هر دو حالت می‌توان میزهای بسیار بزرگ در یک محیط مناسب داشت. معمولاً اعتقاد بر این است که قسمت خمیده میز کنفرانس به شکل قایق بوده و فضای نشیمن خوبی را فراهم می‌کند. اما برخی بر این باورند که اگر خمیدگی وجود نداشته باشد و سطح میز یکسان باشد، میزان دید و خطوط بینایی بهتری وجود دارد و همچنین دارای ظاهر زیباتر و شیک‌تری می‌باشد. 

میز‌های کنفرانس Racetrack  شامل یک مرکز مستطیل شکل بوده که دارای دو انتهای نیم دایره است. آن‌ها نسبت به میز مستطیل شکل دارای طول و عرض کمتری هستند و در نتیجه برای نشستن تعداد افراد کمی قابل استفاده هستند. اندازه‌های بسیار بزرگ را می‌توان به صورت سفارشی تهیه کرد. میز‌های کنفرانس گرد، زیبا اما ناکارآمد است.

 آن‌ها فقط ۷۸.۵ درصد از فضای یک میز مربع را در همان ابعاد دارند. این باعث می‌شود تا فضای کافی زیر میز وجود داشته باشد تا افراد به یکدیگر لگد نزنند. میزهای گرد بزرگ معمولاً با یک مرکز باز ساخته می‌شوند. اگر محیط شما مربع نیست، می‌توان یک میز بیضی شکل برای آن محیط و فضا ساخت. زیرا این میزها دارای ابعاد و اندازه‌های سفارشی هستند.

میز کنفراس از کجا بخریم؟

میز‌های دیگری وجود دارد که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای اتاق کنفرانس است که معمولاً به آن‌ها میزهای VTC نیز گفته می‌شود. انتهای گسترده میز با دوربین و صفحه طراحی شده و برای صندلی استفاده نمی‌شود. ظرفیت آن با مستطیل به اندازه یک صندلی تفاوت دارد. این میز را می‌توان برای مشاهده بهتر تغییر داد. میز‌های بسیار بزرگ و گسترده معمولاً با یک مرکز باز ساخته می‌شوند. 

در همه این میزهای کنفرانس، صندلی‌ها در لبه‌های بیرونی آن‌ها قرار می‌گیرند. اندازه‌ها با توجه به محیط می‌باشند: 32 اینچ برای شرایطی که حداکثر ظرفیت مورد نیاز باشد، 36 اینچ جایی که فضای آزاد هم وجود داشته باشد و 48 اینچ جایی که فضای زیادی لازم است (مانند میز‌های قانون گذاری و قضایی). طول کل را از مجموع طول لبه‌های بیرونی اندازه‌گیری می‌کنند. این میزهای کنفرانس در اشکال مختلفی قرار می‌گیرند. اندازه این میزها باید همیشه برای اتاق بررسی شود.

فاصله بین میز و دسترسی به تمام محتویات با اندازه اتاق متفاوت است. برای فاصله‌هایی با طول ۱۶ متر، حداقل فاصله ۴۲ اینچ (۳.۵ فوت) در اطراف میز و ۴۸ اینچ (۴ فوت) توصیه می‌شود. برای فضاهایی تا طول ۲۲ متر، حداقل فاصله ۴۸ اینچ (۴ فوت) در اطراف میز و ۶۰ اینچ (۵ فوت) توصیه می‌شود. برای فضاهای بیش از ۲۲ متر، حداقل میزان فاصله ۶۰ اینچ (۵ فوت) از میز کار و ۷۲ (۶ فوت) توصیه می‌شود. بسیاری از سالن‌های کنفرانس دارای یک میز کنفرانس هستند.

 اندازه آن‌ها از ۱۶ تا ۲۴ متر است. میزهای باریک برای اتاق‌های کوچک‌تر مناسب هستند، در حالی که اتاق‌های بزرگتر فضای بیشتری را برای قرار گرفتن یک میز بزرگتر فراهم می‌کنند. شما همیشه لازم نیست به همان اندازه فضای اطراف میز را خالی بگذارید، به عنوان مثال ممکن است بتوان از قسمت‌های پایین‌تر از انتهای آن فاصله بیشتری گرفت و میز را قرار داد و می‌توان با باز گذاشتن در اتاق، کمک کرد تا هوا به خوبی در گردش باشد و محیطی مطلوب و مناسب ایجاد شود. میزها همیشه لازم نیست در مرکز اتاق یا بر روی محورهای اصلی اتاق قرار بگیرند.

اگر می‌خواهید افراد زیادی را در یک اتاق کوچکتر قرار دهید، باید جای جایگزینی در نظر گرفته شود. تجهیزات صوتی / تصویری اغلب به ابزار‌های مشخصی از پروژکتور تا صفحه نیاز دارند. اگر از میز برای تهیه این تجهیزات استفاده می‌شود، باید تمام نکات را در اندازه و ظرفیت میز در نظر داشت. تمام میزهای سفارشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت قطعات ارسال می‌شوند و برای مونتاژ و جداسازی آسان مهندسی می‌شوند. برای به دست آوردن ابعاد آسانسورها و درهای مورد استفاده برای دسترسی به فضا، به ویژه در ساختمان‌های قدیمی، این روش بسیار کار آمد می‌باشد.

میز کار

میز کاری که در دفاتر و شرکت‌ها از آن استفاده می‌شود نقش مهم و اساسی در سلامت افراد و کاربران دارد و ارتفاع استاندارد میز کار نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد تا کاربران دچار آسیب‌های جدی جسمی نشوند. این آسیب‌ها بیشتر در گردن، کمر، شانه و زانو خود را به مرور زمان نشان می‌دهد. برای کارهای سنگین ارتفاع میز کار باید ۷۱-۸۹ سانتی متر، برای کارهای سبک ارتفاع میز کار ۹۴-۸۶ سانتی متر و برای کارهای وقت گیرارتفاع میز کار ۱۰۹-۹۴ سانتی متر باشد.

میز مدیریت

به نظر می‌رسد کار مدیریتی کاری سنگین بوده و مسئولیت زیادی بر دوش مدیر می‌باشد و به اندازه کافی چالش برانگیز است، به همین دلیل میز مدیریت باید مناسب و استاندارد باشد. به خصوص اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را در سطح مناسبی حفظ کنید. زیرا مدیریت صحیح می‌تواند راندمان شما را بالا ببرد. این امر به این دلیل است که داشتن میز کار مناسب، به خودی خود بسیار نقش مهمی دارد. مهم تر از آن، که یک محیط تمیز و آرام برای کارمندان و یا مشتری‌های حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد.

میز اداری

میز اداری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های هر دفتر است. در واقع، عملیات روزمره و سایر کارکردها بدون کمک آن‌ها امکان پذیر نیست. آن‌ها برای نگهداری پرونده‌ها و پوشه‌ها، مقالات مهم و نوشتن و نگهداری سیستم رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. میزهای اداری چیزی هستند که به طور مداوم در تمام روز استفاده می‌شوند. حتی وقتی کارمندان در طول تعطیلات مشغول کار نیستند، مقالات، رایانه‌ها و سایر وسایل آن‌ها روی میزها قرار می‌گیرد. انواع میزهای اداری در بازار وجود دارد. ناگفته نماند که در طی چند دهه گذشته با الهام گرفتن بیشتر از خانه‌ها، محل کار به سرعت تکامل پیدا کرد، زیرا شرکت‌ها در تلاش هستند تا فضاهای راحت ایجاد کنند تا کارکنان بتوانند تا حد ممکن کار کنند و خلاق باشند. این امر همچنین باعث شده است تا محیطی مشارکتی و ساکت، ایجاد کنند زیرا کارکنان وقت زیادی را در پشت میز خود می‌گذرانند. این تحولات تأثیر عمده‌ای در میز انتخابی داشته و منجر به انقلابی در طراحی میز‌های اداری شده است.

در قرن ۱۸، به عنوان مفهوم ساختمان اختصاصی که فعالیت تجاری در آن صورت گرفته است، میزهای مورد استفاده با آن چه امروزه استفاده می‌شود بسیار تفاوت داشته است. اولین دفاتر به شکل ردیف میزها و صندلی‌هایی با مدیریت مستقر در دفاتر خصوصی مجاور که به طور معمول در سطح بالاتری بودند مبله می‌شدند، ارائه می‌شد. در نیمه دوم قرن، میزهای فانتزی با سیستم‌های نوآورانه رایج شدند. با توجه به تاریخچه طراحی میز اداری، باید از طراحی میزهای اداری پویا هنری ون دو ولد نیز که در سال ۱۸۹۹ اختراع شد، نام برد که تا به امروز هنوز یک طراحی کلاسیک محسوب می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله، به طور جامع ابعاد میز کنفرانس را برای شما توضیح دادیم تا بتوانیم شما را در انتخاب و خرید بهترین میز کنفرانس هدایت نماییم. همچنین، برای تجهیز سالن‌های کنفرانس، آمفی‌تئاتر، همایش و سایر فضاهای مشابه، مشاوران ما آماده‌اند تا به صورت رایگان به شما کمک کنند. با تماس با این مشاوران، می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص تجهیزات مورد نیاز دریافت کرده و انتخاب‌های بهتری را برای فضاهای کنفرانسی خود داشته باشید.

سوالات متداول 

یک میز کنفرانس برای ایجاد فضای موثر در جلسات و کنفرانس‌ها باید دارای ویژگی‌هایی ارگونومیک، با کیفیت، راحت و با رعایت فاصله اجتماعی باشد. همچنین، زیبایی و رنگ مناسب با فضا، انعطاف‌پذیری در چیدمان، تکنولوژی مدرن و سازگاری با فن‌آوری نیز جزء ویژگی‌های مهم میز کنفرانس محسوب می‌شوند. انتخاب مبلمان اداری مناسب و هماهنگ با محیط کنفرانس نیز به ایجاد جلسات خوشایند و کارآمد کمک می‌کند.

در انتخاب و جای‌گذاری میز کنفرانس، ابعاد متناسب با فضای جلسات، ارگونومی محل نشستن، امکانات تکنولوژیک، زیبایی و سازگاری با مبلمان و تجهیزات دیگر، کیفیت مواد ساخت، انعطاف‌پذیری و تغییر شکل، هماهنگی با بودجه، و در نهایت مشورت با کاربران باتجربه نقش مهمی دارند. این اصول را رعایت کرده و با دقت انتخاب کنید تا فضای جلسات شما عالی و موثر باشد.

                                                              واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لیدوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *